Журналісти проти олігархів: чому і як Bihus info стало найпопулярнішим медіа у висвітлення  корупційних схем

Христина Фикита

Опубліковано: 26-02-2025

Розділи: Стандарти якісної журналістики.

0

Понад 1 млн на Ютуб та 56 тисяч у Тік Ток українських користувачів дивляться контент антикорупційного медіа Bihus Info. У продовження теми про явище журналістського розслідування розлянемо, чим виділяється цей ресурс і як журналісти знайшли вдячну авдиторію.

Люди люблять сенсації, а особливо якщо ці сенсації стосуються місцевих олігархів. Одне з таких розслідувань, опубліковане 19 листопада 2024 року, про тютюнового короля Григорія Козловського набрало аж 456 тисяч переглядів. Розслідування було поділено на такі етапи:

  • “файний парєнь” Григорій Козловський;
  • тютюновий бізнес Козловського;
  • реклама;
  • їдемо у Винники шукати фабрику;
  • контрабандні історії;
  • чим закінчились перевірки та обшуки;
  • магія з документами;
  • як БЕБ затягувало розслідування;
  • що по заборонених цигарках;
  • Emily Resort;
  • “а про львів’ян подумали”;
  • що каже мер Садовий;
  • висновки.

Що є особливо важливим фактором щодо ставлення до певного розслідування, то це журналісти із хорошою репутацією. Вікторія Ковцун, яка ще у 2022 році отримала відзнаку Суспільність за високі журналістські стандарти, провела розслідування про олігарха Козловського. Одразу відчувається, що журналістка глибоко занурена у процес, деколи саркастично висвітлює факти із життя олігарха. Для наочності Вікторія приїхала на місце, де розташований завод з виробництва тютюна, у Винники. У розслідування додано невеликий фрагмент із розмовою з водієм під час їзди у рідне поселення магната. Загалом оригінальний формат і стиль подачі інформації про олігарха зіграли важливу роль у просування цього розслідування у тренди Ютубу.

Не менш важливим є доступне та покрокове подання інформації і візуальне оформлення відео. І це дуже яскраво виражено у розслідування про тютюнового короля.  Вікторія Ковцун розпочала розслідування від початку карʼєри Козловського до активного вибуху його бізнесу на території Львівщини. І навіть подорож до Винниківського тютюнового заводу прикріпила картою для урізноманітнення подання інформації.

Варто згадати не лише про розслідування на Ютубі, але й відповідний контент у Тік Ток. Тут є не лише відео із гумористичним підтекстом та коротким інформуванням про корупційні злочини, але й матеріали із критикою інших медіа. Це стосується і самого телемарафону, де персонажами ефірів є чаклуни і мольфари з неоднозначною репутацією. На це гостро зреагували журналісти Bihus Info.

Скрін відео Bihus Info з Тік Ток

Bihus Info позиціонує себе як незалежне медіа, тому фінансується за допомогою грантів або донатів підписників. Журналісти навіть опублікували відео у Тік Ток, де зазначено всі деталі їхнього фінансування. Це справді важливо, аби забезпечити довіру собі від авдиторії.

Скрін медіа з Тік Ток

У медіа також є Інстаграм, де контент дещо відрізняється від Тік Ток. У постах більше статистики: скільки депутати отримують зарплати, скільки вдалось зібрати у результаті проведеного збору. Як можна помітити, у кожній соцмережі є бодай один пост для покращення репутації Bihus серед інших медіа. Зокрема в Інстаграмі 10 листопада 2024 року було опубліковано пост, де журналісти детально розповіли про те, як вони підбирають теми і чому замовні матеріали є категоричним «ні».

 Скрін з Інстаграму Bihus Info

Публікація таких постів є гарним прикладом комунікації з аудиторією. До речі, під ними можна побачити багато схвальних відгуків.

Отже, Bihus Info це про досить якісні розслідування, подані доступною мовою на злободенні теми.

Христина Фикита, студентка факультету журналістики ЛНУ імені Івана Франка

Comments are closed.