“Невже це насправді?” або як CGI створює магію
Лілія Сокульська
Опубліковано: 25-02-2024
Розділи: Нові технології медіа.
0
Чи доводилося вам коли-небудь бачити щось настільки реалістичне у відеоролику, що ви спочатку не могли повірити своїм очам? Або ж з епічними сценами, які здавалося б нереально відтворити у реальному житті? Якщо так, то цілком ймовірно, що ви стикалися з магією CGI.
Тож, про що йдеться? CGI або computer-generated imagery, що в перекладі означає «згенероване комп’ютером зображення» або більш звичне для нас – «комп’ютерна графіка».
Сьогодні цей вид графіки використовується у багатьох сферах, зокрема в кінематографі, відеоіграх, рекламі, вебдизайні, медіа і т.ін. З його допомогою можна зробити зображення більш привабливим та незвичайним, а також краще передати задум автора.
Загалом CGI зручна у таких випадках:
- для створення статичних та динамічних об’єктів будівель, автомобілів, персонажів, ландшафтів.
- для втілення персонажів, сцен та спецефектів, які було б складно або навіть неможливо зняти насправді. Сюди ж входить заміна каскадерів і статистів у небезпечних номерах.
- для відтворення потрібної атмосфери, настрою та естетики, наприклад, створення вражаючих ландшафтів чи містичних світів.
Щодо переваг CGI, то тут потрібно почати з фінансового боку. Оскільки може здатися, що така “забаганка” є надто дорогим задоволенням, але безумовно це варте витрачених коштів. Адже компенсує потребу в фізичних локаціях, оплаті акторів та інших витратах, що у порівнянні з традиційними методами є більш економічно вигідним.
По-друге, CGI дозволяє легко редагувати та коригувати матеріали без будь-яких повторних зйомок чи додаткових витрат. Це зменшує час та ресурси, потрібні для внесення змін та вдосконалення контенту.
По-третє, саме тут працює принцип, чим менше людей, тим менше проблем. Адже у порівнянні зі зйомками “живого” ролику, для CGI достатньо однієї компетентної людини і потужного комп’ютера.
І нарешті, CGI-контент можна легко адаптувати під різні медійні формати та платформи, як-от: Youtube, Telegram, Instagram, Netflix і т.д., зберігаючи при цьому оригінальний вигляд і якість.
Тому не дивно, що дедалі частіше бренди та компанії вдаються до комп’ютерної графіки, створюючи гіперреалістичну рекламу. Наприклад, розміщення гігантських версій продукції у відомих місцях є чудовим способом привернути увагу до бренду, особливо на платформах соціальних мереж, де такий креативний контент швидко розповсюджується.
Добірка брендів та компаній, котрі успішно використовують CGI для просування:
Jacquemus – молодий та успішний французький бренд одягу у квітні 2023 року доволі незвично представив модель своєї сумки Le Bambino, а саме «запустивши» великі сумки-автомобілі вулицями Парижа.
@culted Okay but @Jacquemus bag buses are the only traffic we‘ll tolerate 👜 🎥: @jacquemus #jacquemus #handbag #bags #bagtok #handbags #bagsoftiktok #luxury #bambino #purse #simonjacquemus #paris #ar #animation #vr #fyp
Хоча відеоролик швидко здобув популярність та став вірусним, пізніше з’ясувалося, що вражаючу реалістичну візуалізацію було створено завдяки комп’ютерній графіці.
На цьому бренд не зупинився і вже в грудні запустив серію CGI відео, які рекламували відкриття їхніх магазинів на гірському курорті Куршевель. Тут з’являється і лого Jacquemus на підйомниках, на даху будинку у формі сумки. А також з гори на лижах спускаються лижники з ялинкою та сумками, поскладані одну на одну та іншими креативними підходами, які можна глянути в інстаграмі бренду.
Maybelline
Косметичний бренд Maybelline вирішив презентувати свою продукцію також за допомогою CGI. Цього разу місцем подій стали вулиці Лондона, де проїжджав двоповерховий червоний автобус з “приклеєними” віями, які розчісуються гігантською щіткою, прикріпленою до рекламного щита на будівлі. Такі ж вії з’явилися і на поїзді у метро.
Що цікаво, відео вийшли настільки переконливими, що чимало людей повірили, ніби для зйомок справді було використано реальні накладні вії та велика туш.
Зокрема місцева щоденна газета “Evening Standard” писала: “Здається, продукт подобається настільки, що лондонці навіть планують відстежити стильний вагон-метро та автобус, щоб побачити їх у реальному житті”. Однак через кілька днів представники Maybelline зізналися, що відео не справжнє.
Adidas
Adidas – це ще один бренд, який активно використовує CGI у своїй рекламі і робить це доволі часто. В його відеороликах можна побачити кросівок-поїзд, що рухається на вершині Аркос-да-Лапа, а також сцени з величезними кросівками, які летять над обеліском в Буенос-Айресі, перегони кросівок на дорозі з іншими машинами та багато інших захоплюючих ідей.
Emirates
Авіакомпанія Emirates, що базується в ОАЕ, опублікувала різдвяне відео, на якому літак Airbus A380, запряжений групою північних оленів, нагадує сани Санта-Клауса. Така CGI-трансформація літака викликала неабияке захоплення в мережі та змусила користувачів мережі запитати себе: “Це насправді?” або “Чи таке можливо?”. Однак, були і ті, хто сприйняли відео надто серйозно і порушували питання про “жорстокість” щодо використання оленів у подібних ситуаціях.
W8LESS
Українські бренди не відстають від світових трендів, а також починають застосовувати доповнену реальність у рекламних роликах. Приміром, популярний київський бренд одягу W8LESS представив свою нову колекцію “Love Collection”, використовуючи CGI, щоб показати місця в Україні, які мають особливе значення для них. В Одесі народилася і зростала засновниця-дизайнерка, у Львові був зв’язаний перший снуд, а в Києві живе та працює вся команда.
Звісно, наведені приклади є лише невеликою частиною того, як сьогодні рекламодавці вдаються до все більш креативних та інноваційних способів, аби привернути увагу своїх потенційних клієнтів.
Однак, варто врахувати, що використання CGI у рекламних кампаніях мають і певні недоліки. Наприклад, існує чималий ризик чи відповідатиме заявлене в рекламі реальному продукту. Оскільки комп’ютерна графіка створює ілюзії або перебільшує характеристики продукту, що в результаті може призвести до втрати довіри з боку споживачів та негативно вплинути на репутацію бренду.
Сюди ж варто зарахувати непередбачуваність реакції авдиторії. Бо не завжди можна вгадати, як реагуватиме загал на такий креативний підхід.
Майбутнє CGI
Можна сказати, що вже сьогодні цей вид графіки перейшов далеко за межі створення простих фантастичних сценаріїв, ставши невіддільною частиною інноваційних маркетингових технологій. Адже це дає рекламодавцям чималу можливість продемонструвати кожну важливу деталь їхньої продукції – від блискучих контурів нового автомобіля до захопливих візуальних ефектів, що викликають емоції та привертають увагу цільової аудиторії.
До того ж чимало фахівців вважають, що CGI є не просто вірусною тенденцією, а й надалі залишатиметься цінним інструментом у створенні ефективної реклами. Оскільки чудова маркетингова кампанія — це коли історія закарбовується у пам’яті, а CGI це якраз інструмент, який здатен створити вічні спогади, говорить директорка рекламної компанії “The Marcom Avenue” Діванші Гупта.
Лілія Сокульська, студентка факультету журналістики ЛНУ ім. І. Франка