Нові інструментарії журналістики або як врятувати нудний контент
Христина Гац
Опубліковано: 08-10-2015
Розділи: Нові технології медіа, Огляди, аналітика.
0
Сьогодні людям не потрібні просто сенсації чи свіжі новини, їм потрібні видовища і враження. Щоб серед мільярда сайтів і необмеженої кількості контенту людина звернула увагу саме на цей, а не інший матеріал, потрібно зробити щось неординарне. Відповідно замало просто написати геніальну статтю чи провести вагоме дослідження, потрібно вміти подати його аудиторії.
З появою інтернету та розвитком технологій почали з’являтись нові актуальні теми досліджень, наприклад, про гібридизацію медій, перетікання традиційних ЗМІ в інтернет, про нову аудиторію та нове сприйняття інформації. Спочатку можна було спостерігати за появою інтернет-копій друкованих видань, телебачення чи радіо, згодом почали розвиватись нетрадиційні, нові медіа. Відповідно почав змінюватись й інструментарій ЗМІ та формати подачі інформації.
Сьогодні інноваційним інструментом для нових медій є використання додатків та платформ веб-сайтів, також не обійтись без нових цифрових технологій. Новим форматом в інтернет-журналістиці є інтерактивний сторінейлінг. Загалом шлях змін виглядає так : від великих текстів в інтернеті до лонгрідів, від таблиць та діаграм до анімацій, 3d інфографіки, від атласу до інтегрованої карти та графіка, від звичайної історії до інтерактивного сторітейлінгу.
Навіть нудний контент може стати цікавим, якщо перейти від традиційного інструментарію до інтерактивного. Щоб зацікавити свого читача та втримати позицію якісного та впливового видання, The New York Times вже на повну використовує веб-інстументи.
Як зробити заїжджену тему, наприклад про подорож, цікавою, а великий обсяг інформації читабельним? NYT випускає серію матеріалів 36 Hovers про те, як вивчити місто за 36 годин. Наприклад, матеріал «36 годин в Парижі, правий берег» (36 HoversinParis, RightBank) за 23. 09. 2015 поєднує в собі і текст, і фото, і відео. Обсяг інформації для того, щоб відкрити тему, є досить великим і сьогодні ніхто б не читав велетенську, нудну статтю про 36 годин у Парижі. Журналісти починають свій матеріал з відео, далі йде сегментований текст.
Текст поділений за днями, рейтинговими місцями та годиною. Також текст розбивають фотографіями та картою, на якій позначені цифрами ці рейтингові місця, які варто відвідати. Цю карту, до речі, можна зберегти через свій googleакаунт.
Таке змішане використання форматів робить матеріал особливим, цікавим та легким у сприйнятті. По-перше, подання тексту у форматі «топ» – це безпрограшний варіант. Сучасна аудиторія лінива і любить, коли все найкраще з потоку інформації вже відібрали, наприклад, в п’ятірку найкращого. По-друге, використання платформи google maps активізує читача. Він радше одразу збереже собі карту з місцями, які варто відвідати, ніж перечитуватиме знову тисячі слів. …за цим посиланням можна переглянути низку матеріалів 36 Hovers http://www.nytimes.com/column/36-hours
Також The New York Times використовує й інші інноваційні інструменти веб, які дають можливість створювати особливі матеріали та розширювати можливості інтернет-газети. Так як в інтернеті є можливість використати і відео, і аудіо, і фото, і текст, NYT працює у форматі інтерактивного сторітеллінгу. Наприклад, історія «Непал, до і після землетрусу» (http://www.nytimes.com/interactive/2015/05/06/magazine/06Mag-Everest.html) виглядає як спеціально створений сайт. Спочатку читач стикається з шапкою історії, з візуальним лідом. Фотографія на весь екран із заголовком поступово зменшується, коли прокручувати екран вниз.
Тексту в матеріалі відносно не багато, основну інформацію містять фотографії. Це, на кшталт, нового формату фоторепортажу. Цей матеріал можна переглядати двома способами: прокручувати екран поступово вниз або ж відкрити безпосередньо фотографію і кліком передивлятись їх. У другому варіанті всі фото супроводжуються детальним описом.
Така подача інформації – це вдосконалений репортаж з місця події. Коли потрібно передати деталі різних точок зору, важливих моментів багато, а кульмінацій ще більше. Коли фотографій дуже багато читач може й не додивитись їх до кінця, прокручуючи сайт вниз. За допомогою такого інструментарію можна оптимізувати перегляд фото і зробити великий обсяг непомітним і легким. Такий формат підійде для висвітлення катастроф чи воєнних дій.
Також TheNewYorkTimes використовує з графікою й інтегровані карти, наприклад, в матеріалі A Rogue State Along Two Rivers (http://www.nytimes.com/interactive/2014/07/03/world/middleeast/syria-iraq-isis-rogue-state-along-two-rivers.html). У матеріалі розповідається як ISIS прийшов до управління значною частиною Сирії та Іраку. Фоном матеріалу є інтерактивна карта захоплених територій. Прокручуючи її вниз, біля населених пунктів чи інших важливих точок з’являється довідкова інформація чи фотографія.
Журналісти NYT створили хроніку захоплення в Сирії та Іраку. Таке використання просто автоматично підвищує рівень розуміння, а не просто сприйняття інформації. Це приклад того як можна подати важкі факти досить лаконічно, проте детально водночас, цікаво та зрозуміло.
Нові інтерактивні інструменти використовують і журналісти газети «День» в проекті «Україна incognito». Інтерактивна карта в газеті «День» дещо відрізняється від NYT. Тут зображена територія України, на якій з’являються місця повалення вождя.
Для того, щоб зобразити хроніку важливих подій 2014 року в Україні, журналісти також вдались до 3d інфографіки (http://incognita.day.kiev.ua/infohraphics) . З прокручуванням стрічки вниз, біля кожної дати з’являється довідка. При наведенні на картинку висувається додаткова інформація.
Прикладом 3d інфографіки в NYT є стаття про міграцію американців (http://www.nytimes.com/interactive/2014/08/13/upshot/where-people-in-each-state-were-born.html). Наводячи курсором на графіки, можна спостерігати зміну даних, появу зносок чи досьє про міграцію американців між штатами з 1900 до 2012 року.
Використання такого інтерактивного інструментарію в газеті «День» та NYT допомагають спростити спосіб легко проводити паралелі та порівння. 3d інфографіка чи інтерактивні карти будуть корисними також при висвітленні досліджень.
Середовище веб відкриває журналістиці неабиякі можливості, де текст, фото і відео в креативній та мудрій сукупності можна перетворити на особливий та вагомий матеріал. За інтерактивними інструмент аріями майбутнє інтернет-журналістики, адже стандартні формати подачі втрачають інтерес у реципієнта.