Навчання за ціною поїздки в Єгипет на 10 днів: шлях до SMM-спеціаліста і трабли з ним пов’язані

Олена Дейна

Опубліковано: 28-11-2021

Розділи: Огляди, аналітика.

0

Які асоціації викликає у вас позначка «PR and SMM specialist» в біографії Інстаграм-блогерки? Мабуть в голові одразу з’являється образ дівчинки, яка сидить в кав’ярні і щось клацає в макбуці, телефонує до клієнтів та п’є какао на кокосовому молоці. Проте SMM — це не різновид лайтової роботи, де ти багато заробляєш і нічого не робиш. Недаремно ж курс навчання в цій сфері коштує як рік в університеті. Якщо терміни KPI, CTA i UGC вводять тебе в легкий ступор, то саме час розібратися та проаналізувати, наскільки SMM-стратегії є складними для початківців та яких якостей вимагають. Я поспілкувалася з дівчатами, які працюють над створенням якісного контенту та дізналася, чого їм це коштує.

У матеріалі використано фото і цитати з акаунтів наших співрозмовниць в Інстаграм.

Марія Бучко зацікавилась темою SMM після вступу в “Львівську політехніку”, на спеціальність «маркетинг». Останні 9 місяців дівчина присвятила себе діджитал-агенству ICONIC, де була контент-мейкером, бізнес-школі West Ukrainian Business School та бізнес-клубу CORE Business Club — PR-спеціалістом. Марія буквально щодня розвивається та любить свою роботу, хоча визнає, що часто буває складно і вона ще не знає, як давати собі раду з вигоранням.

«Вперше я стикнулася з цим на другій роботі, в бізнес-школі. Завдяки цьому я зрозуміла, що працювати на шефа — не мій шлях! Я спробувала, але продовжую по-іншому — працюючи на себе та своїх клієнтів».

Серед недоліків в роботі дівчина назвала ще один аспект — потребу постійного навчання. Власне це призводить до неналагодженої роботи, адже правильно систематизувати та використати матеріал можливо лише завдяки балансу та порядку в голові.

«Я витратила понад 6000 тисяч годин на навчання: курси, тренінги, івенти, зустрічі… Завдяки яким отримала — МЕГА досвід та знання! А також постійні нерви, істерики та декілька десятків тисяч гривень, які я вклала в той досвід. Не треба доводити такі речі до фанатизму, бо так і робота надоїсть зовсім!»

Блогерка @evelinee.b працює SMM менеджеркою вже більше року. Вона запустила власний онлайн-курс, навчаючись на третьому курсі університету. Серед недоліків у своїй роботі, Евеліна змогла назвати лише відсутність особистого життя, адже з появою клієнтів, дівчина забуває про все, навіть про їжу, не говорячи вже про хлопця.

«Головна фотографія — це один з найважливіших аспектів. Аби розвивати свій особистий бренд, потрібно розвивати свою впізнаваність. Тож бажано, щоб на головній фотографії було обличчя. Візуал також. Фотографії повинні завжди перегукуватись між собою: чи то кольорами, чи то деталями, чи то надписами, чи то ракурсом. Ну і обробка звісно потрібна. Бажано щоб всі фото та історії були в одному стилі. Тому створити власний пресет – буде крутим варіантом. Ще актуальні сторіс, шапка профіля…»

Блогерка також наголошує на постійному розвитку Soft скілів. Власне, soft skills — це особисті характеристики, завдяки яким людина може успішно взаємодіяти в команді під час розв’язання будь-яких робочих питань.

«Ми як ті психологи краси, нам треба вміти розуміти клієнта, щоб зробити продукт максимально «вау», — сміється блогерка.

@tanya_smm займається контентом соцмереж вже декілька років. Блогерка відверто говорить про всі свої злети та падіння, показує реальну картину, скільки потрібно зробити для того, аби мати власну SMM-школу в Львові, як на цьому заробляти та вести здорову конкуренцію.

«Я відверто вам говорю, “пахати” тут потрібно 24/7. Тут немає вихідних. Тут колосальна робота над контентом, над якістю послуг, над лояльністю аудиторії. Тут треба знати так багато інформації, що я б в житті не подумала, що тут так складно.

Але тут класно, блог = свобода. Дій, слів, емоцій. Ти тут автор, шеф, головний герой».

ІНСАЙТ або як отримати SMM-прозріння

Cила волі — ось в чому найбільша проблема. НЕБАЖАННЯ ЩОСЬ РОБИТИ, бо ніхто не заставляє. Тут жодна стратегія або курси не допоможуть, лише мотивація. А вона має властивість зникати так само стрімко, як з’являтись. Отже необхідно не лише навчитися самодисципліні, а й знайти джерело натхнення, яке буде наповнювати SMM-спеціаліста, адже робота в цій сфері — це постійний креатив.

«Тут ти перевіряєш себе на витримку. От саме ті, хто стискає зуби і йде далі, досягають результату. А ті, хто після першої невдачі йдуть (або ще гірше, не пробують, а вже бояться), ніколи нічого не досягнуть. Жорстоко, правда? До слова, я купила навчання за ціною поїздки в Єгипет на 10 днів. Оце реальна жесть».

Таня стала тим експертом, який мотивує своїх підписників і на власному прикладі показує, як вибиратися навіть з тих проблем, які здаються безвихідними. Не буває поганих замовників, буває некомпетентний SMM-експерт. Ось тому блогерка чітко ставить задачі та пропонує шляхи їх вирішення — або ж навпаки кидає учня у воду без рятувального круга.

«Досвідом люди називають свої помилки. У моїх учнів їх буде багато, повір», — підсумовує Таня нашу розмову.

Отже, думка про те, що SMM-менеджер нічим не займається і просто постить фоточки в соціальних мережах є цілковитим міфом. Разом з тим, ця професія приваблює своєю новизною та широким спектром можливостей. Попри всі труднощі, у кожної з дівчат, з якими я спілкувалася, однаково горять очі при розмові про роботу.

Звичайно є і мінуси — вигорання, перевтома, відсутність особистого життя, конкуренція тощо. Це шлях не для кожної людини, адже це праця, на якій ти щодня навчаєшся, здобуваєш досвід та нові знайомства. Зрештою, кожна робота щось забирає, тож головне тримати баланс.

Олена Дейна, студентка факультету журналістики ЛНУ ім. І.Франка

Comments are closed.