Сексизм у рекламі: дискримінація під маскою креативності

Вікторія Пилипюк

Опубліковано: 08-03-2024

Розділи: Еротизація та сексизм, За що критикують медіа?, Реклама.

0

Реклама, яка пронизує наше щоденне життя, не лише віддзеркалює, але й активно формує соціальні відносини та створює інформаційне оточення, що визначає нашу соціальну поведінку. Дискримінаційні повідомлення в рекламі стають закликами до неповаги, а також твердженнями про переваги або меншовартість певних груп людей. Зараз в Україні заборонені рекламні матеріали, які демонструють будь-яку форму переваги однієї статі над іншою, утверджують стереотипні ролі для жінок і чоловіків, або зображують насильство на підґрунті статі, а також зводять людину до ролі сексуального об’єкта.

Як нейтральна мова Deutsche Welle шкодить Україні

Поліна Грицик

Опубліковано: 06-03-2024

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда.

0

Дойче Велле виконує в інформаційному просторі надважливу функцію. Німецька радіохвиля Дойче Велле віщає 32 мовами світу та інформувала населення в найскладніші часи історії. Німецька Хвиля пройшла випробування часом і втримала рейтинг довіри впродовж останніх 70 років. Одна з найвищих цінностей медійників Deutsche Welle - незаангажованість та відсутність “political bias” у висвітленні новин. Німецька хвиля виступає за дотримання журналістських стандартів та тримається нейтралітету. Але чи на чию користь цей нейтралітет, коли мова йде про українсько-російську війну?

“За інформацією Bild…” Як українські медіа потрапили на гачок німецького таблоїда

Поліна Грицик

Опубліковано: 05-03-2024

Розділи: За що критикують медіа?, Фальсифікація, містифікація.

0

Від початку повномасштабного вторгення німецький таблоїд Bild здобув популярність в українських журналістів завдяки оперативності та унікальності  опублікованої інформації. Bild бере інтерв’ю з очільниками країн - зокрема з президентом рф Путіним,  має зв’язки з міністерством оборони Німеччини та відслідковує деталі передачі озброєння Україні. Утім для самих німців таблоїд не є виданням, що викликає довіру.

Я – журналіст: як випадковий свідок може стати творцем контенту

Ольга Гордюк

Опубліковано: 26-02-2024

Розділи: Фальсифікація, містифікація.

0

В сучасному світі зростає популярність громадянської журналістики, що означає активну участь громадян у створенні та поширенні новин. Цей підхід є реакцією на зростання доступності технологій і соціальних мереж, які дозволяють кожному стати "журналістом" і розповісти свою історію. Однак разом зі зростанням популярності громадянської журналістики з’являються й певні ризики та небезпеки. Пропонуємо коротко розглянути кілька прикладів громадянської журналістики в Україні, як саме пересічні українці можуть долучитися до створення інформаційного контенту.

Ідеальний дезинформатор: роль Telegram-каналів в поширенні панічних настроїв

Святослав Сапєгін

Опубліковано: 18-02-2024

Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?, Фальсифікація, містифікація.

0

На платформі Telegram функціонує безліч анонімних каналів, які не оприлюднюють інформацію про своїх власників, але полюбляють публікувати новини “з надійних джерел”. Деякі з них працюють під керівництвом Росії, а інші діють у власних інтересах. Нерідко трапляється й таке, що інформація з таких сторінок потрапляє в ЗМІ й активно культивується в суспільстві, що подекуди призводить до паніки — явища кардинально негативного як у мирний, так і воєнний час.

ТСН справді вражає: як медіа зловживають клікбейтом

Вікторія Стень

Опубліковано: 17-02-2024

Розділи: Еротизація та сексизм, За що критикують медіа?.

0

Сміятися із заголовків ТСН можна досхочу, але ситуація стає менш веселою, коли розумієш, що думка читача формується лише на основі прочитаного заголовку. Зараз, у еру інформаційного перенасичення, люди все частіше формують свою думку лише на основі перегляду заголовків. Деякі дослідження доводять, що читачі дуже рідко зазирають в новину, обмежуючись переглядом заголовка. Це призводить до утворення поверхневого розуміння подій, а іноді й до спотворення реальності. А такі сенсаційні заголовки це спотворення лише підкріплюють.

Лідери думок чи лідери сексизму: як українські шоу просувають сексистські наративи

Вікторія Стень

Опубліковано: 04-02-2024

Розділи: Еротизація та сексизм, За що критикують медіа?.

0

У серпні минулого року інтернет сколихнув епізод шоу «Мекнув-Питайте» на Youtube каналі українського шоумена Володимира Остапчука. Про це багато писали, користувачі мережі робили з цього меми, обурюючись і висміюючи чоловіків, які говорили про те, що жінка має бути повністю поголена. Але якщо подивитися епізод повністю, там трапляються тези значно гірші, ніж обговорення волосся на тілі жінок.

Пес Патрон і Телемарафон: коли від пропаганди більше шкоди, ніж користі

Анна Проказюк

Опубліковано: 26-01-2024

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда.

0

Серед українців, мабуть, немає жодної людини, яка б не знала відповідь на питання: «Хто тримає цей район?». Пес Патрон - герой багатьох дитячих книг, найвідоміший сапер і навіть має свою сторінку у Вікіпедії. Серед нас також важко знайти того, хто не дивився бодай раз «Телемарафон «Єдині новини». Нині чуємо дедалі більше критики у бік Телемарафону і та інших державних пропагандистських проектів. У цьому матеріалі розглянемо, як українська пропаганда втрачає свою ефективність і більше заважає, ніж допомагає.

Квіточки для жінок, кар’єра для чоловіків: як реклама нав’язує нам гендерні стереотипи

Вікторія Стень

Опубліковано: 22-01-2024

Розділи: Еротизація та сексизм, За що критикують медіа?, Реклама.

0

Соціальні мережі, такі як Instagram, TikTok, Twitter, Facebook, перетворилися на потужний канал для реклами, оскільки це місце, де рекламодавці можуть звернутися безпосередньо до різноманітної аудиторії. Однак, порівняно з традиційними медіа, контроль за рекламою в соціальних мережах залишається вкрай слабо регульованим.

Діпфейки в медіа: між творчістю та маніпуляцією

Софія Жданюк

Опубліковано: 09-01-2024

Розділи: За що критикують медіа?, Фальсифікація, містифікація.

0

Що буде, якщо істина і художня фантазія зіткнуться у віртуальному просторі? Сучасне журналістське поле ділиться на дві сторони — одні вітають діпфейки як творчий спосіб подання інформації, інші побоюються потенційних маніпуляцій та втрати довіри. У наш час гіперінформативного суспільства, діпфейки стають ключовим елементом, розмиваючи межу між правдою та вигадкою, і водночас породжуючи численні дебати щодо етики та законності їх використання.