Програма “Ранок” молодіжної редакції ЛОД ТРК
Світлана Мерза
Опубліковано: 05-12-2008
Розділи: №02, Друковані версії.
0
Останнім часом на українських телеканалах набувають популярності ранкові телепрограми, які поєднують у собі комплекс інформаційних, розважальних та соціальних телепередач. ТК “НБМ” пропонує “НБМ”-ранок”, УТ-1 — “Доброго ранку, Україно”, “1+1” — “Сніданок з “1+1”, Новий канал — “Підйом”, 12 канал — програму “Ранок”. На останній і хочу зупинитися, оскільки, на мою думку, вона потребує суттєвих змін та вдосконалення. Ведучі програми “Ранок” — молоді журналісти, які здебільшого не мають досвіду роботи на телебаченні, або ж, взагалі, не є журналістами за фахом. Невміння чітко висловлювати свої думки, вживання русизмів, бесіди, в яких важко зрозуміти суть і мету, визначити тему розмови — це особливо помітні хиби журналістів програми “Ранок”. Ведучі висловлюють свою позицію, спілкуються з телеглядачами, і складається враження, що вони не готуються до програми. Часто банальні думки журналістів, мабуть, зумовлені віком та відповідним світосприйняттям. У програмі відсутня верстка, або ж вона неграмотна. Саме через те — політика не завжди вдало переплітається з музичними кліпами, потім ведучі знову повертаються до політичних проблем. Важко визначити авдиторію, на яку працює програма. Серйозні інформаційні блоки перебивають мультфільмами, після цього у студії знову з’являються поважні гості. Тут немає визначеності, послідовності.
Щоранку у телепрограмі повторюють випуск новин попереднього дня. У цих новинах часто звучить —”сьогодні”. Це обдурює телеглядачів, оскільки події сталися ще кілька днів тому. Розмови з гостями в студії затягуються, що відволікає увагу глядача. Ранок — час, коли люди збираються на роботу. Інформація сприймається більше “на слух”, адже чи не кожен глядач зайнятий ранковими приготуваннями до робочого дня. Тому дуже серйозні, тривалі бесіди їх не цікавлять. А теми: чому не визнають УПА воюючою стороною; нові технології телефонного зв’язку та інші — важкі для ранкового сприйняття й не запам’ятовуються. Нема гарантії, що людина їх дослухає до кінця. Ранкові інформаційні блоки мають бути короткими, доступними, динамічними та цікавими.
Багато журналістів програми “Ранок” пасивні в обговоренні політичних, економічних та соціальних питань. Це можна пояснити насамперед низькою компетентністю. У програмі журналісти порушують такі цікаві теми, як засилля порнографії, насильства на екранах телевізорів. Водночас щоранку самі ж рекламують прокати фірми “ZMS”, анонсують фільми, у яких яскраво виражені ці явища. Програма потребує істотного вдосконалення, і, на мою думку, не стільки фінансових вкладень, як фаховості тих, хто її готує. Авторам “Ранку” варто б ознайомитися з досвідом наших сусідів. Багато цікавого можна почерпнути у поляків (TVP-1) “КАВА ЧИ ЧАЙ”,(TVP-2) “ТЕЛЕЖУРНАЛ “ЗАПИТАННЯ НА СНІДАНОК”, (НТВ) “РАНОК НА “НТВ”, де справді є на що подивитися. Незважаючи на те, що ранкові програми неприбуткові, деяким телеканалам вони створюють імідж і приваблюють рекламодавців.