Журналісти проти олігархів: чому і як Bihus info стало найпопулярнішим медіа у висвітлення корупційних схем
Христина Фикита
Опубліковано: 26-02-2025
Розділи: Стандарти якісної журналістики.
0
Понад 1 млн на Ютуб та 56 тисяч у Тік Ток українських користувачів дивляться контент антикорупційного медіа Bihus Info. У продовження теми про явище журналістського розслідування розлянемо, чим виділяється цей ресурс і як журналісти знайшли вдячну авдиторію.
Люди люблять сенсації, а особливо якщо ці сенсації стосуються місцевих олігархів. Одне з таких розслідувань, опубліковане 19 листопада 2024 року, про тютюнового короля Григорія Козловського набрало аж 456 тисяч переглядів. Розслідування було поділено на такі етапи:
- “файний парєнь” Григорій Козловський;
- тютюновий бізнес Козловського;
- реклама;
- їдемо у Винники шукати фабрику;
- контрабандні історії;
- чим закінчились перевірки та обшуки;
- магія з документами;
- як БЕБ затягувало розслідування;
- що по заборонених цигарках;
- Emily Resort;
- “а про львів’ян подумали”;
- що каже мер Садовий;
- висновки.
Що є особливо важливим фактором щодо ставлення до певного розслідування, то це журналісти із хорошою репутацією. Вікторія Ковцун, яка ще у 2022 році отримала відзнаку Суспільність за високі журналістські стандарти, провела розслідування про олігарха Козловського. Одразу відчувається, що журналістка глибоко занурена у процес, деколи саркастично висвітлює факти із життя олігарха. Для наочності Вікторія приїхала на місце, де розташований завод з виробництва тютюна, у Винники. У розслідування додано невеликий фрагмент із розмовою з водієм під час їзди у рідне поселення магната. Загалом оригінальний формат і стиль подачі інформації про олігарха зіграли важливу роль у просування цього розслідування у тренди Ютубу.
Не менш важливим є доступне та покрокове подання інформації і візуальне оформлення відео. І це дуже яскраво виражено у розслідування про тютюнового короля. Вікторія Ковцун розпочала розслідування від початку карʼєри Козловського до активного вибуху його бізнесу на території Львівщини. І навіть подорож до Винниківського тютюнового заводу прикріпила картою для урізноманітнення подання інформації.
Варто згадати не лише про розслідування на Ютубі, але й відповідний контент у Тік Ток. Тут є не лише відео із гумористичним підтекстом та коротким інформуванням про корупційні злочини, але й матеріали із критикою інших медіа. Це стосується і самого телемарафону, де персонажами ефірів є чаклуни і мольфари з неоднозначною репутацією. На це гостро зреагували журналісти Bihus Info.
Bihus Info позиціонує себе як незалежне медіа, тому фінансується за допомогою грантів або донатів підписників. Журналісти навіть опублікували відео у Тік Ток, де зазначено всі деталі їхнього фінансування. Це справді важливо, аби забезпечити довіру собі від авдиторії.
У медіа також є Інстаграм, де контент дещо відрізняється від Тік Ток. У постах більше статистики: скільки депутати отримують зарплати, скільки вдалось зібрати у результаті проведеного збору. Як можна помітити, у кожній соцмережі є бодай один пост для покращення репутації Bihus серед інших медіа. Зокрема в Інстаграмі 10 листопада 2024 року було опубліковано пост, де журналісти детально розповіли про те, як вони підбирають теми і чому замовні матеріали є категоричним «ні».
Публікація таких постів є гарним прикладом комунікації з аудиторією. До речі, під ними можна побачити багато схвальних відгуків.
Отже, Bihus Info це про досить якісні розслідування, подані доступною мовою на злободенні теми.
Христина Фикита, студентка факультету журналістики ЛНУ імені Івана Франка