Чи може блогер бути інфлюенсером? Лідери думок української блогосфери

Дар’я Сенишин

Опубліковано: 19-08-2020

Розділи: Огляди, аналітика.

0

У нинішній медіакультурі потужним інструментом обміну інформацією є соціальні мережі, а їхня популяризація відкрила можливість людині відчути певну свободу вираження своїх думок. Природним явищем є факт, що серед великої кількості користувачів інтернет-спільноти з часом виокремлюються лідери думок. Ким же є ці люди, які збирають навколо себе цілу віртуальну спільність? Чи є потенціал у блогерів стати інфлюенсерами?

Джерело: everest.ua

Блогери та інфлюенсери

«Influencer – це людина, яка здатна залучати до свого акаунту в соцмережах увагу величезної кількості людей. І далеко не завжди це блогер чи селебріті, ні. Найчастіше інфлюенсери – це люди без певної професії, не володіють даром складно викладати свої думки, чисто співати, ритмічно рухатися, добре малювати», – так говорить у своєму матеріалі про термін «інфлюенсер» журналістка ТСН .

Нерідко інфлюенсерів вважають важливими гравцями у медіаринку. У редакції «The Lede» відгукуються про них так: «Інфлюенсери – лідери думок, блогери, експерти, які мають власну активну аудиторію. Ними можуть бути як «класичні» відомі особистості – співаки, актори, музиканти, спортсмени, так і ті, хто досягли визнання завдяки соцмережам та Youtube, будучи спеціалістом у певній сфері. Головна ознака інфлюенсера – наявність надійних та довірливих стосунків із власною аудиторією».

«Радіо Свобода» у матеріалі «Блогерство: аспекти модного заняття» пояснює, що мета, з якою обирають цю діяльності у кожного своя. Хтось ставить собі за мету розважати свою аудиторію і продукувати контент суто гумористичного характеру, а хтось навпаки зацікавлений передавати своїм «фолловерам» власний досвід та практичну й корисну інформацію з тої чи іншої сфери діяльності.

Лідери думок – це експерти, які володіють специфічними знаннями та прагнуть поділитися ними з іншими. Для цього не потрібно мати вищої освіти, адже вести свій блог можуть усі, хто має на меті щось сказати. Це можуть бути люди різних сфер діяльності та вікової категорії: починаючи від школярів, які розповідають про проблеми самоприйняття та становлення своєї особистості, закінчуючи письменниками, політиками та журналістами, які можуть підіймати значно масштабніші питання суспільства.

Блогерство та журналістика

Чи має блогерство переваги над журналістикою? Чи є потенціал у тому, що традиційна медіасфера відійде на другий план та залишиться в тіні новосформованого блогерства? Так чи ні, але авторська журналістика стає дедалі більшою потребою у медійній сфері. Філософ Сергій Дацюк, автор статті на цю тему для «Української правди» пише про те, що деякі автори (журналісти), залежать від певного видання або телеканалу і, рано чи пізно, позиція автора починає відображати думку того ж самого ЗМІ. З цього виникає потреба у свободі, аби знайти себе у якості вільного автора. Для цього потужним інструментом є різні інтернет-платформи та соціальні мережі зокрема, які можуть цілком замінити автору традиційне медіа. Таким чином автор може самостійно обирати власний стиль, теми та рамки своїх бажань і можливостей.

«Тобто в ідеалі ми маємо принципову різну ситуацію журналіста традиційного видання (телеканалу) і блогера. Якщо перший це професіонал, що служить корпорації і не може змістовно ризикувати на власний розсуд, обираючи теми, стиль, спосіб подачі та реклами, то другий це приватний підприємець з індивідуальною свободою, принаймні на початку, і рефлексивно виборюваною свободою, коли він стає знаним та популярним», – пояснює Сергій Дацюк.

Лідери думок української блогосфери

З нашого боку це буде легковажно недооцінювати вплив блогерів на суспільну думку та людську свідомість. Блогосфера – це світ, який росте та розвивається з неймовірною швидкістю, а отже, якість цієї ланки стає дедалі кращою та доступною для більшої української аудиторії. Щоб зрозуміти масштабність цієї діяльності, наведемо декілька прикладів відомих українських блогерів.

Джерело: delo.ua

«Телебачення Торонто» – україномовний розважально-інформаційний YouTube-канал, який було створено у 2012 році. Основним контентом цього ресурсу є висвітлення суспільно важливих тем у гумористичній формі. Обличчям програми є телеведучий Роман Вінтонів, відомий під псевдонімом «Майкл Щур». Впродовж усього існування блогу, телеканали «UA: Суспільне», «Громадське телебачення» та «24 канал» неодноразово брали контент «Телебачення Торонто» для своїх матеріалів.

Джерело: instagram.com/ptuxerman

Антон Птушкін – український мандрівник, журналіст та популярний YouTube-блогер. У 2017 році став ведучим нового сезону шоу «Орел і решка» разом з Анастасією Івлєєвою. Згодом, у 2018 році почав знімати ролики про подорожі для відеохостингу YouTube. Блог Антона набув неабияку сприятливість серед аудиторії зі всього світу завдяки своїй професійності та неординарності. Станом на серпень 2020 року на канал Птушкіна в Youtube підписано понад 3,2 млн. користувачів.

Джерело: the-village.com.ua

Леонід Мартинчик – телеведучий, блогер, автор майстер-класів. Також його називають «українським блогером з ароматом кави», адже свою діяльність Леонід веде у Львові. Головним інструментом його творчості є соціальна мережа Instagram, де автор розвиває естетичну свідомість людини через призму фотографій та розмовних відео у «Stories». Вважає Instagram не лише соціальною мережею, а і простором для реалізації своєї індивідуальності, про що, власне, Леонід і розповідає у своїх лекціях про «філософію» Інстаграму.

На кожного блогера знайдеться свій особливий шанувальник згідно з інтересами та темами, які він розкриває. Цих трьох авторів поєднує одна велика річ – вони є прикладом того, як блогер зміг стати лідером думок, використовуючи свою творчість у правильному напрямку. Великий вибір контенту завжди ускладнює ситуацію, однак у цьому є своя перевага – серед різноманіття ідей та смислів можна знайти для себе щось особливе.

Дар’я Сенишин, студентка факультету журналістики ЛНУ ім. І.Франка

Comments are closed.