Від ключових слів до зображень: як вдало SEO-оптимізувати контент для медіа

Анастасія Ткачук

Опубліковано: 26-03-2024

Розділи: Нові технології медіа.

0

Список обов’язкових й бажаних вмінь сучасного журналіста невпинно росте. «Вміння працювати з великими даними», «Навик користуватися спеціальними сервісами, зокрема, на основі ШІ», «Розуміння, як побудувати трансмедійну й мультимедійну історію» — такі запити вже подекуди можна здибати у вакансіях. А якщо шукати роботу в інтернет-журналістиці, часто серед вимог натрапиш на SEO.

Ця абревіатура — один з ключів до популярності матеріалів і сайтів онлайн-медіа. Для журналіста це означає — вміти ладнати з пошуковими системами й створювати контент, який буде подобатися не лише людям, але й роботам. Як догодити першим ви, напевно, знаєте, а от що робити з другими, розкажемо у цій статті. SEO-оптимізація контенту має низку правил і достатньо застосувати кілька базових функцій, щоб мати шанс бути одними з перших у пошуковій видачі.

Що таке SEO і на що вона впливає

Першим, хто прочитає опублікований матеріал — завжди буде пошукова система. І вже від результату її аналізу, залежатиме скільки людей його побачать надалі. Щоб опинитися на екранах аудиторії контент мусить пройти три етапи:

  1. Пошукові боти мають дізнатися про нову сторінку в Інтернеті й відправити її на індексацію.
  2. На другому етапі — найцікавіше. Тут відбувається сканування вмісту сторінки (текст, відео, ілюстрації) і її внесення в індекс — велику базу даних. Роботи аналізують матеріал, щоб додати його до певного тематичного відділу і якщо не оптимізувати текст, він може опинитися в неправильному місці. Це небезпечно, бо коли ви вводите пошуковий запит, алгоритми обирають результати пошуку зі сторінок відповідного тематичного блоку за принципом бібліотеки і тому ваш матеріал ймовірно показуватиме тим, хто шукав щось геть інше.
  3. Останній крок — ранжування. Пошуковик швидко переглядає індекс і визначає, які сторінки й у якому порядку з’являться перед користувачем.

Вже з другого етапу можна впливати на майбутнє матеріалу в видачі, але для цього треба знати що таке SEO і як воно працює.

  • SEO (Search Engine Optimization) — дослівно перекладається як «оптимізація під пошукові системи». Тобто це правила й інструменти, які допомагають просувати контент і сайти в пошукових системах. Коли SEO-оптимізація успішна, ваш матеріал займає правильне місце в індексі, його часто пропонують користувачам за релевантним запитом і він має одне з перших місць у видачі.

Для онлайн-ЗМІ вдала оптимізація дає одразу кілька переваг:

  • конкурентоспроможність в Інтернет-середовищі;
  • залучення цільової аудиторії;
  • збільшення трафіку на вебсайті;
  • впізнаваність й підвищення довіри читачів.

Що зробити, щоб оптимізувати контент?

Кожна пошукова система має свої особливості роботи, проте є універсальні правила, які працюють для всіх. Ми сформували добірку порад на основі SEO-гайдів від найпопулярніших пошукових систем Google і Bing.

Додавайте ключі. Все, що користувач вводить в пошук є ключовими словами, за якими йому підбирають і пропонують сторінки. Тож, щоб вас помітили, доберіть та інтегруйте в текст ключі, які стосуються теми або змісту матеріалу. Як це зробити? Перш за все поставте себе на місце майбутнього читача й уявіть, що ви б написали в пошуковику, якби шукали подібну інформацію. Потрібно приблизно 5 слів. Далі вставте їх в заголовок, підзаголовок і перші абзаци матеріалу. Наприклад ключові слова новини про номінацію українського фільму на Оскар: «20 днів у Маріуполі», документальний фільм, номінація, Оскар, українське кіно. Якщо текст великий, до ключів варто добирати синоніми, щоб охопити більшу кількість запитів. Ось як це зробили українські медіа:

Використовувати різні варіації ключових слів варто ще й тому, що перенасичення одними й тими ж словами пошукові системи сприймають як спам і можуть за це понизити сторінку в рейтингу.

Структуруйте текст і дотримуйтесь ієрархії заголовків. Люди й роботи однаково люблять добре упорядковані та читабельні тексти. Якщо матеріал можна розділити на підрозділи з заголовками — робіть це. Також додавайте в текст марковані й нумеровані списки, виокремлюйте цитати й виділяйте потрібні частини жирним шрифтом або курсивом. Так матеріал стає візуально приємнішим і може стати вище у рейтингу видачі.

Алгоритм пошукової системи оцінить, якщо заголовки в матеріалі будуть промарковані за ієрархією: h1 (назва матеріалу), h2 (назва розділу), h3 (назва підрозділу) і т.д.

Прописуйте мета-опис — спеціальний заголовок і лід для роботів пошукових систем. Title або SEO-заголовок — це друга назва матеріалу, яка видима тільки для пошуковиків і складається з ключових слів. Він має максимально відповідати запитам користувачів й бути схожим на справжню назву матеріалу. Description — це короткий опис змісту статті також з ключовими словами, який відображається у пошуку під посиланням на сторінку. Вони допомагають пошуковикам краще розуміти  матеріал  і стають дуже в пригоді, коли оригінальний заголовок потрібно зробити креативним і клікабельним.

Залишайте в тексті посилання на свій або інші сайти. За логікою алгоритмів, якщо в статті є посилання на авторитетні першоджерела, то її вміст надійний і правдивий й, отже її можна пропонувати користувачам. Так само добре допомагають посилання на статті з вашого сайту. Давайте лінки на матеріали подібної тематики, щоб затримати користувача, бо для пошуковиків це означає, що вміст вебсайту якісний і вартий високо місця у видачі.

Оптимізуйте зображення. Нато великі картинки сповільнюють завантаження сторінки, а користувачі зазвичай не люблять чекати. Тож «важкі» зображення варто стискати. Також слідкуйте, щоб ілюстрації мали зрозумілі назви, що передають їхній сенс, бо навіть це має значення під час сканування вашої сторінки. Наприклад, коли скачати це фото, воно підписане erik-odiin-DH_IAgZkJP4-unsplash і для пошуковика це нічого не скаже про вміст вагошо матеріалу. Тож краще написати так — blue_vintage_car.

Анастасія Ткачук, студентка факультету журналістики ЛНУ ім. І. Франка

Comments are closed.