Чому Meta провалила свій перший рік як компанія метавсесвіту
Анастасія Анісімова
Опубліковано: 18-02-2023
Розділи: Огляди, аналітика.
0
Рік тому світ сколихнула новина про те, що компанія Facebook змінює свою назву на Meta і починає розробку метавсесвіту. Цукерберг вклав велику кількість грошей в цей проект, та чи виправдовує він наразі очікування. Давайте розбиратись.
Що таке Метавсесвіт
Для тих, хто підзабув: Метавсесвіт або метасвіт – це мережа віртуальних світів, зосереджена на соціальній взаємодії; віртуальний простір, в якому люди, їх аватари, можуть взаємодіяти між собою та іншими цифровими об’єктами за допомогою технологій віртуальної, доповненої або змішаної реальності. Метавсесвіт також вважають наступною ітерацією інтернету, де люди зможуть жити та працювати не виходячи з дому.
Що не так з Метавсесвітом
Метавсесвіт – це багатомільярдна спроба Цукерберга зробити революцію в концепції віртуального світу. З моменту, як Цукерберг оголосив про ребрендинг, вартість Meta впала. Акціонери висловлюють гнів через марнотрацтво Цукерберга. Ціна акцій впала на 70% менше, чим за рік, а акції впали на 23% після того, як компанія не досягла цільових показників прибутку. Вибувши з топ-20 найприбутковіших компаній США, Meta тепер коштує менше, ніж Home Depot (компанія в галузі будівельних і побутових товарів). Цукерберг оголосив 9 листопада, що Meta звільнить понад 11 000 співробітників , або 13% своєї робочої сили.
Минулого року Facebook увійшов до п’ятірки найдорожчих компаній США з ринковою капіталізацією понад 1 трильйон доларів. Зараз компанія коштує близько 270 мільярдів доларів.
Замість того, щоб переосмислити майбутнє Meta, Цукерберг подвоїв Metaverse: Meta виділить ще мільярди Reality Labs, підрозділу, який відповідає за Metaverse, додавши до 15 мільярдів доларів, які вже виділено на проект.
Селія Пірс, доцентка ігрового дизайну в Northeastern звертає увагу на те, що невдачі Metaverse частково зводяться до того, що Пірс вважає «відсутністю обізнаності Meta про те, що насправді відбувається зараз і про те, що було раніше» у неігрових віртуальних просторах.
Враховуючи свій досвід роботи з неігровими віртуальними світами, Пірс так само спантеличена Метавсесвітом. Вона каже, що реакції громадськісті свідчать, що проекти Meta відштовхують як ігрову аудиторію, яка звикла до «відеоігор, які неможливо відрізнити від фільмів», так і широку громадськість.
Поки що Цукерберг представляв Metaverse як спосіб проведення робочих зустрічей або спілкування з друзями на основі віртуальної реальності, але Пірс каже, що це скоріше новомодна Zoom, ніж революційна технологія.
Яків Барт, доцент кафедри маркетингу, і Джозеф Г. Рісман, професор-дослідник, кажуть, що Meta також не змогла продати клієнтам ідею Metaverse. Барт визнає, що тут є виклик невідповідності товару запитам споживача. На відміну від того, як Apple випустила iPhone, Metaverse не є фізичним продуктом. Це абстрактна концепція, яку Мета може навіть не повністю розуміти. «Дуже важко щось пояснити людям, коли ти не маєш чіткого уявлення про те, що саме ти намагаєшся досягти», — каже Барт.
Перспективи
Насправді, ідея Метавсесвіту досить цікава. Попри всі втрати Цукерберга і його компанії, він не відмовлється від своєї ідеї зробити революцію в концепції віртуального світу. Масштабне впровадження Metaverse, ймовірно, відбудеться через 8-10 років, зокрема зараз спостерігається швидке раннє впровадження аналогічних медіатехнологій в Індії, йдеться у звіті Nasscom.
Згідно з дослідженням Nasscom спільно з McKinsey & Company, до 2030 року такі сектори, як роздрібна торгівля, виробництво, медіа, охорона здоров’я, телекомунікації, професійні послуги та банківська справа, ймовірно, стануть основними рушійними силами корпоративного використання в метавсесвіті. Тому не варто закидувати проект Цукерберга помідорами. Наразі продовжуємо слідкувати за подальшим розвитком компанії Метавсесвіту.
Анастасія Анісімова, студентка факультету журналістики ЛНУ ім. І. Франка