Сексизм у рекламі: дискримінація під маскою креативності

Вікторія Пилипюк

Опубліковано: 08-03-2024

Розділи: Еротизація та сексизм, За що критикують медіа?, Реклама.

0

Реклама, яка пронизує наше щоденне життя, не лише віддзеркалює, але й активно формує соціальні відносини та створює інформаційне оточення, що визначає нашу соціальну поведінку. Дискримінаційні повідомлення в рекламі стають закликами до неповаги, а також твердженнями про переваги або меншовартість певних груп людей. Зараз в Україні заборонені рекламні матеріали, які демонструють будь-яку форму переваги однієї статі над іншою, утверджують стереотипні ролі для жінок і чоловіків, або зображують насильство на підґрунті статі, а також зводять людину до ролі сексуального об’єкта.

ТСН справді вражає: як медіа зловживають клікбейтом

Вікторія Стень

Опубліковано: 17-02-2024

Розділи: Еротизація та сексизм, За що критикують медіа?.

0

Сміятися із заголовків ТСН можна досхочу, але ситуація стає менш веселою, коли розумієш, що думка читача формується лише на основі прочитаного заголовку. Зараз, у еру інформаційного перенасичення, люди все частіше формують свою думку лише на основі перегляду заголовків. Деякі дослідження доводять, що читачі дуже рідко зазирають в новину, обмежуючись переглядом заголовка. Це призводить до утворення поверхневого розуміння подій, а іноді й до спотворення реальності. А такі сенсаційні заголовки це спотворення лише підкріплюють.

Лідери думок чи лідери сексизму: як українські шоу просувають сексистські наративи

Вікторія Стень

Опубліковано: 04-02-2024

Розділи: Еротизація та сексизм, За що критикують медіа?.

0

У серпні минулого року інтернет сколихнув епізод шоу «Мекнув-Питайте» на Youtube каналі українського шоумена Володимира Остапчука. Про це багато писали, користувачі мережі робили з цього меми, обурюючись і висміюючи чоловіків, які говорили про те, що жінка має бути повністю поголена. Але якщо подивитися епізод повністю, там трапляються тези значно гірші, ніж обговорення волосся на тілі жінок.

Квіточки для жінок, кар’єра для чоловіків: як реклама нав’язує нам гендерні стереотипи

Вікторія Стень

Опубліковано: 22-01-2024

Розділи: Еротизація та сексизм, За що критикують медіа?, Реклама.

0

Соціальні мережі, такі як Instagram, TikTok, Twitter, Facebook, перетворилися на потужний канал для реклами, оскільки це місце, де рекламодавці можуть звернутися безпосередньо до різноманітної аудиторії. Однак, порівняно з традиційними медіа, контроль за рекламою в соціальних мережах залишається вкрай слабо регульованим.

Гендерне питання в медіа: чи є надія на суспільство без стереотипів?

Анастасія Кузьо

Опубліковано: 07-11-2023

Розділи: Еротизація та сексизм, За що критикують медіа?.

0

У сучасних медіа гендерних стереотипів чимало. Серед деяких ключових можна назвати стереотипи щодо статі загалом. Часто українські медіа зображають жінок і чоловіків у давно визначених стереотипних образах. Зазвичай жінка – це класична домогосподарка, «шия чоловіка», «берегиня дому» та об’єкт сексуальної привабливості. Чоловік же – це лідер та провідних, людина, що забезпечує сім’ю та будує кар’єру.

Кейс Остапчука: чому вислів про “дівчину 10/10” сколихнув соцмережі

Ярина Самарик

Опубліковано: 09-09-2023

Розділи: Еротизація та сексизм, За що критикують медіа?.

0

Місяць тому розгорівся скандал через висловлювання «чоловіків» на YouTube-шоу Остапчука "Мекнув - питайте", які розповіли, що дівчина не може бути 10/10, якщо вона не поголена. Медіакритика вже писала про перші реакції соцмереж на відверто сексистський меседж. Та, зважаючи на резонанс, який спричинило сумнозвісний випуск, продовжуємо тему.

«А ти 10/10?» – реакція соцмереж на шкалу оцінювання Володимира Остапчука

Єлизавета Петрій

Опубліковано: 15-08-2023

Розділи: Еротизація та сексизм, За що критикують медіа?, Огляди, аналітика.

0

Коли здається, що єдиною проблемою нашого життя є росіяни, деякі українські зірки люблять про себе нагадати черговими скандалами. Володимир Остапчук – не виняток. Це ім’я ми чули не тільки по телебаченню, на радіо, на Євробаченні 2017 року, а й з приводу «голодної туси» у роковини Голодомору, публічних сутичок із колишніми дружинами, святкування дня народження дружини російського олігарха під час повномасштабного вторгнення, а із нещодавнього – сексизму щодо жінок.

«Поради для господинь»: чому українські медіа досі підтримують гендерні стереотипи?

Анастасія Макаренко

Опубліковано: 02-08-2023

Розділи: Еротизація та сексизм, За що критикують медіа?.

0

Проблема гендерної рівності залишається актуальною. Найбільш вразливою статтю у журналістських матеріалах є жінки.  Коріння проблеми здебільшого криється в орієнтації на аудиторію. Попри запевнення редакцій, що вони орієнтуються насамперед на молоде покоління, публікації на гендерну тематику виглядають здебільшого так, наче розраховані на людей старшого віку та консервативних поглядів. Ну і звісно сприяє стереотипізації світогляд самих авторів публікацій.

Серіал «The Idol»: як продали порнографію під виглядом драми

Анастасія Макаренко

Опубліковано: 13-07-2023

Розділи: Еротизація та сексизм, За що критикують медіа?.

0

«Романтизація насилля, психічних розладів, вживання наркотичних речовин, об’єктивізація жінок та сексуалізація неповнолітніх» — неповний список того, за що критикують розробників "The Idol". Замість слави та визнання творці серіалу отримали невтішні рецензії від критиків та шквал негативних відгуків від глядачів. Що спричинило таку реакцію на один із найочікуваніших серіалів літа-2023 – розбираємось у матеріалі.

“Супермама” чи суперсексизм? Гендерні стереотипи в українських шоу

Марина Блохіна

Опубліковано: 14-02-2023

Розділи: Еротизація та сексизм, За що критикують медіа?.

0

Попри неймовірну популярність передачі "Супермама", шоу містить чимало гендерних стереотипів, шкідливих наративів та й просто відвертого сексизму. То чи варто поширювати на таку широку авдиторію, що має канал “СТБ”, шоу, що закріплюватиме у свідомості українців застарілі концепції щодо сім’ї та патріархальний світогляд? Спробуємо розібратися.