Діпфейки в медіа: між творчістю та маніпуляцією

Софія Жданюк

Опубліковано: 09-01-2024

Розділи: За що критикують медіа?, Фальсифікація, містифікація.

0

Що буде, якщо істина і художня фантазія зіткнуться у віртуальному просторі? Сучасне журналістське поле ділиться на дві сторони — одні вітають діпфейки як творчий спосіб подання інформації, інші побоюються потенційних маніпуляцій та втрати довіри. У наш час гіперінформативного суспільства, діпфейки стають ключовим елементом, розмиваючи межу між правдою та вигадкою, і водночас породжуючи численні дебати щодо етики та законності їх використання.

ТікТок як зброя російської пропаганди або як блогери популяризують російську культуру через тренди

Яна Дуран

Опубліковано: 08-01-2024

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда.

0

За інформацією Inews, орієнтація російської пропаганди на молодь не є абсолютно новою концепцією, оскільки в перші дні та тижні повномасштабного вторгнення в Україну прокремлівські пісні теж заполонили ТікТок. Щобільше, вплив російської культури можемо спостерігати й в українському інфопросторі навіть сьогодні. Так, цей тренд не оминув деяких українців, які зняли свої ролики й зібрали мільйони переглядів, використовуючи пісню російської виконавиці.

Балансувати чи не балансувати? Як «Reuters» транслює російську пропаганду про війну в Україні

Катерина Марушенко

Опубліковано: 22-12-2023

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда.

0

Одним із правил журналістів «Reuters» є неупереджена подача інформації. Автори агентства мають працювати опираючись на гасло «Не ставайте на бік жодної зі сторін, дайте усім можливість висловитися». Матеріали «Reuters» повинні відображати всі сторони, а не якусь одну із них, адже тоді журналісти ризикують бути сприйнятими як упереджені. Втім агентство часто нехтує одним із власних принципів.

 Сало, горілка і братські народи: як медіа (не) знищують російські міти

Марина Кравчук

Опубліковано: 16-12-2023

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда.

0

Сьогодні досі зустрічаємо чимало російських мітів і стереотипів в медіапросторі. Але все активнішим стає український дискурс, який їх заперечує.

«Пацани не вибачаються»: як один серіал повернув нас до споживання російського контенту

Марія Фарафонова

Опубліковано: 12-12-2023

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда.

0

Незважаючи на те, що повномасштабне вторгнення окупантів триває вже майже два роки, величезну популярність в Україні здобуває… російський серіал. Чому так сталося та чим ще загрожує «Слово пацана. Кров на асфальті», будемо розбиратися.

Гендерне питання в медіа: чи є надія на суспільство без стереотипів?

Анастасія Кузьо

Опубліковано: 07-11-2023

Розділи: Еротизація та сексизм, За що критикують медіа?.

0

У сучасних медіа гендерних стереотипів чимало. Серед деяких ключових можна назвати стереотипи щодо статі загалом. Часто українські медіа зображають жінок і чоловіків у давно визначених стереотипних образах. Зазвичай жінка – це класична домогосподарка, «шия чоловіка», «берегиня дому» та об’єкт сексуальної привабливості. Чоловік же – це лідер та провідних, людина, що забезпечує сім’ю та будує кар’єру.

Медіанасильство, Halloween і війна

Борис Потятиник

Опубліковано: 05-11-2023

Розділи: Агресія і тривога, Огляди, аналітика.

0

Ці рядки писалися власне напередодні Гелловіна – свята, яке прийшло до нас із Заходу приблизно у 90-их рр. минулого століття.  Паралельна українська назва – відьомська ніч. Подібно до свята Валентина, воно отримало суттєві комерційні «ін’єкції» і досі сприймається  в суспільстві  як щось чужорідне і контроверсійне. Назагал йдеться про доволі екзотичне святкування, яке  –  з його […]

“Путін помер вже вчора” або “Війна закінчиться через два дні”: для чого медіа використовують клікбейт і як його розпізнати

Наталія Каплун

Опубліковано: 02-11-2023

Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?.

0

Клікбейтні заголовки, фейкові новини та рожеві окуляри - все, що під час війни пропонують недобросовісні журналісти.

Кейс Остапчука: чому вислів про “дівчину 10/10” сколихнув соцмережі

Ярина Самарик

Опубліковано: 09-09-2023

Розділи: Еротизація та сексизм, За що критикують медіа?.

0

Місяць тому розгорівся скандал через висловлювання «чоловіків» на YouTube-шоу Остапчука "Мекнув - питайте", які розповіли, що дівчина не може бути 10/10, якщо вона не поголена. Медіакритика вже писала про перші реакції соцмереж на відверто сексистський меседж. Та, зважаючи на резонанс, який спричинило сумнозвісний випуск, продовжуємо тему.

«А ти 10/10?» – реакція соцмереж на шкалу оцінювання Володимира Остапчука

Єлизавета Петрій

Опубліковано: 15-08-2023

Розділи: Еротизація та сексизм, За що критикують медіа?, Огляди, аналітика.

0

Коли здається, що єдиною проблемою нашого життя є росіяни, деякі українські зірки люблять про себе нагадати черговими скандалами. Володимир Остапчук – не виняток. Це ім’я ми чули не тільки по телебаченню, на радіо, на Євробаченні 2017 року, а й з приводу «голодної туси» у роковини Голодомору, публічних сутичок із колишніми дружинами, святкування дня народження дружини російського олігарха під час повномасштабного вторгнення, а із нещодавнього – сексизму щодо жінок.