Noname vs official: одвічна боротьба між офіційними ресурсами та любительськими пабліками
Яна Сич
Опубліковано: 18-02-2022
Розділи: Огляди, аналітика.
0
Спершу працювати над своїм авторитетом, щоб пізніше авторитет працював на тебе.
Таким принципом користуються усі нам відомі новинні ресурси. Багато з них іще за часів початку незалежності України вкорінились у життя українців: їм довіряють, адже як може збрехати видання з авторитетом! Минав час, і лампові телевізори мінялись на пласкі, а ті – на пласкі сенсорні телефони. А у пласких сенсорних телефонах з’явився інтернет. Та і камери в них теж є.
Тепер, коли будь-яка людина може сфотографувати та записати відео з місця події, ніхто не чекає вечірнього випуску новин. Мережа за лічені секунди поповнюється відео, світлинами та коментарями очевидців.
Так із плином розвитку інформації світ народив термін “неофіційні джерела”. Телеграм-канали, боти, Інстаграм-блоги щодня поповнюються новою серією «неофіційно підтверджених новин», а кількість підписників невпинно збільшується.
Чи хвилює людей гриф “непідтверджена інформація”?
Звичайно ж, ні.
Такі неофіційні канали новин склали немаленьку конкуренцію новинним ресурсам, які збирали своїх читачів роками. Десятками років. А тепер, коли офіційний медіагігант вперше висвітлює інформацію о 19:30, по той бік екрану українці масово вибухають гнівом: “Ми про це читали ще кілька годин тому”.
Українська молодь дуже полюбляє мережу Телеграм. Окрім можливості чатитись, тут можна і прослуховувати безкоштовно музику, і шукати роботу, і навіть грати у ігри. Не дивина, що сюди дійшли і новини. Як офіційні, відомі нам майже з дитинства, так і неофіційні, які завдяки хайпу зібрали кількатисячну аудиторію.
На боці official – “24 канал”
Новини у мережі Телеграм – це вкрай зручно.
Журналістам зручно їх висвітлювати. Користувачам зручно їх читати.
“24 канал”, що відомий нам уже кілька десятків років не стоїть осторонь трендів та активно займається Телеграм-постингом найголовніших новин України та світу.
Лише у цій мережі каналу довіряють близько 25 тисяч фоловерів. Позиціонуючи себе як «перший всеукраїнський цілодобовий новинний канал», ресурс просто не може поділитись з читачами неперевіреною інформацією, адже довіра читачів їм значно дорожча за блискавичну оперативність.
Не дарма ж Телеграм навіть нагородив канал галочкою. Заслужив.
Прогортавши стрічку, ви не знайдете в каналі жодної реклами, лише факти та новини.
Noname теж не збирається програвати
А бік інформаційних каналів-ноунеймів сьогодні захищає Телеграм-канал, який просто обожнює українська молодь – “Новинач”.
Втім, по справжньому у вас не повернеться язик назвати його ноунеймом. Канал налічує 60 тисяч фоловерів, що у 2,5 рази більше, ніж у опонента.
Звідки така популярність?
У описі каналу красується фраза: “Новини крізь призму іронії” .
Дійсно, якщо прогортати стрічку хоча б за декілька днів, не засміятись буде складно. Принаймні тим, у кого все гаразд з почуттям гумору.
Складні для сприйняття новини, приправлені іронією та сарказмом у вигляді мемів.
Та найголовніше – оперативність. Поки офіційні джерела збирають, обробляють та перевіряють інформацію, “Новинач” встигне набрати тисячу коментарів, половина з них дякує Господу за людину, яка придумує меми до новин.
Чому відбувається такий парадокс?
У неофіційних акаунтів немає загрози покарання за дезінформацію. Канал ніколи не отримає галочку як визнання правдивості новин. (Єдине визнання, яке канал отримає – визнання публіки. І це для нього головне).
Якщо раптом канал виставить фейкову новину, її видалять за 5 секунд. І наче нічого не було!
У випадку з офіційним каналом такий трюк, звісно ж, не пройде.
Тож, офіційні канали чи любительські Телеграм-пабліки? Як повелось у сучасному світі, людям ХХІ століття необхідна оперативність. Це стає очевидним, подивившись на кількість підписників на оперативному, однак не офіційному ресурсі новин.
Людям необхідні швидкі новини. Коли певна ситуація набирає резонансного характеру, хочеться дізнатись деталі якнайшвидше, переглянути відео та світлини, незважаючи уже на цензуру та правдивість.
Яна Сич, студентка факультету журналістики ЛНУ ім. І.Франка