Святість і хайп: як обкладинка нового альбому Сабріни Карпентер стала медійною провокацією

Марія Бондаренко

Опубліковано: 18-06-2025

Розділи: Огляди, аналітика.

0

У сучасній поп-індустрії межа між мистецтвом і провокацією майже стерлася. Це вкотре довела Сабріна Карпентер, презентуючи обкладинку свого нового альбому Man’s Best Friend, яка викликала хвилю критики, обговорень і — що важливо для артистки — гігантського інформаційного розголосу.

На знімку, який став обкладинкою релізу, Сабріна зображена в короткій чорній сукні, стоячи на колінах поруч із чоловіком, що тримає її за волосся. Образ відверто натякає на підпорядковану, навіть принизливу позу, яку багато хто асоціює з фантазіями типу «dog-leash imagery». Саме ця сцена й стала центром гострої критики в соцмережах та медіа.

Першою хвилею обурення стали закиди у сексуалізації жіночого образу через призму так званого “male gaze” — чоловічого погляду, що зводить жінку до об’єкта задоволення. Як пише India Times, користувачі соцмереж масово писали, що співачка «годує аудиторію патріархальними фантазіями», відмовляючись від елементів феміністичного самовираження, до якого прагне сучасна культура.

Серед критиків опинилися і правозахисні організації. Британська організація Women’s Aid заявила для STV News, що подібні візуальні образи можуть сприяти нормалізації насильницьких патернів у суспільстві та сприйматися як романтизація контролю і агресії над жінками. У час, коли у багатьох країнах світу йде боротьба за права жінок, така стилістика виглядає особливо суперечливою.

На сторінках The Guardian журналістка Арва Махдаві пішла ще далі, заявивши, що «в епоху, коли права жінок атакуються в багатьох частинах світу, бачити одну з найпопулярніших молодих зірок, яка подає себе в таких позах, м’яко кажучи, невчасно». Її колонка наголошує: хай би якою була творча свобода, візуальний контекст завжди матиме вплив на культурні сенси.

Та водночас значна частина фанатів і журналістів виступила на захист Сабріни. Зокрема, видання Vulture підкреслює, що це — свідомий вибір артистки, яка вже давно грає з гіперболізованою сексуальністю як частиною власної артистичної еволюції. Видання пише: «Її новий образ — це сублімована сексуальність у стилі поп-принцес, які провокують, але водночас контролюють свою кар’єру».

До дискусії долучилися й ті, хто закликає припинити розглядати Сабріну виключно як рольову модель для підлітків. У статті New York Post зазначається: «Її не можна постійно карати за те, що вона вже не дівчинка з каналів Disney. Їй дозволено дорослішати на власних умовах».

Деякі медіа навіть вказують на те, що подібний скандал — частина добре продуманої PR-стратегії. Як зазначає Daily Telegraph, увага до обкладинки лише підживила інтерес до самого альбому, а трек Manchild уже встиг набрати популярності в стрімінгах та соцмережах.

Ситуація з обкладинкою Man’s Best Friend — класичний приклад, як у 2025 році працює поп-культура: провокація, швидка реакція соцмереж, гостра полеміка у ЗМІ — і миттєвий хайп для артиста. Сабріна Карпентер вкотре довела, що вміє грати на тонкій межі між мистецтвом, особистою свободою та публічною провокацією.

Марія Бондаренко, магістрантка факультету журналістики ЛНУ ім. Івана Франка

Comments are closed.