Модні журнали під час війни: як популяризація моди допомагає Україні

Альбіна Євладенко

Опубліковано: 29-09-2023

Розділи: Огляди, аналітика.

0

Повномасштабна агресія Росії вплинула на усі сфери нашого життя, включаючи світ моди і стилю. Вже з початку вторгнення українські версії світових глянцевих журналів внесли зміни в свій контент, щоб відображати нові реалії. Розглянемо, як Elle Ukraine і Vogue сприяють популяризації української моди закордоном і в Україні.

  1. Elle Ukraine:Голос України у світі

Elle Ukraine було створено у 2013 році. Це місцеве видання глобального бренду стало потужною платформою для українських талантів у сфері моди. Elle Ukraine відображає роботу вітчизняних дизайнерів, моделей та інших представників галузі, допомагаючи їм отримати визнання на міжнародній арені. Це зобов’язання стало надзвичайно важливим під час нинішньої війни.

Перший друкований номер ELLE у 2023 році та перший випуск, в якому редактори намагалися повернутися до звичного формату.

За час повномасштабної війни змінилися ми усі, і ELLE — не виняток. Сьогодні наші герої — ті, хто був змушений залишити свій дім і почати життя та бізнес з нуля, хто знаходить у собі сили боротися не лише зі спільними, а й особистими викликами, хто не втомлюється опікуватися іншими, аби зробити світ навколо трішки кращим.

Що цікавого у номері:

  • Відверте інтерв’ю з Тіни Кароль про музичну експансію, благодійність і особисті трансформації;
  • Зворушливі історії двох родин, що всиновили дітей;
  • Інтерв’ю з українськими підприємцями, чий приклад доводить: здаватися — це не про нас;
  • Історії дівчат, які живуть з ВІЛ від народження і знають, що життя зі статусом може бути щасливим, варто тільки вчасно взяти відповідальність за це у свої руки.
  1. Підтримка українських дизайнерів

Україна завжди славилася своїми унікальними та обдарованими модними дизайнерами. ELLE створив постійну платформу для українських дизайнерів, допомагаючи їм донести свої роботи до світу, підсилюючи їхні голоси в цей важкий період. Журнал активно публікує та висвітлює роботи видатних постатей української модної індустрії, сприяючи національній гордості та єдності.

Літній номер 2023 року «ELLE Україна». Редактори присвятили його найважливішим галузям сучасної України: армії, волонтерству, мистецтву та бізнесу. Героїнею обкладинки стала дизайнерка Катя Сільченко. У відвертому інтерв’ю Катя розповіла про свої амбітні бізнес-плани та мрії, що надихають.

У лавах Збройних Сил України сьогодні багато жінок. Про службу під час війни, внутрішню боротьбу, мрії та любов до України Elle розповіли три жінки-військові: Христина Пучковська, Ірина «Isky» та Ірина Цибух.

Чесні, щирі, незламні, вони руйнують усі гендерні стереотипи. Їхні життєві історії різні й дуже схожі водночас. І кожна з них демонструє неймовірну силу та надлюдські зусилля жінки на війні.

  1. Гуманітарні ініціативи

Від початку повномасштабної війни ELLE звертав увагу на соціальні та гуманітарні ініціативи, спрямовані на підтримку України. Журнал активно залучав впливових фігур модного світу та лідерів галузі до участі в благодійних проєктах і кампаніях, надаючи необхідну допомогу тим, хто постраждав від конфлікту та внутрішньої нестабільності.

Журнал Elle Ukraine представив новий digital-номер, який може завантажити кожен українець. Титульну сторінку редактори стилізували у синьо-жовтих кольорах.

Номер доступний до завантаження на сайті Elle.ua, а присвятили його усім представникам інформаційного та креативного фронтів.

На обкладинці ми бачимо частину жовтої будівлі на тлі синього неба, а з балкона злітає голуб, що символізує мир.

  1. Привернення світової уваги

ELLE використовував свою глобальну аудиторію для привернення уваги до кризи в Україні. Опубліковані матеріали містили: інтерв’ю з українськими лідерами, статті про культурну спадщину та традиції. Матеріали  відігравали важливу роль у приверненні уваги до унікальності України та її викликів.

Квітневий номер 2022-го отримав цифрову обкладинку. Коли номер готувався до друку, світ був шокований жахливими подіями в Україні. Тому головна редакторка Elle Czech попросила свою колегу, головну редакторку Elle Ukraine Соню Забугу написати редакційну статтю замість неї. Статтю супроводжує ілюстрація чесько-української ілюстраторки Даніели Геродесової, якою сама Соня поділилася у своїх соціальних мережах.

“Хто б міг подумати, що слова про військові дії, які ми пам’ятаємо з підручників історії про Другу світову війну, стануть суворою реальністю життя українців сьогодні. Хто б міг подумати, що через 77 років після закінчення Другої світової війни мирні жителі України ночуватимуть у бомбосховищах, міста обстрілюватимуть ракетами, а танки їздитимуть вулицями, якими ще зовсім недавно українці поспішали у своїх повсякденних справах”, – пише в редакційній статті український колега. “24 лютого 2022 року розділило життя українців на ДО і ПІСЛЯ”.

Березневий випуск 2022-го модного журналу ELLE Франція присвячений подіям в Україні. Його обкладинку прикрашає фото дівчинки з намальованим українським прапором на щоці. Обкладинка виконана в синьо-жовтих тонах. Зокрема, у випуску є прямий репортаж із російсько-української війни очима працівників журналу ELLE Україна.

