Hyperlocal News – Надмісцеві Новини
Галина Безух
Опубліковано: 06-07-2011
Розділи: За що критикують медіа?, Медіафілософія, Огляди, аналітика.
2
Медійна індустрія надзвичайно динамічна у багатьох аспектах, серед яких і словотворення. Один із останніх модних термінів журналістського жаргону – «гіперлокальні новини». Чим вони відрізняються від «локальних новин»? Навіщо їх створюють та чи мають вони перспективу? Саме ці питання спробуємо розглянути далі.
Медійна криза ХХІ сторіччя дала поштовх до виникнення нових, подекуди революційних форм журналістики. Посутня характеристика цього процесу – помітна схильність до депрофесіоналізації та децентралізації. Інтернет, блоги, соціальні мережі, а тепер і проекти гіперлокальних новин дають змогу кожному, незалежно від фаху, з одного боку, поділитися інформацією, висловити власну думку з приводу якоїсь події (хоч який її масштаб), а з іншого, дізнатися про новини, актуальні саме для тебе (чи то як мешканця планети Земля, чи як члена місцевого спортивного клубу). За словами Роба Керлі [Rob Curley], очільника гіперлокального проекту видання «Вашинґтон-Пост» [Washington Post], «гуру» у цій сфері: «Ми беремо місцеве та робимо його зірковим».
Дослівно «гіперлокальний» означає «надмісцевий», тобто порівняно з традиційними «локальними» (місцевими, регіональними) новинами, гіперлокальна інформація прицільніша, її фокус вужчий і охоплює події, актуальні для невеликих, чітко визначених громад, часто новинарями тут виступають власне мешканці цих громад (чи то професійні журналісти, чи аматори).
Обстойники такого різновиду журналістики вважають його майбутнім новинної індустрії. Натомість критики лякають тривіалізацією медій та короткозорістю і нефаховістю таких новин.
Гадаю, на такому зародковому етапі дуже складно дати реалістичну оцінку цього явища та його перспектив. Адже попри те, що воно є ефективним способом донести до кожного потрібну саме йому інформацію, існує й чимало проблем із його реалізацією. До прикладу, вже згадуваний гіперлокальний проект «Вашинґтон-Пост» виявився комерційно нежиттєздатним і був згорнутий. Окрім фінансування, є ще й питання надійності, відповідальності та верифікації гіперлокальних новин, адже їх часто створюють нефахівці, вкладаючи в повідомлення власний ухил і суб’єктивність.
Одне можна сказати напевне: якщо новинна сфера змінюється, оновлюється, пристосовуючись до нових реалій, даючи раду викликам, вона має майбутнє. Можливо, це майбутнє й не гіперлокальне, може, завтра хтось винайде ефективніші, надійніші, актуальніші технології інформування, однак зрозуміло, що сьогоденні пошуки нових форм і методів – це ще один етап розвитку новинної галузі, а не ознака її занепаду.
Hyperlocal News
Halyna Bezukh
One of the latest buzz-words of media industry is “hyperlocal news”. How do they differ from “local new”? What are their aims and perspectives? These are the questions examined in the article.
Відгуки 2 коментарі
|
|
|
|