Розвиток SMM у нових умовах

Анна Проказюк

Опубліковано: 13-02-2023

Розділи: Огляди, аналітика.

0

Повномасштабне вторгнення сколихнуло усі сфери життя українців. І SMM це також не обійшло стороною. Розглянемо, як війна вплинула на розвиток бізнесу в соціальних мережах.

Провина вцілілого

У багатьох виникало відчуття вини, що ми перебуваємо у відносній безпеці, що продовжуємо займатись своїми буденними справами, жити далі, коли в інших містах у когось не залишилось нічого. «Ось я хочу поїсти у кафе, поки люди в підвалах не бачать сонця вже декілька місяців, соромно, краще не буду» – нав’язлива думка, що періодично з’являється в голові. Так само і у підприємців виникає питання доцільності вести свій акаунт та рекламувати товар: «Як я можу пропонувати купувати свої послуги, коли країна в біді? Ні, це не доречно, не на часі».

У таких випадках варто пам’ятати, що навіть ваш маленький розвиток – це поштовх для розвитку всієї України. Таким чином, окрім підтримки економіки, ви підтримуєте ще й народ, адже повернення до буденних речей (навіть якщо це випити кави) дає змогу заспокоїтись та зробити нашу реальність кращою. Звісно, що бізнесмени не орієнтуються зараз на території, де активні бойові дії, вони не налаштовують таргетинг на ті міста, однак працюють на перемогу, щоб чимшвидше повернути звичне життя і там. Як тільки ЗСУ окуповані території звільняє, бізнес одразу починає розквітати. Ви ж бачили, як у щойно звільнений Херсон одразу приїхала фура АТБ.

Оперативні новини про війну та допомога армії

Зараз SMM налаштований на висвітленні чіткої громадянської позиції, не замовчуючи війну. Всі пам’ятають про складні умови та жахливі події, але попри них бізнес готовий працювати та підтримувати іних. У бізнес-акаунтах часто можна побачити, що вони допомагають армії, що частина коштів йде на ЗСУ, що вони працюють на допомогу країні.

До того ж, бренди досить швидко реагують на оперативні новини в країні. Тому, коли стається гучна або трагічна подія, рідко можна побачити звичайні пости та веселі сторіз: там будуть актуальні новини.

Продукти-носії української культури

Після 24 лютого зросло виробництво продуктів з українською символікою. Зараз це стало популярним на ринку, збільшується кількість брендів, які готові працювати для розвитку культури, і популяризувати. Це робить наш ринок різноманітним і також допомагає презентувати Україну без стереотипів на найвищому рівні.

Актуальність графіків роботи

Коли знаходиш заклад у Google-картах, часто виникає думку: «Це вони до війни працювати до 22:00 чи й зараз теж?». Так ось, SMM-спеціалісти стараються помічати в соціальних мережах  важливу інформацію на період воєнного стану: актуальні графіки, зміни у роботі, про відключення світла, чи є у них генератори тощо.

Патріотична продукція

З початком повномасштабного вторгнення на українському ринку виникає культ звеличення українського народу: народжується безліч нових цитат, приказок, з’являються нові національні герої, як от Борис Джонсон, пес Патрон, Азовці з Азовсталі. Тож тепер сегмент ринку прикрашений також патріотичними виробами, їх стало в рази більше через війну, а отже SMM-менеджери мають змогу поширювати такі товари, знаючи, що зараз це користується величезною популярністю.

Відключення світла та SMM-комунікація

Після повних блекаутів працювати в сфері SMM стало ще важче. Коли світло та електроенергія є не завжди, пости/сторіз виходять рідше. Не завжди можна підлаштуватись під графік або ж не завжди світло є навіть за графіком. До того ж, SMM-спеціалісти розуміють важливість не засмічувати простір соціальних мереж, а краще віддати його новинам.

Окрім цього, реклама збирає менше охоплень, оскільки не усі мають стабільний доступ до інтернету, щоб сидіти у соціальних мережах, тож її ефективність та результативність теж впала.

Навіть за таких умовах SMM-спеціалісти намагаються підлаштовувати свою роботу: детальніше про це можна прочитати тут.

Отже, немає питання «не на часі»: будь-яка ваша робота, що зупинилась на початку повномасштабного вторгнення, може бути відновлена та приносити користь суспільству й країні. Також, як би дивно це не звучало, зараз сприятливий момент почати справу свого життя, адже наша держава відроджується і її лицем стаємо ми з вами: продукт, який ми виготовляємо і те, як ми його презентуємо.

Анна Проказюк, студентка факультету журналістики ЛНУ ім. І. Франка

Comments are closed.