Сьогодні про «Сегодня»: огляд напередодні виборів
Вікторія Гончаренко
Опубліковано: 24-01-2019
Розділи: Огляди, аналітика.
0
Інформаційно-новинний сайт Сегодня.ua був створений в квітні 2007 року на базі щоденної газети «Сегодня» і належить до видавничого холдингу «Сьогодні Мультимедіа». За даними аналітичної системи YouControl, кінцевим бенефіціарним власником ПАТ «Сьогодні мультимедіа» є Рінат Ахметов. До холдингу належать також низка регіональних видань і їхні онлайн-версії: «Донецькі новини», «Приазовскийрабочий» і «Вечірній Донецьк», також найпопулярніший новинний портал Дніпропетровська і цифровий журнал «Мій уікенд». Холдинг має свої друкарські потужності: друкарні розташовані в Вишгороді та Маріуполі.
За даними дослідницької компанії Gemius Україна, в 2016 році в середньому щомісяця сайт Сегодня.ua відвідували 3,1 млн. осіб, що відповідало 15% української інтернет-аудиторії. Упродовж останніх двох років сайт потрапляє в першу 5-ку за показником охоплення відвідувачів серед новинних ресурсів України. На порталі щодня публікується від 150 до 200 новин в залежності від подій, які відбуваються. Сайт двомовний: є російська та українська версія.
Редакційної політики, чи принаймні правил, відповідно до яких редакція підбирає матеріали до публікації – у відкритому доступі немає, але на сайті видавничого холдингу «Сьогодні Мультімедіа» розміщена його місія та цінності.
«Згідно з політикою ПрАТ «Сьогодні Мультимедіа», інформація повинна бути достовірної та подаватися з різних точок зору. Ми – незалежний видавничий холдинг, який працює для того, щоб зміцнити демократичний інститут держави. Ми подаємо інформацію з різних точок зору, ми пропонуємо нашим читачам можливість висловити свою думку», – йдеться на сайті.
Можливо інформацію і висвітлюють збалансовано, але про одних політиків пишуть частіше, а про інших не згадують. Так 17 січня вийшло розслідування програми «Схеми», щодо кандидата в президенти Володимира Зеленського, яку бурхливо обговорювали як загальнонаціональні, так і регіональні ЗМІ, а видання Сегодня.ua про це не писало. Натомість двічі йшлося про кандидата в президенти Юлію Тимошенко, що взяла участь у флешмобі #10yearschallenge: #10yearschallenge по-українськи: Тимошенко бере участь в популярному флешмобі та Мережу охопив новий флешмоб #10yearschallenge: що показують люди.
За даними порталу bigmir.net, за останні 30 днів сайт Сегодня.ua за охопленням посідає третє місце в Україні. Це можна пояснити розгалуженою системою взаємодії з аудиторією. Для просування свого контенту ресурс використовує три соціальні мережі facebook та youtube (понад 100 тисяч читачів) і twitter (понад 20 тисяч). У facebook щодня публікують розділ з назвою «підсумки дня», де збирають найактуальніші новини за день. У twitter публікують короткі заголовки до новин та додають гіперпосилання на сайт або facebook. Крім того ресурс підключений до новинної стрічки Ukr.net.
Про що і як пишуть
Велика частина матеріалів – саме новини, крім того редакція сайту використовує понад 10 форматів запаковування інформації, які роблять її найбільш зручною для сприйняття: лонгріди, аналітика, роз’яснювальні матеріали, графіки, які дозволяють читачеві розібратися в законодавчих змінах і оцінити вплив передових реформ на себе особисто або свою сім’ю.
Ключові розділи ресурсу – новини, політика, економіка, світ, Київ, спорт та авторські статті. Розділ вибори 2019 з’явився на початку червня 2018 року публікацією матеріалу про загрози, яких слід чекати на виборах.
Короткі новини на Сегодня.ua – це зазвичай передруки прес-релізів, або інформація з соціальних мереж ключових осіб в державі: президента, міністрів, міністерств, громадських організації та інші. Копіпаст теж зустрічається: передруковують матеріали з новинних ресурсів як Громадського, ТСН, 24 канал, ZIK, інформаційних агентств УНН, Уніан, Інтерфакс та інших. Авторські матеріали маркують спеціальною поміткою внизу сторінки Джерело: «Сегодня». Мабуть, тому що сайт швидко розвивається, за всіма помилками, зокрема технічними, важко встежити. Тому не дивно, що є новини, де всі слова написані разом, текст складно прочитати.
Окремо варто відмітити розділ lifestyle, оскільки він має окремий сайт і свою рубрикацію: шоу-бізнес, стиль, food, wellness, психологія, техно, афіша та fun.
Також редакція сайту щодня створює авторські матеріали. Так, наприклад, нещодавно вийшов роз’яснювальний матеріал Вибори-2019: як проголосувати переселенцям, мігрантам і тим, хто живе не за місцем прописки. А в матеріалі журналіста Олександра Панченка, про те як виросли ціни в Україні за 2018 рік використана графіка.
Крім того, холдинг «Сьогодні» має новини на каналі «Україна». Випуски програми включають в себе прямі включення регіональних кореспондентів зі всієї України і міжнародних корпунктів в найважливіших точках світу. Потім ці новини публікуються на сайті, з короткими анотаціями.
Як працює реклама на «Сегодня»
«Сегодня» використовує декілька видів реклами – нативна реклама, PR і рекламні матеріали, спецпроекти та медійна реклама. Далі детальніше про кожну з них.
Нативна реклама. Використовується як контент, що відповідає інтересам та потребам аудиторії з одного боку, й виконує завдання, які перед ним ставить рекламодавець, – з іншого. Крім того вона позитивно впливає на репутацію й формує довіру.
PR і рекламні матеріали. Розміщення PR- і рекламних текстів – один з найпростіших і доступних інструментів заявити про ваc, ваш бренд або продукт, і – запевняють в комерційній пропозиції. Так і є, адже рекламу на сторінках ресурсу не так легко розпізнати, оскільки вона не промаркована відповідними позначками. Для прикладу, текст про медичну інформаційну систему однієї компанії або про новобудову в Києві.
Спецпроекти. «Спецпроекти створюються «під ключ» командою професійних журналістів і розробників», – йдеться в презентації проекту. Наприклад спецпроекти для Vodafone #BEZVIZSEGODNYA: ПРОГУЛКИ ПО ЕВРОПЕ розповідав про те, що подивитися і як провести час в шести європейських містах, які особливо неймовірні в зимовий період. Або для Київстар видання працювало над проектом: Что смотрят звезды, в якому п’ять відомих українців розповідають про свої улюблені фільми і серіали, про те, чи дивляться вони TV і в якому форматі, навіть діляться тим, кого б мріяли зіграти в кіно.
Медійна реклама. Тобто реклама, яка розміщена в медіа. Зазвичай це банерна реклама, але крім того є також розсилки (не спам); контекстна реклама; заходи, пов’язані з паблікрілейшнз; статті.
Порталу є ще над чим працювати і що покращувати, але багаторічний досвід на медійному ринку показує, що йому довіряють, тому, можливо, над собою має працювати аудиторія?
Вікторія Гончаренко, магістрантка школи
журналістики Українського католицького університету