Нативна реклама – (НЕ)джинса: як відрізнити

Ольга Гордюк

Опубліковано: 24-04-2024

Розділи: За що критикують медіа?, Реклама.

0

У світі цифрового маркетингу терміни "нативна реклама" та "джинса" зустрічаються часто. Обидві концепції використовують компанії для підвищення уваги до своїх продуктів або послуг. Однак начебто схожі за сутті концепції мають значущі відмінності, які можуть вплинути на ефективність маркетингових кампаній. Пропонуємо розглянути, що таке нативна реклама і  джинса, і як їх використовують на практиці.

Російські наративи: в медіа яких країн активно працює ворожа пропаганда

Ольга Гордюк

Опубліковано: 16-04-2024

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда.

0

Триває третій рік з часу повномасштабного вторгнення росії в Україну. Безумовно велика кількість свідомих країн підтримують Україну та впевнені в її перемозі. Хтось робить це щиро, хтось не зовсім. Поговорімо про це «не зовсім». Ми вирішили переглянули закордону пресу про Україну, сподіваючись не знайти там нічого огидного. Проте огидне таки є – наративи російської пропаганди. […]

Що відбувається з X (Twitter)? Численні оновлення та концепція повної свободи думки

Святослав Сапєгін

Опубліковано: 03-04-2024

Розділи: За що критикують медіа?, Свобода і цензура.

0

Популярність та прибутковість Twitter зіштовхнулася з проблемами, коли власником соцмережі став мільярдер та винахідник Ілон Маск. У багатьох користувачів та організацій з’явилися сумніви щодо того, чи рухається Twitter у правильному напрямку.

«Зрадонька» серед блогерів або як деякі інфлюенсери розповсюджують ІПсО

Аліна Черник

Опубліковано: 20-03-2024

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда.

0

Українське суспільство пройшло багато етапів після початку повномасштабного російського вторгнення: від «2-3 тижні» до «всюди зрада». Безумовно, що настрої в суспільстві випливають з поточного ходу воєнних дій, їхньої тривалості та суміжних аспектів. Не всі усвідомлюють масштаби та інструменти, які використовує рф для перемоги у інформаційній складовій війни. Не всі бачать реальну загрозу в звичних сторіз улюблених блогерів.

Лагідний маркетинг: як працює нативна реклама в медіа

Святослав Сапєгін

Опубліковано: 17-03-2024

Розділи: Реклама.

0

Онлайн-медіа, подібно до друкованих видань, телеканалів та радіо, знайшли свої шляхи монетизації контенту. Найпоширеніший це, звісно ж, розміщення реклами. Закон України “Про рекламу” визначає, що будь-який матеріал, опублікований з комерційною метою, повинен маркуватися як “Реклама” або “На правах реклами”. Однак читачі, побачивши пряму згадку про рекламу, можуть зреагувати негативно й пропустити подібне оголошення. Через це інтернет-ЗМІ часто застосовують креативні підходи до промоції, серед яких — партнерська стаття.

Найкраще застосування штучного інтелекту: як ШІ технології служать пропаганді

Поліна Грицик

Опубліковано: 14-03-2024

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда, Нові технології медіа, Фальсифікація, містифікація.

0

Ще на початку 2022 року ми переживали через фотофейки, маніпулятивні фотографії з недостатнім контекстом і гучними заголовками та закликами, а сьогодні пропагандисти здатні згенерувати будь що: від протестів, яких ніколи не було, до фотографій постраждалих від обстрілу. Всі говорять про те, як штучний інтелект змінить індустрії і підвищить ефективність працівників, але недостатньо піднімають дійсно важливу тему: як штучний інтелект вже сьогодні використовують з метою політичної пропаганди.

Сексизм у рекламі: дискримінація під маскою креативності

Вікторія Пилипюк

Опубліковано: 08-03-2024

Розділи: Еротизація та сексизм, За що критикують медіа?, Реклама.

0

Реклама, яка пронизує наше щоденне життя, не лише віддзеркалює, але й активно формує соціальні відносини та створює інформаційне оточення, що визначає нашу соціальну поведінку. Дискримінаційні повідомлення в рекламі стають закликами до неповаги, а також твердженнями про переваги або меншовартість певних груп людей. Зараз в Україні заборонені рекламні матеріали, які демонструють будь-яку форму переваги однієї статі над іншою, утверджують стереотипні ролі для жінок і чоловіків, або зображують насильство на підґрунті статі, а також зводять людину до ролі сексуального об’єкта.

Як нейтральна мова Deutsche Welle шкодить Україні

Поліна Грицик

Опубліковано: 06-03-2024

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда.

0

Дойче Велле виконує в інформаційному просторі надважливу функцію. Німецька радіохвиля Дойче Велле віщає 32 мовами світу та інформувала населення в найскладніші часи історії. Німецька Хвиля пройшла випробування часом і втримала рейтинг довіри впродовж останніх 70 років. Одна з найвищих цінностей медійників Deutsche Welle - незаангажованість та відсутність “political bias” у висвітленні новин. Німецька хвиля виступає за дотримання журналістських стандартів та тримається нейтралітету. Але чи на чию користь цей нейтралітет, коли мова йде про українсько-російську війну?

“За інформацією Bild…” Як українські медіа потрапили на гачок німецького таблоїда

Поліна Грицик

Опубліковано: 05-03-2024

Розділи: За що критикують медіа?, Фальсифікація, містифікація.

0

Від початку повномасштабного вторгення німецький таблоїд Bild здобув популярність в українських журналістів завдяки оперативності та унікальності  опублікованої інформації. Bild бере інтерв’ю з очільниками країн - зокрема з президентом рф Путіним,  має зв’язки з міністерством оборони Німеччини та відслідковує деталі передачі озброєння Україні. Утім для самих німців таблоїд не є виданням, що викликає довіру.

Я – журналіст: як випадковий свідок може стати творцем контенту

Ольга Гордюк

Опубліковано: 26-02-2024

Розділи: Фальсифікація, містифікація.

0

В сучасному світі зростає популярність громадянської журналістики, що означає активну участь громадян у створенні та поширенні новин. Цей підхід є реакцією на зростання доступності технологій і соціальних мереж, які дозволяють кожному стати "журналістом" і розповісти свою історію. Однак разом зі зростанням популярності громадянської журналістики з’являються й певні ризики та небезпеки. Пропонуємо коротко розглянути кілька прикладів громадянської журналістики в Україні, як саме пересічні українці можуть долучитися до створення інформаційного контенту.