  1. Зміцнення української ідентичності через моду

ELLE magazine посилює національну ідентичність України через моду та стиль. Журнал публікує різні матеріали на тему української моди, традицій та спадщини, сприяючи відчуттю гордості серед українців за свою багату культурну історію та дозволяючи поділитися нею зі світом.

Журнал ELLE став надійною підтримкою для України, використовуючи свій вплив та світове охоплення для привертання уваги до важливих проблем і для відображення стійкості та творчості українського народу. У часи війни ELLE довів, що мода може стати справжнім інструментом впливу, переходячи від ролі арбітра стилю до активного популяризатора України на світовій арені.

  1. Авторитетність Vogue у світі моди

Vogue, відомий міжнародний модний журнал, завжди був на передовій подій у світі моди та стилю. Журнал активно висвітлює тенденції у світі культури і має аудиторію, що налічує мільйони читачів у всьому світі.

  1. Звернення до модної культури України

Одним із напрямків підтримки України журналом Vogue є популяризації української моди. Він активно представляв роботи українських дизайнерів та моделей, підкреслюючи їхню талановитість та вишуканість стилю. Це сприяло збільшенню обізнаності про український світ моди та підтримці вітчизняних талантів.

Обруч-бант відомого українського дизайнера головних уборів Руслана Багінського з’явився на обкладинці листопадового номера 2020 року грецького Vogue. Про це було повідомлено на офіційній сторінці дизайнерських капелюхів Руслана Багінського в Instagram.

Чорний обруч-бант бренду Ruslan Baginskiy став ефектною шийною прикрасою на фото голлівудської акторки Шерон Стоун для обкладинки грецького Vogue. Вона стала головною героїнею фешнсторі листопадового номера видання. На цьому знімку 62-річна акторка позує також у мереживній сукні і капелюсі ручної роботи від дизайнерки Сари Сокол.

  1. Гуманітарні ініціативи та благодійність

У світі моди Vogue активно пропагує гуманітарні ініціативи та благодійність на користь України. Він об’єднав в себе модні індустрії та фешн-інфлюенсерів у масштабних благодійних кампаніях, спрямованих на допомогу тим, хто потерпав від вторгнення та внутрішньої нестабільності.

«Ці неймовірні та емоційні мистецькі роботи дуже різні, але мають багато спільного – потужна сила та надія, що цей кошмар скоро закінчиться», – зазначає головний редактор Vogue Polska Іна Лекевич під час презентації квітневого випуску 2022 року.

Обкладинку нового номеру журналу створила фенш-фотографиня та художниця Олена Ємчук. Вона етнічна українка, яка живе та працює в США. Мисткиня у своїх роботах використовує українські мотиви.

  1. Публікації та звернення до світової аудиторії

Завдяки своїй глобальній присутності Vogue має можливість звертатися до світової аудиторії. Журнал публікував статті, інтерв’ю та фотографії, які розповідали про сучасну Україну, її історію та культурний спадок. Це також було суттєвим внеском у привернення уваги світової спільноти до подій в Україні.

Перша леді України Олена Зеленська позувала у фотосесії для американського глянцю Vogue. Також на зйомці був присутній Володимир Зеленський, з яким Олена зображена на декількох кадрах.

Фотографом була культова фотографиня Енні Лейбовіц, а стилісткою – фешн-редакторка українського Vogue Юлія Пеліпас.

У виданні зазначили, що в час війни в Україні перша леді Олена Зеленська стала дипломатом на передовій та обличчям емоційної втрати своєї нації.

Фотосесія та розмова Олени з журналістами відбулася в Києві. Там перша леді запевнила, що українці не сумніваються в перемозі й саме це допомагає нам рухатися далі.

В інтерв’ю Vogue президентське подружжя розповіло про життя під час війни, свій шлюб і спільну історію, а також свої мрії про майбутнє України. Володимир Зеленський під час розмови з журналістами, як завжди, дуже ніжно розповідав про дружину, і що війна лише посилила їхнє кохання.

  1. Підвищення української гідності через моду

Vogue прагнув зміцнити національну гідність України через моду та стиль. Журнал публікував матеріали, які популяризували українську моду, традиції та спадщину.

Ілюстрація, присвячена подіям в Україні, яка прикрасила обкладинку Vogue Portugal.

На боці України не лише найвпливовіші лідери світу, а й мода. Березневий випуск 2022 року португальського Vogue також наповнений любов’ю та співпереживанням до України. До того ж, журнал показував, як виглядають російські ТРЦ без люксових брендів.

Світ об’єднується на знак солідарності з Україною, і ця обкладинка Vogue пофарбована у жовтий та синій кольори українського прапора на шану всім тим, хто бореться за свою країну та її свободу, а також тим воїнам, які приїхали здалеку, щоб підтримати Україну.

Vogue виявився значущим союзником для України під час вторгнення Росії. Віддавши перевагу публікаціям про українську культуру та моду, проводячи благодійні кампанії та використовуючи свою глобальну аудиторію для звернення уваги на гуманітарні та політичні аспекти ситуації в Україні, Vogue підтвердив свою роль важливого джерела інформації та голосу солідарності.

У ці важкі часи журнали ELLE та Vogue продемонстрували, що мода та стиль можуть бути чимось більшим, ніж просто зовнішнім виглядом. Вони стали невід’ємною частиною міжнародної підтримки України та її національної ідентичності. Ця підтримка підкреслила важливість об’єднання і підсилення країн, які стикаються зі складними випробуваннями, і довели, що міжнародні бренди, навіть у сфері моди, можуть бути активними учасниками глобальної солідарності та сприяти підтримці та просвітництву в умовах війни.

Альбіна Євладенко, студентка факультету журналістики ЛНУ ім. І. Франка

Comments are closed.