Цифрова революція новинної індустрії. Як нові технології змінюють спосіб споживання новин

Анастасія Карангил

Опубліковано: 14-04-2024

Розділи: Нові технології медіа.

0

Ще 10-15 років тому, щоб отримати свіжу інформацію, потрібно було купувати друковані видання або вмикати ТБ чи радіоприймач у певний час. Сьогодні ж ситуація кардинально змінилася. Завдяки розповсюдженню інтернету та розвитку мобільних технологій люди отримали можливість читати новини онлайн з будь-якого пристрою в зручний для себе час, постійно перебувати в курсі подій, переглядати стрічки новин та медіа й стежити за оновленнями сторінок медіа, політиків, журналістів та звичайних людей, чия думка їм цікава.

Як Texty.org.ua показують війну (і не тільки) через відкриті дані

 Марина Кравчук

Опубліковано: 10-04-2024

Розділи: Нові технології медіа.

0

Ми вже писали про те, як журналісти й урядові структури використовують відкриті дані під час воєнного стану. А тепер пропонуємо добірку проєктів, створених на основі відкритих даних командою TEXTY.org.ua. TEXTY.org.ua — це справжній апологет дата-журналістики в Україні. А оскільки Україна — країна, що в стані війни, то дата-журналісти, як і інші журналісти, роблять акцент насамперед на воєнній тематиці.

Подорож у віртуальну реальність: журналістика у світі імерсивних можливостей

Вікторія Дітчик

Опубліковано: 09-04-2024

Розділи: Нові технології медіа.

0

З переходом у цифрову еру віртуальна реальність (VR) стала ключовим елементом в розвитку не лише розважальних ігор, але й сфери журналістики.  VR і журналістика – це не просто поєднання технологій, але і створення нового реалістичного світу інформації. Використовуючи цей потужний інструмент, журналістика входить у нову еру інформаційної взаємодії, де глядачі стають учасниками та свідками подій, а не лише спостерігачами. У цьому матеріалі ми розглянемо, чому метавсесвіт важливий для журналістики та як його можливості використовує медіаіндустрія.

Між текстом та візуалом: хто “король” в матеріалах інтернет-ЗМІ

Святослав Сапєгін

Опубліковано: 27-03-2024

Розділи: Нові технології медіа.

0

Добре написаний текст завжди був головною складовою будь-якого журналістського матеріалу. Здатність автора цікаво й водночас об’єктивно подати факт, думку чи аналіз ситуації забезпечували успіх публікації. Однак, з розвитком інтернету, а в особливості онлайн-блогів, наявність лише одного тексту недостатня — потрібно також подбати про мультимедіа, що будуть підсилювати написане. Редакції інтернет-ЗМІ пропонують авдиторії різноманітні варіанти взаємодії з контентом, і в такому калейдоскопі важко конкурувати, якщо ваш матеріал містить тільки одне, не зовсім якісне зображення з Google Images.  

Від ключових слів до зображень: як вдало SEO-оптимізувати контент для медіа

Анастасія Ткачук

Опубліковано: 26-03-2024

Розділи: Нові технології медіа.

0

Список обов’язкових й бажаних вмінь сучасного журналіста невпинно росте. «Вміння працювати з великими даними», «Навик користуватися спеціальними сервісами, зокрема, на основі ШІ», «Розуміння, як побудувати трансмедійну й мультимедійну історію» — такі запити вже подекуди можна здибати у вакансіях. А якщо шукати роботу в інтернет-журналістиці, часто серед вимог натрапиш на SEO.

Віч-на-віч з війною: як VR революціонізує воєнну журналістику в Україні та світі

Анастасія Ткачук

Опубліковано: 25-03-2024

Розділи: Нові технології медіа.

0

Віртуальна реальність (VR) перейшла з ігрового світу в журналістику як експеримент з новими методами “упакування” інформації. Зараз вже звично, що аудиторія може обирати який формат новини хоче побачити: текст, фото, відео або аудіо — та насправді всі вони ставлять обмежувальні рамки того, що людина дізнається. Як репортер опише і протрактує подію, під яким ракурсом і що сфотографує — разом це дає фрагментовану картинку й робить людей лише відстороненими споживачами. Для деяких історій навіть можливостей мультимедійного міксу бракує, щоб досягнути бажаного рівня занурення аудиторії. Через це в журналістиці з’явилася потреба експериментувати з новими форматами подачі інформації й адаптувати технології з інших сфер.

Комаха Кідрука, анекдот Януковича і Жадан у світі “Барбі”: що медіа пишуть про ШІ в книжковій сфері

Марина Кравчук

Опубліковано: 16-03-2024

Розділи: Нові технології медіа.

0

Штучний інтелект заполонив ледь не все, що нас оточує: Coca-Cola і HELL ENERGY випускають напої, згенеровані ШІ, в Україні чат-боти завдяки штучному інтелекту розпізнають обличчя колаборантів, а в Німеччині планують запустити радіостанцію, якою повністю керуватиме ШІ. Але чи не найбільше дискусій і навіть скандалів породжує використання штучного інтелекту на книжковому ринку.

Найкраще застосування штучного інтелекту: як ШІ технології служать пропаганді

Поліна Грицик

Опубліковано: 14-03-2024

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда, Нові технології медіа, Фальсифікація, містифікація.

0

Ще на початку 2022 року ми переживали через фотофейки, маніпулятивні фотографії з недостатнім контекстом і гучними заголовками та закликами, а сьогодні пропагандисти здатні згенерувати будь що: від протестів, яких ніколи не було, до фотографій постраждалих від обстрілу. Всі говорять про те, як штучний інтелект змінить індустрії і підвищить ефективність працівників, але недостатньо піднімають дійсно важливу тему: як штучний інтелект вже сьогодні використовують з метою політичної пропаганди.

Як цифри стають контентом: журналістика даних і її (не)розважальні грані

Марина Кравчук

Опубліковано: 11-03-2024

Розділи: Нові технології медіа, Стандарти якісної журналістики.

0

Дата-журналісти створюють матеріали, які захоплюють візуально, вражають об’ємом опрацьованої інформації і розповідають історії, які не мають права бути проігнорованими. Чому журналістика даних стала трендом у медіа? Чим вирізняється тематика дата-журналістики у США? І як маніпулюють за допомогою журналістики даних?

Web 3.0 – нова ера інтернету: як вона вплине на журналістику

Вікторія Дітчик

Опубліковано: 28-02-2024

Розділи: Нові технології медіа.

0

За останні десятиліття інтернет відігравав роль каталізатора швидкого та непередбачуваного розвитку. Від перших електронних листів до відеоконференцій, від інтернет-магазинів до блокчейн технологій. Сьогодні ми стоїмо на порозі нової ери - Web 3.0. Ця технологія обіцяє стати наступним етапом у розвитку інтернету, де безпека, прозорість та децентралізація гратимуть ключову роль.