Мультимедійно та інтерактивно: як «Футбол 1\2\3» та «Sky Sports» висвітлювали ЄВРО-2020
Максим Білоконь
Опубліковано: 07-10-2021
Розділи: Огляди, аналітика.
0
11 червня 2020 року у Римі відбулася церемонія відкриття чемпіонату Європи 2020. Через пандемію коронавірусу турнір було перенесено на рік, а через карантинні обмеження в містах проведення (окрім деяких випадків) стадіони були заповнені лише частково. Проте змагання аж ніяк не були обділені увагою мас-медіа: прев’ю, огляди, спортивна аналітика, флеш-інтерв’ю та інші матеріали з’являлися в мережі впродовж усього часу проведення чемпіонату та після нього. Як працювали медійники в умовах карантинних обмежень та чи сильно це позначилось на якості матеріалів і зацікавленні аудиторії? Аби з’ясувати це, порівняємо роботу каналів «Футбол 1\2\3» та «Sky Sports».
Як це робить УЄФА?
Спілка європейських футбольних асоціацій хоч і не є новинним медіа-ресурсом, втім активно висвітлює все, що стосується турнірів під їхньою егідою. Наприклад, перед стартом групового етапу на офіційному ютуб-каналі з’явилася низка коротких відео з представленням кожної національної команди (відповідний матеріал для збірної України опублікували перед матчем з Нідерландами). Після завершення турніру з’явився цикл відео з кращими моментами (найкращі голи, гольові передачі та голкіперські сейви турніру). Також, після завершення вийшов підсумковий огляд турніру. Там були не тільки кадри з матчів, але й фрагменти тренувань, буденного життя гравців, підготовки стадіонів та багатьох речей, що зазвичай залишаються за кадром. Цінність таких матеріалів у медійному просторі досить висока, адже події такого масштабу відбуваються лише раз на два роки (чемпіонати Європи та світу). Тому автори намагаються зберегти найбільш пам’ятні моменти.
«Футбол 1/2/3» – мультимедійність та акцент на поточних матеріалах
Телеканали «Футбол 1/2/3» стали одними з основних джерел, що не тільки транслювали матчі турніру, але й розповідали про поточні події, що відбуваються впродовж турніру. Тут автори зробили акцент на матеріалах з великою кількістю медіа-файлів. Зокрема, коментарі гравців, тренерського штабу та інших осіб, близьких до національних команд, доповнюються відео-вставками. Особливо це помітно у профілі каналу в соціальній мережі Телеграм, де публікують частину матеріалів із сайту, а також деякий ексклюзив. Так, після кожного поєдинку можна було побачити низку відео з кращими моментами ігрових таймів, забитих м’ячів, статистики або історичних досягнень. Окремо слід виділити ютуб-канал проекту «Великий Футбол», що виходить на каналах «Футбол 1\2\3». Там, зокрема, виходили предметні огляди змагань з обговоренням експертів в студії, а також коментарями футболістів та тренерів.
Особливо це стосувалося стадії плей-офф, коли після кожної гри турнір залишала чергова команда. Не обійшлося і без публікацій в телеграм-каналі, адже у випадку з українським телеканалом саме ця платформа містить більшість ексклюзивних публікацій та новин, які не потрапляють до чергових випусків або на сайт.
«Sky Sports» – інтерактивність та частота публікацій
Для порівняння із українським телеканалом ми обрали Sky Sports, що базується на території Великобританії. Перша особливість полягає насамперед у кількості матеріалів на основному ресурсі. Чемпіонат Європи був визначною подією для всього англійського футболу, що особливо було помітно через характер матеріалів на сайті. Після кожного поєдинку читачі могли бачити низку текстів, присвячених саме цьому матчу. Огляд, статистичний аналіз з інтерактивними графіками, коментарі головних тренерів і гравців, а також думки легендарних у минулому футболістів та експертів. За приклад візьмемо матч 1\4 фіналу між Україною та Англією. Одразу після його завершення з’являється публікація з коротким оглядом подій, зокрема забитих голів та загальної картини матчу.
Після блоку з текстом, який хоч і не виглядає об’ємним, але містить всю базову інформацію, розміщено посилання для зацікавлених. Тут користувач може перейти до наступного матеріалу, де, власне, йде детальний аналіз поєдинку зі статистичними даними. Наприклад, на інтерактивній карті футбольного поля можна самостійно корегувати окремі параметри та відстежити, які третини більше використовувалися для атак, через яких гравців найчастіше проводився розіграш, в якому напрямку пересували м’яч окремі виконавці та багато іншого.
Публікації в Телеграм-каналі «Sky Sports»
Тут спостерігаємо аналогічний підхід до контенту, як і в українському ресурсі: повідомлення про кінцеві результати матчів, витяги з інтерв’ю, проміжні результати ключових поєдинків (переважно – на стадії плей-офф), цікаві статистичні дані (наприклад, кількість матчів без пропущених м’ячів для окремого голкіпера) та інші матеріали. Перевага надається публікаціям з відео-вставками, адже зацікавленим користувачам буде зручно ввімкнути запис і прослухати чи подивитися зміст, не звертаючи уваги на опис. Якщо це інтерв’ю з іноземними тренерами чи гравцями, канал додає субтитри, аби читачі могли одразу зрозуміти суть того чи іншого повідомлення.
Хто кращий?
Загалом ресурси мають чимало спільного щодо методів висвітлення. Це, зокрема, активність додаткових каналів зв’язку в Телеграмі, де подаються короткі матеріали з додаванням відео-фрагментів чи дотичних світлин. Однак, якщо звертати увагу на відмінності, то стає зрозуміло, що обидва ресурси виділяються за рахунок власних підходів до створення контенту. Наприклад, Sky Sports готує описані вище огляди поєдинків з інтерактивними мапами, де кожен охочий може самостійно виділити для себе щось конкретне. До того ж, кореспонденти Sky Sports мали можливість брати коментарі безпосередньо в учасників чемпіонату, тож інші медіа готували свої матеріали, посилаючись на них.
Тож виділити кращі чи гірші підходи до висвітлення чемпіонату досить складно: обидва ресурси не вдаються до плагіату та працюють за вже впізнаваним власним стилем із своїми цікавинками. До того ж, вони можуть бути непослідовними у форматах висвітлення, адже автори самостійно вирішують, в який спосіб буде висвітлюватися той чи інший сегмент турніру.
Максим Білоконь, магістрант факультету журналістики ЛНУ ім. І.Франка