Ідеальний дезинформатор: роль Telegram-каналів в поширенні панічних настроїв

Святослав Сапєгін

Опубліковано: 18-02-2024

Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?, Фальсифікація, містифікація.

0

На платформі Telegram функціонує безліч анонімних каналів, які не оприлюднюють інформацію про своїх власників, але полюбляють публікувати новини “з надійних джерел”. Деякі з них працюють під керівництвом Росії, а інші діють у власних інтересах. Нерідко трапляється й таке, що інформація з таких сторінок потрапляє в ЗМІ й активно культивується в суспільстві, що подекуди призводить до паніки — явища кардинально негативного як у мирний, так і воєнний час.

Медіанасильство, Halloween і війна

Борис Потятиник

Опубліковано: 05-11-2023

Розділи: Агресія і тривога, Огляди, аналітика.

0

Ці рядки писалися власне напередодні Гелловіна – свята, яке прийшло до нас із Заходу приблизно у 90-их рр. минулого століття.  Паралельна українська назва – відьомська ніч. Подібно до свята Валентина, воно отримало суттєві комерційні «ін’єкції» і досі сприймається  в суспільстві  як щось чужорідне і контроверсійне. Назагал йдеться про доволі екзотичне святкування, яке  –  з його […]

“Путін помер вже вчора” або “Війна закінчиться через два дні”: для чого медіа використовують клікбейт і як його розпізнати

Наталія Каплун

Опубліковано: 02-11-2023

Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?.

0

Клікбейтні заголовки, фейкові новини та рожеві окуляри - все, що під час війни пропонують недобросовісні журналісти.

“Монстр: Історія Джефрі Дамера” від Netflix: серіал, який загострює етичні проблеми жанру true crime

Дар'я Борищук

Опубліковано: 10-05-2023

Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?.

0

Жанр true crime був і є вельми популярнішим в медіа. Щороку з’являються нові книги, документальні фільми, подкасти і телешоу, присвячені історіям реальних злочинів. Однак, разом із популярністю зростає також критика та занепокоєння. Зокрема багатьох цікавлять питання щодо етики використання реальних трагедій для розваги і потенційну шкоду, заподіяну жертвам злочинів та їхнім родинам.

Як візуалізація війни може сприяти медіатравмі

Аліна-Марія Черник

Опубліковано: 27-01-2023

Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?.

0

У контексті сучасних подій скролити новини перейшло в рутинну звичку. Проте сюжети вже не базуються на розповідях про новонароджене дитя панди в зоопарку чи скандальні відпочинки чиновників. Хроніки фронту, процес евакуації, наслідки обстрілів – це, як і інші важливі події сьогодення, супроводжується візуальним контентом. Проте чи завжди воно доцільно і як шокові фото пов’язані з психологічною травматизацією?

Чи всім загрожує ПТСР після війни? Як українські медіа висвітлюють тему посттравматичного розладу

Лілія Сокульська

Опубліковано: 27-01-2023

Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?.

0

Тема посттравматичного стресового розладу стала однією з «наймедійніших» після лютого минулого року. І найпанічніших. ПТСРом лякають всі кому не лінь: особи, що називають себе експертами та психологами в мас-медіа та соцмережах залякують українців, що він неодмінно буде у кожного після війни. Та чи справді це так?

ТСН: 2014 VS 2022: дещо про коректність висвітлення новин

Анастасія Погорілець

Опубліковано: 15-10-2022

Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?.

0

Розглянемо, як поводилися у кризові моменти, на початку гібридної агресії та на початку повномасштабної війни, а саме, в перший тиждень березня 2014 і 2022 років, журналісти популярного ЗМІ в Україні «ТСН»: чи дотримувалися журналістських стандартів чи все ж таки їх порушували і грішили на темі війни.

Чек-лист від ЗМІ: як створити паніку в умовах воєнного часу

Анастасія Погорілець

Опубліковано: 11-10-2022

Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?.

0

Новини потрібно вміти споживати. Особливо, на таку делікатну та психологічно важку тему, як війна. Журналісти-початківці чи «журналісти-хайполюби» полюбляють писати «сенсаційні», «ексклюзивні» новини, після яких піднімається тиск і сивіє пара волосків. А користувачі не завжди вміють фільтрувати те, що споживають, особливо, якщо бачать емоційно насичену інформацію в якісних ЗМІ, яким довіряють. Адже навіть «Радіо Свобода» та «ВВС» не без гріха... Отже, розберемо у формі «шкідливих порад» кілька прийомів як не треба подавати новини:

Мийте руки перед їжею: як дотримуватися інформаційної гігієни під час війни

Марта Ковальчук

Опубліковано: 07-10-2022

Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?.

0

Ми миємо руки перед їжею, щоб уникнути інфекції, їмо розумну кількість здорової їжі, щоб почуватися добре. Але чи с такою ж дбайливістю ставимось до споживання інформації – щоб не наїстися інформаційного сміття? Адже так само як ми дбаємо про своє здоров'я, варто захищати свій розум від надлишку інформації. Не тільки фейкової, але й просто зайвої.

Від зневаги до закликів до насильства: особливості мови ворожнечі у росЗМІ під час війни 2022 року (студентське дослідження)

Тетяна Петрів

Опубліковано: 05-07-2022

Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?.

0

Після початку повномасштабної війни 24 лютого 2022 російська пропаганда збільшила в рази використання мови ворожнечі щодо України. Зокрема, за даними дослідження The New York Times і аналітичної компанії Semantic Visions, які проаналізували дані з майже восьми мільйонів статей про Україну, зібраних із понад 8000 російських веб-сайтів із 2014 року, вживання слова «нацизм» було на відносно низькому рівні протягом 8 років. Однак з 24 лютого ці згадки різко підскочили до безпрецедентного рівня і з того часу лишаються на високому рівні. Спробуємо з’ясувати специфіку мови ворожнечі в російських медіа під час повномасштабного вторгнення в Україну.