Анастасія Карангил
Опубліковано: 14-04-2024
Розділи: Нові технології медіа.
0
Ще 10-15 років тому, щоб отримати свіжу інформацію, потрібно було купувати друковані видання або вмикати ТБ чи радіоприймач у певний час. Сьогодні ж ситуація кардинально змінилася. Завдяки розповсюдженню інтернету та розвитку мобільних технологій люди отримали можливість читати новини онлайн з будь-якого пристрою в зручний для себе час, постійно перебувати в курсі подій, переглядати стрічки новин та медіа й стежити за оновленнями сторінок медіа, політиків, журналістів та звичайних людей, чия думка їм цікава.
Марина Кравчук
Опубліковано: 10-04-2024
Розділи: Нові технології медіа.
0
Ми вже писали про те, як журналісти й урядові структури використовують відкриті дані під час воєнного стану. А тепер пропонуємо добірку проєктів, створених на основі відкритих даних командою TEXTY.org.ua.
TEXTY.org.ua — це справжній апологет дата-журналістики в Україні. А оскільки Україна — країна, що в стані війни, то дата-журналісти, як і інші журналісти, роблять акцент насамперед на воєнній тематиці.
Вікторія Дітчик
Опубліковано: 09-04-2024
Розділи: Нові технології медіа.
0
З переходом у цифрову еру віртуальна реальність (VR) стала ключовим елементом в розвитку не лише розважальних ігор, але й сфери журналістики. VR і журналістика – це не просто поєднання технологій, але і створення нового реалістичного світу інформації. Використовуючи цей потужний інструмент, журналістика входить у нову еру інформаційної взаємодії, де глядачі стають учасниками та свідками подій, а не лише спостерігачами. У цьому матеріалі ми розглянемо, чому метавсесвіт важливий для журналістики та як його можливості використовує медіаіндустрія.
Святослав Сапєгін
Опубліковано: 27-03-2024
Розділи: Нові технології медіа.
0
Добре написаний текст завжди був головною складовою будь-якого журналістського матеріалу. Здатність автора цікаво й водночас об’єктивно подати факт, думку чи аналіз ситуації забезпечували успіх публікації. Однак, з розвитком інтернету, а в особливості онлайн-блогів, наявність лише одного тексту недостатня — потрібно також подбати про мультимедіа, що будуть підсилювати написане. Редакції інтернет-ЗМІ пропонують авдиторії різноманітні варіанти взаємодії з контентом, і в такому калейдоскопі важко конкурувати, якщо ваш матеріал містить тільки одне, не зовсім якісне зображення з Google Images.
Анастасія Ткачук
Опубліковано: 26-03-2024
Розділи: Нові технології медіа.
0
Список обов’язкових й бажаних вмінь сучасного журналіста невпинно росте. «Вміння працювати з великими даними», «Навик користуватися спеціальними сервісами, зокрема, на основі ШІ», «Розуміння, як побудувати трансмедійну й мультимедійну історію» — такі запити вже подекуди можна здибати у вакансіях. А якщо шукати роботу в інтернет-журналістиці, часто серед вимог натрапиш на SEO.
Анастасія Ткачук
Опубліковано: 25-03-2024
Розділи: Нові технології медіа.
0
Віртуальна реальність (VR) перейшла з ігрового світу в журналістику як експеримент з новими методами “упакування” інформації. Зараз вже звично, що аудиторія може обирати який формат новини хоче побачити: текст, фото, відео або аудіо — та насправді всі вони ставлять обмежувальні рамки того, що людина дізнається. Як репортер опише і протрактує подію, під яким ракурсом і що сфотографує — разом це дає фрагментовану картинку й робить людей лише відстороненими споживачами. Для деяких історій навіть можливостей мультимедійного міксу бракує, щоб досягнути бажаного рівня занурення аудиторії. Через це в журналістиці з’явилася потреба експериментувати з новими форматами подачі інформації й адаптувати технології з інших сфер.
Марина Кравчук
Опубліковано: 16-03-2024
Розділи: Нові технології медіа.
0
Штучний інтелект заполонив ледь не все, що нас оточує: Coca-Cola і HELL ENERGY випускають напої, згенеровані ШІ, в Україні чат-боти завдяки штучному інтелекту розпізнають обличчя колаборантів, а в Німеччині планують запустити радіостанцію, якою повністю керуватиме ШІ. Але чи не найбільше дискусій і навіть скандалів породжує використання штучного інтелекту на книжковому ринку.
Ще на початку 2022 року ми переживали через фотофейки, маніпулятивні фотографії з недостатнім контекстом і гучними заголовками та закликами, а сьогодні пропагандисти здатні згенерувати будь що: від протестів, яких ніколи не було, до фотографій постраждалих від обстрілу. Всі говорять про те, як штучний інтелект змінить індустрії і підвищить ефективність працівників, але недостатньо піднімають дійсно важливу тему: як штучний інтелект вже сьогодні використовують з метою політичної пропаганди.
Марина Кравчук
Опубліковано: 11-03-2024
Розділи: Нові технології медіа, Стандарти якісної журналістики.
0
Дата-журналісти створюють матеріали, які захоплюють візуально, вражають об’ємом опрацьованої інформації і розповідають історії, які не мають права бути проігнорованими. Чому журналістика даних стала трендом у медіа? Чим вирізняється тематика дата-журналістики у США? І як маніпулюють за допомогою журналістики даних?
Вікторія Дітчик
Опубліковано: 28-02-2024
Розділи: Нові технології медіа.
0
За останні десятиліття інтернет відігравав роль каталізатора швидкого та непередбачуваного розвитку. Від перших електронних листів до відеоконференцій, від інтернет-магазинів до блокчейн технологій. Сьогодні ми стоїмо на порозі нової ери - Web 3.0. Ця технологія обіцяє стати наступним етапом у розвитку інтернету, де безпека, прозорість та децентралізація гратимуть ключову роль.