Програма “Ранок” молодіжної редакції ЛОД ТРК

Світлана Мерза

Опубліковано: 05-12-2008

Розділи: №02, Друковані версії.

0

Останнім часом на  українських телеканалах набувають популярності ранкові  телепрограми, які поєднують у собі  комплекс інформаційних,  розважальних  та соціальних телепередач. ТК “НБМ” пропонує “НБМ”-ранок”, УТ-1 — “Доброго  ранку, Україно”, “1+1” — “Сніданок з “1+1”, Новий канал — “Підйом”, 12 канал — програму “Ранок”. На останній і хочу зупинитися, оскільки, на мою  думку, вона потребує суттєвих змін та вдосконалення. Ведучі програми “Ранок” — молоді журналісти, які здебільшого не  мають досвіду роботи на телебаченні, або ж, взагалі, не є журналістами за  фахом. Невміння  чітко висловлювати свої думки, вживання русизмів, бесіди, в яких  важко зрозуміти суть і мету, визначити тему розмови — це особливо  помітні хиби журналістів  програми “Ранок”.  Ведучі висловлюють свою позицію, спілкуються з телеглядачами, і складається враження, що вони не готуються до програми. Часто банальні думки журналістів, мабуть, зумовлені віком та відповідним світосприйняттям. У програмі відсутня верстка, або ж вона неграмотна. Саме через  те — політика не завжди вдало  переплітається з музичними кліпами, потім ведучі знову  повертаються до політичних проблем.  Важко визначити авдиторію, на яку працює програма. Серйозні інформаційні  блоки перебивають мультфільмами, після цього у студії знову з’являються поважні  гості. Тут немає визначеності, послідовності. 
Щоранку у телепрограмі повторюють випуск новин попереднього дня. У цих новинах часто  звучить —”сьогодні”. Це обдурює телеглядачів, оскільки події сталися ще  кілька днів тому.  Розмови з гостями в  студії затягуються, що відволікає увагу глядача. Ранок — час, коли люди збираються на роботу. Інформація сприймається більше “на слух”, адже чи не кожен глядач зайнятий ранковими приготуваннями до робочого  дня. Тому дуже серйозні, тривалі бесіди їх не цікавлять. А теми:  чому не визнають УПА воюючою стороною; нові технології телефонного  зв’язку та інші — важкі для ранкового сприйняття й не запам’ятовуються. Нема гарантії, що людина їх  дослухає до кінця. Ранкові інформаційні блоки мають бути короткими, доступними,  динамічними та цікавими. 
Багато журналістів програми “Ранок” пасивні в обговоренні політичних, економічних та соціальних питань. Це можна пояснити насамперед  низькою компетентністю.  У програмі  журналісти порушують такі цікаві теми,  як засилля порнографії, насильства на екранах  телевізорів. Водночас щоранку  самі ж рекламують прокати фірми “ZMS”,  анонсують фільми, у яких яскраво виражені ці явища.  Програма потребує істотного вдосконалення, і, на мою думку, не стільки  фінансових вкладень, як фаховості тих, хто її готує. Авторам “Ранку” варто б ознайомитися з досвідом  наших сусідів. Багато  цікавого можна  почерпнути у поляків (TVP-1) “КАВА ЧИ  ЧАЙ”,(TVP-2) “ТЕЛЕЖУРНАЛ  “ЗАПИТАННЯ НА СНІДАНОК”, (НТВ) “РАНОК НА “НТВ”, де  справді є  на що подивитися. Незважаючи на те, що ранкові програми неприбуткові, деяким телеканалам вони створюють імідж і приваблюють рекламодавців.

Comments are closed.