Роман Голубовський про фейки: “Аудиторія не може цілодобово перебувати у вирі негативної інформації”
Юлія Девда
Опубліковано: 25-09-2014
Розділи: За що критикують медіа?, Фальсифікація, містифікація.
0
До студентів факультету журналістики ЛНУ ім. І. Франка завітав головний редактор сайту фейкових новин «UA Review» Роман Голубовський. Майбутніх медійників він ознайомив з поняттям містифікації в медіа. Окрім цього, розповів про особливості роботи ресурсу, керівником якого він є, історію його заснування, а також дав корисні поради щодо того, як розпізнавати неправдиві новини.
Про старт проекту. Як розповів Роман, до заснування сайту його підштовхнув один із сюжетів російського телебачення. Темою майже десятихвилинного матеріалу був візит тодішнього президента РФ Дмитра Медвєдєва в провінційне містечко – ні про що. От і прийшло усвідомлення того, як часто журналісти з нічого вміють зробити мало не сенсацію, яка після перегляду чи прочитання залишається черговим замилюванням очей. Побачене викликало сміх, а заодно й підсилило бажання створити сайт таких же кумедних, проте, увага, неправдивих новин, – «UA Review». У мережі він функціонує вже два з половиною роки.
Про казуси у медіа просторі. Однією з найпопулярніших «новин» ресурсу стало повідомлення про те, що тодішній міністрі освіти і науки Дмитро Табачник начебто видав ухвалу про скасування в українській мові літери «Ї». Прес-служба і сам міністр таку інформацію спростували, проте вже після того, як новину із сайту передрукували авторитетні ЗМІ.
За словами Романа Голубовського, робити сайт гостросатиричним спочатку не планували. Проте стати таким його змусили суспільно-політичні події, зокрема, і діяльність деяких політиків. Та й тепер значну частину змісту сайту становлять новини політичного характеру. Ресурс не має спонсорів, його розробники заробляють на мінімальній рекламі, яку на сайт помістили аж після піврічного його функціонування. Періодичність оновлення – одна-дві публікації щодня. «Все залежить від творчості автора, його інтуїції. Інколи над фейковою новиною доводиться працювати доволі довго», – каже гість, а ще зазначає, що найкраще аудиторія сприймає те, що зараз у тренді.
Про рейтинги та команду.
Як зазначив Роман, за місяць сайт відвідують від 200 до 400 тисяч унікальних відвідувачів. Головним автором у колективі є він сам, проте над наповненням ресурсу працюють близько десяти постійних дописувачів, а також – читачі, які вміють віднаходити у реальності кумедність, описують її та надсилають матеріали. Судових позовів поки що не було, проте зауваження і погрози надходили неодноразово. «Авторитетні джерела повинні розуміти, чим вони діляться з аудиторією. У нас вказано, що ми сайт фейкових новин. Якщо видання репостить одну із них, то відповідальність за наслідки бере вже на себе», – пояснює він.
Роман Голубовський каже, що аудиторія не може цілодобово перебувати у вирі негативної інформації, тому інколи потрібні новини, які хоча б трохи веселили. Жартувати на теми війни і релігії – табу. Новини, які стосуються інших сфер, читач повинен сприймати із долею скептицизму, а також банально спостерігати, на якому саме сайті дізнається інформацію – фейковому чи правдивому.