Не просто stories або для чого потрібен Інстаграм
Юлія Перейма
Опубліковано: 26-12-2020
Розділи: Огляди, аналітика.
0
Від початку появи соціальної мережі Instagram у багатьох склався (і залишається) стереотип, що ця платформа – місце тупих жартів, хайпу, безкінечних розіграшів та «брудних грошей». Інста-блогери нічого не роблять, окрім того, що наживаються на довірливих підписниках, цілими днями зависають у stories, а величезні суми валяться на них просто так, з неба.
Але Інстаграм вже давно не просто місце для публікації красивих фоток. Тепер тут піднімають важливі суспільні теми, а інфлюенсери мають чітку та впливову соціальну позицію. Недарма зараз саме інста-блогери є одними із найпопулярніших лідерів думок. Вони створюють соціальні та благодійні проєкти, звертають увагу на проблеми екології та прав людини. Розглянемо декілька прикладів, гідних уваги.
Екологічні проекти
Гідний уваги фотопроєкт «Приречені» із 15 блогерами, який вказує на проблеми екології, а саме на вимирання тварин через засмічення навколишнього середовища пластиком. Важко уявити, але для розщеплення пластику потрібно 500-1000 років, а викидів його за один рік достатньо, щоб повністю огорнути Землю чотири рази.
Тут і далі: скріни із Інстаграм-сторінок
«Мені не байдуже. Я не можу жити за принципом «моя хата скраю». Екологічна катастрофа відбудеться не через пару століть, і не через півстоліття, і навіть не через 5-10 років. Вона відбувається просто зараз. Побачити її жахливі наслідки вже можна своїми очима», – пише учасниця цього проєкту, блогерка із майже мільйонною аудиторією, Наталі Литвин.
Сама дівчина часто висвітлює тему екології у своєму блозі. Вона сортує сміття, розповідає, як правильно це робити і, звісно, закликає аудиторію до відповідальності за нашу планету. Хто, як не ми?
Ба більше, Наталя створила свій власний бренд одягу «Defi», який складається тільки із натуральних або перероблених матеріалів. Блогерка подає чудовий приклад своїм глядачам і порушує справді важливі теми сьогодення.
Права жінок
Нещодавно телеканал СТБ запустив проєкт #СильнаЯ, який включає в себе серію із чотирнадцяти інтерв’ю. До нього залучили трьох блогерок-мільйонниць: Аліну Френдій, Таню Пренткович та Софію Стужук. Суть кампанії – розвіяти стереотипи про жінок, з якими щодня стикається наше суспільство. Блогерки поділилися своїми переживаннями та переконаннями, з якими стереотипами вони стикалися і продовжують стикатися на шляху до успіху. Хто така сильна жінка у 21 столітті? Чи соромно просити про допомогу? Чому сильних жінок бояться чоловіки? Не дарма саме їх обрали для такої собі сповіді-інтерв’ю, адже у своїх блогах вони досить гостро піднімають ці питання.
Таня Пренткович – блогерка-мільйонниця, успішна бізнесвумен, інфлюенсер і любляча мама. Жінка часто у своєму інстаграм-акаунті порушує питання про стереотипи, права жінок, любов до себе та сексуальне виховання. Для прикладу, вона не могла залишитися осторонь останніх подій у Польщі про заборону абортів і написала пост підримки, розкривши свій погляд на те, що відбувається зі словами «я не можу бути осторонь, коли таке відбувається у сусідній державі».
Жінка має велику кількість читачів, з якими не просто ділиться своїм повсякденним життям, але і хоче донести важливі теми. До речі, вона також брала участь у проекті «Приречені», про який ми згадували вище.
Не можна не згадати про пости та проєкти на підтримку жінок, які стикаються чи стикалися із будь-якими проявами насильства. Велика кількість блогерок розповіли свої історії, що мало би спонукати дівчат не боятися говорити. Зараз на етапі створення соціальний проєкт Анастасії Лугової «Не мовчи», спрямований знову ж таки на підтримку жінок, які стали жертвою насильства. Анонс цього задуму викликав бурхливе обговорення. До того ж з’явилися хештеги, як от #стопнасилля #немовчи, за якими кожен може висловити свою підтримку чи розповісти особисту історію.
Нерідко на сторінках блогерів можна побачити благодійні акції, збори коштів для хворих діток. Інфлюенсери відвідують дитячі будинки, притулки для тварин, лікарні, особисто допомагають та залучають до цього свою аудиторію.
А поза важливими соціальними темами, Інстаграм – місце для саморозвитку та самовдосконалення. На кожному кроці тут можна зустріти корисні пости на ті чи інші теми, курси, марафони. Все, що потрібно – бажання розвиватися та навчатися, а весь корисний контент вже є у вільному доступі. Яка тема б вас не цікавила, на будь-яку знайдеться корисний та цікавий блог. Чи це саморозвиток, правильне харчування, спорт, мода, фешн, чи вивчення іноземних мов, підготовка до ЗНО, естетика. На кожного покупця знайдеться свій товар, як то кажуть.
Ось, наприклад, підбірка корисних профілів на різні тематики:
Здорове харчування: @diana_varvaruk, @komaridka, @theshramko
Монтаж, відео: @annnemy, @lera.mell
Мода, стиль: @alina_frendiy, @_luuuny_, @marta.frankov
Підготовка до ЗНО: @baalbie, @angelinatroyan, @masllya
Англійська мова: @aniavelychko_english
Естетика: @alinaamaar
Отже, Інстаграм сьогодні – не просто stories, красива картинка чи забавки. Це насамперед велика платформа для вираження своїх думок, прояву соціальної активності, пошуку однодумців та засіб звернути увагу суспільства на важливі питання. Звісно, «дурні» тут теж вистачає, але вибір завжди за вами, на чиїй сторінці тиснути кнопочку «стежити».
Юлія Перейма, студентка факультету журналістики ЛНУ ім. І.Франка