Євромайданні містифікації: скандали, інтриги, розслідування

Ірина Вихрущ

Опубліковано: 11-02-2014

Розділи: За що критикують медіа?, Медіафілософія, Огляди, аналітика, Фальсифікація, містифікація.

1

Ось уже третій місяць Київ нагадує Рим. По-перше до нього ведуть всі дороги, себто з’їжджаються люди із різних регіонів, по-друге, тут існує своєрідний Ватикан,- ім’я цій державі – Євромайдан, форма державного правління – ліберальна анархія. (Махнові рештки виконують зарядку,- це, коли ніби безвладдя, але мирне). Оскільки утворення знаходиться в Україні, то й не дивно, що […]

Past-Апокаліпсис: «кінець світу» в українських медіа

Надія Калачова,Надія Калачова

Опубліковано: 30-12-2012

Розділи: За що критикують медіа?, Фальсифікація, містифікація.

0

Журналісти скористались забобонністю українців, перетворивши очікування «кінця світу за календарем майя» на шоу. Науковці скасовують, священники закликають до визволення «від гріха» і просять не поширювати чутки, «британські вчені» і чергові астрологи роблять нові прогнози, а журналісти про це пишуть. Сьогодні очікується кінець світу, вчені подарували нам ще два дні, «кінець світу» продовжено до неділі, кінець […]

Політичний Зодіак на замовлення

Ірина Наумець, Школа журналістики УКУ

Опубліковано: 04-11-2012

Розділи: За що критикують медіа?, Фальсифікація, містифікація.

1

Політично-астрологічні прогнози перед парламентськими виборами 2012 року – розвага чи завуальована пропаганда?   До початку 2012 року, коли Верховна Рада заборонила рекламу ворожок та трансляцію програм, у яких надаються послуги з ворожіння та платного знахарства, ніщо не заважало ЗМІ заробляти на забобонності українців. Відкриваєш газету, а зі шпальт на тебе дивляться очі всемогутніх Олен, Вікторій […]

Реалії української пропаганди

Юрій Опока

Опубліковано: 03-03-2012

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда, Фальсифікація, містифікація.

3

Передвиборча кампанія фактично в Україні стартувала. Офіційно, звичайно, ще ні, але оприлюднення диктофонних записів, що отримані шляхом «депутатського шпіонажу», феєричні об’єднання, одіозні заяви політиків різного штибу і партійної приналежності, вперто на це натякають. Як і часті прояви політичної джинси, що має закономірність збільшуватися у ЗМІ, прямо пропорційно з наближенням виборів. От тільки несмак і стандартизація […]

Рольові ігри в журналістиці

Богдан Ворон

Опубліковано: 14-02-2012

Розділи: За що критикують медіа?, Медіафілософія, Огляди, аналітика, Фальсифікація, містифікація.

1

«Народ виявився публікою... Масам підносять сенс, а вони прагнуть видовищ» (Жан Бодріяр) Проблема рольових ігор в журналістиці надзвичайно ємна і багатогранна, це своєрідний театр медіа, в якому актори –як журналісти так і реципієнти.

Георгій Почепцов: «Ми, як і Білорусь, є вигідним негативним об’єктом, на фоні якого можна краще породжувати розповіді про успіхи самої Росії»

Опубліковано: 29-11-2011

Розділи: За що критикують медіа?, Фальсифікація, містифікація.

1

У світлі справи Юлії Тимошенко пригас інтерес до Росії в українському контексті. Більшість облич звернені на Захід в очікуванні: зроблять європейські політики якийсь крок в бік України чи ні,  чи їх погрози таки будуть зреалізовані? Проте не лише думка Заходу повинна хвилювати Україну. Що про нас думають сусіди і як презентують світові свою думку, не […]

Для чого потрібна медіакритика?

Отар Довженко

Опубліковано: 18-11-2011

Розділи: За що критикують медіа?, Фальсифікація, містифікація.

2

(Чернетка розмови із студентами магістерської програми з журналістики Українського католицького університету). Ми з професором Борисом Потятиником відповіли на це запитання приблизно однаково, не змовляючись. Він обрав для видання «Медіакритика» гасло «змінимо медіа на краще», я для колись своєї «Медіаграмотності» – «до кращих медіа через краще розуміння». Інакше кажучи, медіакритика претендує на те, щоб змінити медіа. […]

Телебачення як плацдарм селективної комунікативної технології

Мар’ян Житарюк

Опубліковано: 27-10-2011

Розділи: За що критикують медіа?, Огляди, аналітика, Фальсифікація, містифікація.

1

Відомі такі різновиди комунікативних технологій як пропагандистська, рекламна, політична, переговорна, перформенсна, PR, релігійна тощо… Більшість із них вивчають, аналізують, відшліфовують. Натомість мало афішують ще один різновид, науково сформульований Дж.Брауном ще у 1963 р., а успішно апробований значно раніше – і в часи Наполеона, і в міжвоєнний та воєнний період більшовиками і нацистами, і вдало застосовуваний […]

Золота Роза: фальсифікація і мовчання

Лана Чорна, Анна Роз

Опубліковано: 19-10-2011

Розділи: За що критикують медіа?, Фальсифікація, містифікація.

1

Lana Chorna, Anna Ros. Golden Rose: Forgery and Silence. The authors investigate the media scandal, initiated by Tom Gross (Goodbye, Golden Rose, The Guardian, September 2, 2011).

Американський новий журналізм: Terra In/cognita

Марія Титаренко

Опубліковано: 21-09-2011

Розділи: За що критикують медіа?, Фальсифікація, містифікація.

4

Перш за все варто зауважити, що, як і публіцистика, новожурналізм опинився поміж літературою та журналістикою, завдаючи науковцям чимало клопотів із пошуком оптимальної дефініції та, відповідно, методології вивчення феномену. Напрям виник на основі реалістичної традиції романістів XVIII, XIX, XX століть, таких як: Г. Філдінг, Т. Смоллет, Ч. Діккенс, Марк Твен, В. Теккерей, С. Крейн, Джек Лондон, Т. М. Рід, Джордж Орвелл, Е. Гемінгвей та ін. Власне термін New Journalism був запропонований американським колумністом Томом Вулфом у передмові до першої антології із НЖ[1] (до речі, Вулфова передмова становить четверту частину обсягу усієї книги). В антології, окрім двох робіт Вулфа, також містяться тексти інших класиків жанру: Трумана Капоте, Хантера Томпсона, Нормана Мейлера, Роберта Крайстго, Гея Талеса та інших.