Як розповісти про бізнес через комунікаційну стратегію
Вікторія Дітчик
Опубліковано: 10-03-2023
Розділи: Інтерв'ю.
0
Поняттям «комунікаційна стратегія» сьогодні не здивуєш нікого, адже це необхідна діяльність, аби про бізнес чи проєкт знали й говорили. Проте не всі вміють її побудувати, а дехто зовсім не використовує. Без добре продуманої стратегії складно донести до аудиторії позицію бренду або переваги продукту. Як розповідати про себе через комунікаційну стратегію та для чого вона потрібна, розповіла «Медіакритиці» Вікторія Берещак, авторка книги «Комунікаційна стратегія в бізнесі», комунікаційний стратег та консультант для великого та середнього бізнесу.
Що ховається за теоретизованим терміном «комунікаційна стратегія?»
Комунікаційна стратегія – це стосунки між компанією, брендом та аудиторією, з якою вона взаємодіє. Важливо розуміти, що аудиторія не обмежується лише споживачами: це й конкуренти, партнери, контрагенти, органи влади. Бізнес має взаємодіяти і знаходити точки дотику з аудиторією. Це потрібно робити за допомогою контенту, смислів, правди та експертизи.
Комунікаційна стратегія (КС) — це система координат компанії, мета якої — побудувати ефективний обмін інформацією із цільовими сегментами аудиторії для вирішення бізнесових і маркетингових завдань, зокрема збільшення лояльності, просування бренду компанії та отримання зворотного зв’язку. Треба також сформулювати ключову мету — що для вас важливо сказати й що про вас мають знати інші.
Для яких бізнес-проєктів потрібна комунікаційна стратегія і чи потрібна вона всім?
Я не знаю жодної ніші або жодного бізнесу, яким це не було би потрібно. Адже це системно виважена, експертна, комунікація бренду, яка допомагає досягати екологічно поставлених цілей перед бізнесом. Це, як дорожня мапа, яка екологічно та соціально відповідально буде комунікувати з основними стейкхолдерами й приносити їм користь власною експертизою та контентом, який ви генеруєте. Не забуваємо, що ми живемо в інформаційному суспільстві. Інформація запорука успіху й головний ресурс, яким ми зараз оперуємо.
Ви є авторкою книги «Комунікаційна стратегія в бізнесі» розкажіть, про що вона
Ця книга дає покроковий гайд, як створити та втілити комунікаційну стратегію з бюджетом чи без нього, проаналізувати, а головне — виміряти ефективність. Останній розділ про метрики вимірювання ефективності комунікації. Зокрема:
Як публікуватись у топових медіа без жодної копійки й не з рекламним контентом.
Як обрати модель комунікації, канали, інструменти та застосовувати тут і одразу. До всіх каналів є практичні рекомендації та приклади.
Всередині ви знайдете таблиці, гайди, чеклисти, приклади заголовків, структуру текстів. Іх не просто можна, а треба брати на озброєння. За qr-кодами на вас чекає багато корисного й наочні приклади.
Уявімо, я хочу налагодити ефективну комунікаційну стратегію зі своєю аудиторією. Із чого мені почати?
Дуже важливо розуміти, що комунікаційна стратегія – це не ерзац і не модель, яка підійде будь-кому. Один із перших етапів її створення – цілепокладання. Визначати які у вас тактичні або стратегічні цілі стоять перед компанією. Також вивчення ринку, вивчення своєї аудиторії. Варто створити деталізований портрет аудиторії, дуже важливо, щоб він був емпірично виміряний, а не намальований у нашій уяві.
Після цього наше завдання створити конкретні аватари, максимально деталізовано описати середньостатистичного представника цих сегментів цільової аудиторії, з якими ми взаємодіємо.
Проаналізувати їхні потреби, життєві атрибути, їхні болі та страхи. Усе що допоможе нам зрозуміти, як із ними комунікувати і які смисли доносити.
На етапі вибору інструментів важливо обирати модель та інструменти з огляду стратегічної і тактичної мети.
Після вибору інструментів, переходимо до етапу оцінки власних результатів. Це важливий етап, який не можна ігнорувати, що вдалося, а що ні. Я дуже рекомендую все вимірювати і критично дивитися на свої здобутки і програші. Невдачі і програші набагато більше вас можуть навчити, аніж успіхи.
На який період часу потрібно створювати стратегію?
Все залежить від ваших завдань, але мінімально це півроку або рік. Але кожні 6 місяців варто переглядати свою комунікаційну стратегію.
Чи вплинула війна на створення комунікаційної стратегії
Звісно, війна дуже вплинула. Війна — це велика криза, і той, хто зараз думає, що комунікувати з аудиторією, відповідати на їхні болючі питання, не на часі — той програє. Люди цінують відкритість та чесність. Якщо ви не готові давати це все, вважайте, що вже програли боротьбу за лояльність аудиторії.
Спілкувалась Вікторія Дітчик, студентка факультету журналістики ЛНУ ім. І. Франка