Серйозні новини для несерйозної стрічки: як медіа асимілюються в додатку для розваг
Яна Сич
Опубліковано: 18-02-2022
Розділи: Нові технології медіа.
0
Мережа TikTok невпинно набирає шалених обертів та ось уже два роки посідає верхівки рейтингів найпопулярніших додатків у світі. Згідно зі статистикою 2021 року від Cloudflare TikTok вийшов на перше місце в світі за відвідуваністю, обійшовши навіть таких гігантів, як Google, Microsoft і Facebook.
Прихисток після важкого дня, де можна справді розслабитись та від душі посміятись з коротеньких роликів, які сучасна молодь охрестила словом “жиза”.
Принаймні, так було ще рік тому. Нині всі провідні новинні ресурси, що відомі нам ще з дитинства, побачили актуальність розважальної мережі та кинулися до кнопки “Зареєструватись” для заохочення молодої аудиторії.
Переваги TikTok
Мабуть, варто почати з того, що алгоритми розважальної мережі дозволяють акаунту набагато швидше “розкрутитись” та стати популярним, аніж у звичних нам Інстаграмі та Фейсбуці, де за кількість охоплень потрібно ще розпрощатись з доброю купкою грошей.
TikTok ж поки не вимагає оплати заради розкрутки акаунту. Єдине, що вимагає мережа – якісного контенту. Короткі відео з трендовими мелодіями, що не перевищують однієї хвилини.
У відео є два шляхи: або воно стає популярним, або ж залишається непоміченим. Популярність у ТікТоці називають “рекомендаціями”. Якщо ролик “залітає”, готуйся до слави. Якщо ж ні – це натяк: створюй якісніший, привабливіший контент.
“Жертви” тренду
Журналістика, як найголовніший трендсеттер, не може довго залишатись осторонь. Тому, користувачі розважальної мережі, гортаючи смішні ролики з грайливими котиками та відомими дітьми-тіктокерами, можуть натрапити і на відоме з дитинства обличчя Марічки Падалко чи Дмитра Комарова.
Бо яке ж найголовніше правило журналістики? Актуальність.
ВВС – інформаційний першопроходець ТікТоку
“Ти не можеш вказувати мені, що робити. Ти не моя мати!”. І ні, це не чергова мотиваційна цитата від чергового самопроголошеного коуча. Це опис ТікТок-акаунту ВВС, і ця цитата ще раз підтверджує: кожна соціальна мережа вимагає спілкування з користувачами їхньою мовою.
А мова ТікТоку – мова розваг.
Кількість підписників акаунту ВВС у соціальній мережі налічує понад 1 млн підписників, а кількість вподобайок вражає – 26,1 млн сердець.
Погортавши стрічку, одразу стає зрозуміло, кому у головному офісі BBC доручили вести офіційну сторінку. Б’юсь об заклад – це молодик, який проводить за гортанням стрічки від 2 до 5 годин на день та розуміється на трендах.
Подавати важливий матеріал у молодіжному стилі однозначно вимагає професіоналізму. Важка інформація, подана легко.
ТікТоку ВВС – вподобайка!
Завжди є плюси. І всюди.
Українські новинні ресурси не стоять осторонь сучасних віянь злободенності.
Не пасе задніх і 1+1, кількість підписників якого налічує аж 152 тис. підписників. Окрім промо-роликів нових телевізійних проектів, 1+1 активно висвітлює найголовніші події України. Одначе, в акаунті 1+1 не знайдеш трагічних новин. ТікТок-акаунт каналу у злагоді з політикою додатку. Сюди приходять сміятись, а не плакати.
Громадське як ідеал ТікТок-журналістики.
Можливо, зовсім скоро світ прийме термін “ТікТок-журналістика”, адже все до того наближається.
Громадське у ТікТоці однозначно потребує оплесків та захвату.
“Просто про важливе”. Ця фраза красується у описі акаунту, і з нею важко не погодитись. На відміну від 1+1, Громадське не боїться демонструвати важкі для сприйняття новини на широкий загал розважальної мережі. Однак, це медіа доносить їх завуальовано. На сторінці ресурсу можна знайти і опитування серед населення, і невеличкі хронологічні короткометражки. Не забувають журналісти і про міжнародні та всеукраїнські свята. А ще, інколи на сторінці виходять невеличкі ролики-підказки, які допомагають підписникам краще вивчити рідну мову та правильно спілкуватись.
___
Тисячі підписників, мільйони вподобайок. Мережа, яка ще нещодавно користувалась популярністю лише серед дітей, тепер за кількістю екранного часу переганяє таких гігантів, як Інстаграм та Фейсбук.
Тож, не дивина, що журналістика пускає тут свої могутні корені.
Чи потрібно вплутувати журналістику до розважального ресурсу? Однозначної відповіді на це питання не дасть ніхто, однак переглядаючи кількість переглядів та підписників новинних ресурсів, можна зробити висновок, що інформаційному контенту тут раді.
Зрештою, Інстаграм теж раніше був мережею фото-доказів своєї красивої вечері та світлин з чарівного відпочинку. І що ми маємо станом на сьогодні?
Отож-бо.
Яна Сич, студентка факультету журналістики ЛНУ ім. І.Франка