Що відбувається з X (Twitter)? Численні оновлення та концепція повної свободи думки

Святослав Сапєгін

Опубліковано: 03-04-2024

Розділи: За що критикують медіа?, Свобода і цензура.

0

Популярність та прибутковість Twitter зіштовхнулася з проблемами, коли власником соцмережі став мільярдер та винахідник Ілон Маск. У багатьох користувачів та організацій з’явилися сумніви щодо того, чи рухається Twitter у правильному напрямку.

«Зрадонька» серед блогерів або як деякі інфлюенсери розповсюджують ІПсО

Аліна Черник

Опубліковано: 20-03-2024

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда.

0

Українське суспільство пройшло багато етапів після початку повномасштабного російського вторгнення: від «2-3 тижні» до «всюди зрада». Безумовно, що настрої в суспільстві випливають з поточного ходу воєнних дій, їхньої тривалості та суміжних аспектів. Не всі усвідомлюють масштаби та інструменти, які використовує рф для перемоги у інформаційній складовій війни. Не всі бачать реальну загрозу в звичних сторіз улюблених блогерів.

Лагідний маркетинг: як працює нативна реклама в медіа

Святослав Сапєгін

Опубліковано: 17-03-2024

Розділи: Реклама.

0

Онлайн-медіа, подібно до друкованих видань, телеканалів та радіо, знайшли свої шляхи монетизації контенту. Найпоширеніший це, звісно ж, розміщення реклами. Закон України “Про рекламу” визначає, що будь-який матеріал, опублікований з комерційною метою, повинен маркуватися як “Реклама” або “На правах реклами”. Однак читачі, побачивши пряму згадку про рекламу, можуть зреагувати негативно й пропустити подібне оголошення. Через це інтернет-ЗМІ часто застосовують креативні підходи до промоції, серед яких — партнерська стаття.

Найкраще застосування штучного інтелекту: як ШІ технології служать пропаганді

Поліна Грицик

Опубліковано: 14-03-2024

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда, Нові технології медіа, Фальсифікація, містифікація.

0

Ще на початку 2022 року ми переживали через фотофейки, маніпулятивні фотографії з недостатнім контекстом і гучними заголовками та закликами, а сьогодні пропагандисти здатні згенерувати будь що: від протестів, яких ніколи не було, до фотографій постраждалих від обстрілу. Всі говорять про те, як штучний інтелект змінить індустрії і підвищить ефективність працівників, але недостатньо піднімають дійсно важливу тему: як штучний інтелект вже сьогодні використовують з метою політичної пропаганди.

Сексизм у рекламі: дискримінація під маскою креативності

Вікторія Пилипюк

Опубліковано: 08-03-2024

Розділи: Еротизація та сексизм, За що критикують медіа?, Реклама.

0

Реклама, яка пронизує наше щоденне життя, не лише віддзеркалює, але й активно формує соціальні відносини та створює інформаційне оточення, що визначає нашу соціальну поведінку. Дискримінаційні повідомлення в рекламі стають закликами до неповаги, а також твердженнями про переваги або меншовартість певних груп людей. Зараз в Україні заборонені рекламні матеріали, які демонструють будь-яку форму переваги однієї статі над іншою, утверджують стереотипні ролі для жінок і чоловіків, або зображують насильство на підґрунті статі, а також зводять людину до ролі сексуального об’єкта.

Як нейтральна мова Deutsche Welle шкодить Україні

Поліна Грицик

Опубліковано: 06-03-2024

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда.

0

Дойче Велле виконує в інформаційному просторі надважливу функцію. Німецька радіохвиля Дойче Велле віщає 32 мовами світу та інформувала населення в найскладніші часи історії. Німецька Хвиля пройшла випробування часом і втримала рейтинг довіри впродовж останніх 70 років. Одна з найвищих цінностей медійників Deutsche Welle - незаангажованість та відсутність “political bias” у висвітленні новин. Німецька хвиля виступає за дотримання журналістських стандартів та тримається нейтралітету. Але чи на чию користь цей нейтралітет, коли мова йде про українсько-російську війну?

“За інформацією Bild…” Як українські медіа потрапили на гачок німецького таблоїда

Поліна Грицик

Опубліковано: 05-03-2024

Розділи: За що критикують медіа?, Фальсифікація, містифікація.

0

Від початку повномасштабного вторгення німецький таблоїд Bild здобув популярність в українських журналістів завдяки оперативності та унікальності  опублікованої інформації. Bild бере інтерв’ю з очільниками країн - зокрема з президентом рф Путіним,  має зв’язки з міністерством оборони Німеччини та відслідковує деталі передачі озброєння Україні. Утім для самих німців таблоїд не є виданням, що викликає довіру.

Я – журналіст: як випадковий свідок може стати творцем контенту

Ольга Гордюк

Опубліковано: 26-02-2024

Розділи: Фальсифікація, містифікація.

0

В сучасному світі зростає популярність громадянської журналістики, що означає активну участь громадян у створенні та поширенні новин. Цей підхід є реакцією на зростання доступності технологій і соціальних мереж, які дозволяють кожному стати "журналістом" і розповісти свою історію. Однак разом зі зростанням популярності громадянської журналістики з’являються й певні ризики та небезпеки. Пропонуємо коротко розглянути кілька прикладів громадянської журналістики в Україні, як саме пересічні українці можуть долучитися до створення інформаційного контенту.

Ідеальний дезинформатор: роль Telegram-каналів в поширенні панічних настроїв

Святослав Сапєгін

Опубліковано: 18-02-2024

Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?, Фальсифікація, містифікація.

0

На платформі Telegram функціонує безліч анонімних каналів, які не оприлюднюють інформацію про своїх власників, але полюбляють публікувати новини “з надійних джерел”. Деякі з них працюють під керівництвом Росії, а інші діють у власних інтересах. Нерідко трапляється й таке, що інформація з таких сторінок потрапляє в ЗМІ й активно культивується в суспільстві, що подекуди призводить до паніки — явища кардинально негативного як у мирний, так і воєнний час.

ТСН справді вражає: як медіа зловживають клікбейтом

Вікторія Стень

Опубліковано: 17-02-2024

Розділи: Еротизація та сексизм, За що критикують медіа?.

0

Сміятися із заголовків ТСН можна досхочу, але ситуація стає менш веселою, коли розумієш, що думка читача формується лише на основі прочитаного заголовку. Зараз, у еру інформаційного перенасичення, люди все частіше формують свою думку лише на основі перегляду заголовків. Деякі дослідження доводять, що читачі дуже рідко зазирають в новину, обмежуючись переглядом заголовка. Це призводить до утворення поверхневого розуміння подій, а іноді й до спотворення реальності. А такі сенсаційні заголовки це спотворення лише підкріплюють.