ТСН справді вражає: як медіа зловживають клікбейтом
Вікторія Стень
Опубліковано: 17-02-2024
Розділи: Еротизація та сексизм, За що критикують медіа?.
0
ТСН вражає… кількістю клікбейтних заголовків. Їхній сайт є непереможним лідером за кількістю заголовків, далеких від журналістських стандартів. Тут вам і «Спокусниця Аліна Гросу» і «MELOVIN розбурхав уяву фанів пікантними кадрами» і багато чого іншого, немов сів почитати жовту пресу.
Сміятися із заголовків ТСН можна досхочу, але ситуація стає менш веселою, коли розумієш, що думка читача формується лише на основі прочитаного заголовку. Зараз, у еру інформаційного перенасичення, люди все частіше формують свою думку лише на основі перегляду заголовків. Деякі дослідження доводять, що читачі дуже рідко зазирають в новину, обмежуючись переглядом заголовка. Це призводить до утворення поверхневого розуміння подій, а іноді й до спотворення реальності. А такі сенсаційні заголовки це спотворення лише підкріплюють.
Заголовки новин про зірок у ТСН дуже часто описують жінок, як тих, хто тільки хизується одягом, тілом або новим чоловіком. І обов’язково описують це з словами “приголомшують”, “шокують” або “замиловують”. Якщо проаналізувати новини з категорії «Гламур» у період з 14.01 по 29.01, то можна помітити мінімум 6 новин, де ТСН звертає занадто велику увагу на тіла знаменитостей жіночої статі.
«На жаль, такі «новини» це взагалі не новини, це висмоктані з пальця інфоприводи для клікбейту з інстаграмів відомих жінок, які абсолютно знецінюють цих жінок, як професіоналок, як особистостей. І насправді, там немає інфоприводу, жодного. Вона опублікувала фото в купальнику, у відвертій сукні, в чому завгодно, але тіло цієї жінки це її вибір, що публікувати, а не інфопривід, що вона оголила щось для когось», – коментує авторка відеоблогу «Шо по сексизму?», Ана Море.
Публікації, що описують таким способом чоловіків, дійсно, існують, проте їх кількість значно менше, що вказує на те, як сексуалізація торкається здебільшого представниць жіночої статі.
Звернімо увагу, що Анну Саліванчук описують як палку спокусницю в еротичному боді, а Алан Бадоєв усього лиш показався оголеним у ванній. Ця різниця у манері подачі жінок і чоловіків показує те, як медіа впливають на сприйняття індивідів через призму статевих ролей та культурних норм, активно формуючи образи публічних постатей.
«Такі новини це сприйняття жінки, як сексуального об’єкту для задоволення чоловічого ока. І вони потрібні, я думаю, сайту ТСН для того, щоб приваблювати аудиторію тих людей, які взагалі не цікавляться новинами», – доповнює Ана Море.
Протягом цього періоду можна спостерігати, що ТСН не менше, ніж 4 рази акцентували увагу на жіночому обличчі без макіяжу, фотошопу чи ботоксу. Це викликає певні запитання та роздуми щодо ставлення ЗМІ до натуральності та природної краси жінок. А саме тому, що, по невідомій причині, вони вважають, що світлини без макіяжу є кумедними і здатні насмішити фанатів.
Взагалі-то медіахолдинг «1+1 Media» ще у 2021 році підписав меморандум «Women’s Empowerment Principles». Це міжнародні принципи, завдання яких — гарантувати гендерну рівність у компаніях та протидіяти усім формам насильства та дискримінації, незалежно від статі. Очікувалося, що такий крок зобов’язує медіа-платформу до відповідальної та гендерно чутливої журналістики, проте випадки гендерної дискримінації у текстах ЗМІ продовжують траплятися.
Вікторія Стень, студентка факультету журналістики ЛНУ ім. І. Франка