Інформувати, розважаючи: як українські медіа опановують Тік Ток

Інна Староста

Опубліковано: 07-02-2025

Розділи: Огляди, аналітика.

0

За останні декілька років особливої популярності набрала соцмережа Tiк Toк, швидко ставши окрім розважального, ще й інформаційним ресурсом. Саме тому наші медіа окрім Ютубу та Інстаграму тепер розвивають і Тік Ток. В цьому огляді розглянемо Тік Ток сторінки двох українських медіа: «24 Канал» та «Espreso.TV».

СТОРІНКА 24 КАНАЛУ                                  СТОРІНКА “ESPRESO.TV”

Стиль подачі інформації

Зазвичай тривалість відео у Тік Тоці від 10 секунд до 3 хвилин, залежно від жанру. Розважальні відео зазвичай короткі, а інформативні – від однієї хвилини. Обидва медіа переважно використовують ролики від 30 секунд. Виняток – розважальний контент, що може бути коротшим. Загалом це відповідає явищу інфотейнменту – подачі новин в розважальній формі. Еспресо використовує цей підхід активніше, ніж 24 канал.

В описі сторінки можна побачити рубрики, на кшталт “Наші ведучі”, “Події”, “Опитування” тощо. У 24 каналу їх значно більше, ніж в Еспресо. Натомість у стрічці “Еспресо.ТВ” часто можна зустріти відео такого формату.

Більшість інших відео на “Еспресо.ТВ”  це вирізані коментарі з сюжетів на телебаченні або звернення Зеленського.

Ззовні акаунт 24 каналу в Тік Ток виглядає дуже естетично, з однаковою кольоровою палітрою фонів, вигляду ведучого, тощо. Акаунт “Еспресо.ТВ” має багато різних відео з абсолютно різними обкладинками , через що вигляд сторінки не дуже гармонійний.

 Як щодо звукового супроводу новин

Обидва медіа часто використовують різні звуки: або мелодію пісні, або просто звук, де може бути чиясь фраза чи наспівування пісні тощо. Наприклад, у цьому відео журналіст говорить, а на фоні грає мелодія.

Ефекти медіа переважно не використовують, як і більшість інших користувачів соцмережі, адже це вже не дуже актуально, а використання Тік Ток «масок» тощо – не про медіа загалом.

Присутність журналіста у кадрі

Більшість відео у стрічці 24 каналу – це ведучий, що розповідає інформацію.  Винятками є хіба що відео, створені з фото онлайн-видання медіа.

У стрічці Еспресо теж можна побачити ведучого у кадрі, проте це досить не часто. Та й формат трішки відрізняється.

А як щодо уривків з сюжетів на телебаченні

Еспресо досить часто показує коментарі у своїх Тік Ток відео, вирізаних з випуску новин. У стрічці 24 каналу знайти таке досить важко. Редакція “Еспресо.ТВ” часто робить відмітку опитуваного, оскільки це може покращити перегляди.

Авдиторія

Існує стереотип, що соцмережами користується перважно молодь. І очевидно, що це вже давно не так – користувачами є люди  будь-якого віку. Особливо авдиторію можна помітити у коментарях до відео. Переважно це люди від 15 до 60 років, і власне у цих двох медіа авдиторія фактично однакова, так само, як і коментарі.

За 24 каналом у Тік Тоці стежать  майже 440 тисяч користувачів, натомість за “Еспресо.ТВ” – лише 72 тисячі. Середня кількість переглядів на 24 каналі стартує від 100-200 тисяч, а на Еспресо -10 тисяч.

То чи дає Тік Ток якусь користь, окрім розваг?

Звичайно, так! Ці медіа мають в Тік Тоці дуже велику авдиторію та охоплення (як для інтернет-видань). Користувачі мають швидкий доступ до інформації, яку отримують лаконічно та з цікавим супроводом. Та й взагалі, а хто сказав, що переглядати новини з відтінком розважальності – це не та ж сама користь? 😉

Інна Староста, студентка факультету журналістики ЛНУ ім. Івана Франка

Comments are closed.