Розширені можливості: як chat-GPT покращує свій сервіс і яка з того користь журналістам

Ірина Паращенко

Опубліковано: 16-01-2024

Розділи: Нові технології медіа.

0

Розвиток технічної галузі продовжує дивувати. Роботи, які говорять. Роботи, які виконують людські обов’язки. Роботи, які стають незамінними у виробничих сферах. Такі інновації не те, щоб недоступні, але коштують солідну суму доларів та є обмеженими в кількості. Однак чат GPT штучний інтелект, доступ до якого може отримати кожен.

Наприкінці 2022 року компанія OpenAi випустила прототип чат-бота зі штучним інтелектом — ChatGPT, а вже 18 лютого 2023 року цією інновацією могли користуватися й українці.

Логотип чату GPT / фото Unsplash

Багатьох користувачів приголомшила багатофункціональність чат-бота GPT. Вже за два місяці про нього дізналися усі, хто бодай трохи цікавиться медіатехнологіями. Реакцію людей можна поділити на два типи: одна частина вражена сучасними здібностями ШІ та бачить у ньому великий потенціал, інша — непокоїться, що ChatGPT відбере в них роботу. Насамперед йдеться про журналістів, копірайтерів та розробників контенту.

Інновації GPT. Що нового пропонує чатбот?

Спершу алгоритм GPT-3, потім версія GPT-3.5, після — GPT-4 або ж GPT-Plus. Яка різниця між цими всіма прототипами чат-бота? В першу чергу, це покращена робота ШІ, у результаті чого тексти написані ChatGPT стають ще ближчими до людських.

Підписка за оновлену версію коштує 20$ на місяць і дозволяє користуватися чат-ботом під час пікових навантажень, прискорює його роботу та відкриває ранній доступ до нових можливостей. Утім, навіть для щоб отримати ChatGPT Plus потрібно заповнити форму і потрапити в лист очікування — настільки сервіс популярний.

    Інтерфейс нової версії GPT-4

Ця версія має низку переваг. Ви отримаєте чат, який генерує більш точні відповіді завдяки розширеній базі даних. Сюди також належить здатність редагувати та створювати креативні завдання, тексти, пісні, що неабияк полегшує спосіб генерування ідей. Вам надають доступ до використання ресурсу, який вміє аналізувати посилання, які ви йому відправляєте. Це значно зменшує час роботи з великою кількістю сторінок, однак пам’ятайте, лінки повинні бути загальнодоступними та не вимагати реєстрації. Тож спробувати дослідити сторінку в Instagram чи проаналізувати відео на платформі YouTube вам, на жаль, не вдасться.

Загалом, нові функції вражають. І навіть за 20$, що приблизно становить 800 грн, ви можете отримати цілком хороший сервіс, який може допомогти з низкою робочих питань.

Що далі і на що чекати

Оновлена версія — є, можливість аналізу даних — є, розширена база знань — є, що далі? На цьому можливості чат-бота могли б досягти своєї межі, однак засновники продовжують тестувати і розвивати штучний інтелект.

6 листопада OpenAI оголосила про випуск нової, більш потужної моделі чату —  GPT-4 Turbo.

У цій покращеній версії збільшене контекстне вікно у чотири рази до 100 000 слів і оновлений датасет до квітня 2023 року. Однією з ключових інновацій є можливість створення власних версій ChatGPT, яка доступна користувачам з платною підпискою ChatGPT Plus. Ця платформа дозволяє створювати спеціалізовані моделі на базі штучного інтелекту для конкретних завдань та не вимагає навичок програмування.

  • Ви можете створити власний чат GPT без навичок програмування

Як можна зрозуміти, нещодавні оновлення аж ніяк не будуть останніми. Людство продовжує розвивати штучний інтелект аби полегшити своє життя та сприяти досягненням у сфері технологій. Добре це чи ні, питання риторичне.

Роль чат-боту у медіа

Тож, журналістика і штучний інтелект. Виглядає так, що ці поняття взаємопов’язані, і, здається, так воно і є. ChatGPT може стати потужним інструментом для журналістів у різних аспектах їхньої роботи. Давайте розглянемо деякі способи, якими він може допомогти.

  • Ідеї для матеріалів.

Журналісти завжди генерують креативні ідеї, однак іноді допомога чату може стати у нагоді. ChatGPT може надати пропозиції, контент-план або конкретні заголовки що можуть бути цікаві аудиторії.

  • Підготовка до інтерв’ю.

В першу чергу чат-бот швидко аналізує тему та контекст теми інтерв’ю. На основі цього він може допомогти сформулювати питальник, а також дати ідеї до заголовку або ж тексту вступної частини.

  • Допомога у написанні статей.

Підготувати план статті, створити основу, підібрати цікаві заголовки або ж виокремити ключові запити до конкретної теми — це все та навіть більше може зробити ChatGPT. Коли матеріал буде готовий, чат-бот може покращити стиль та перевірти текст на граматичні та стилістичні помилки.

  • Швидке дослідження.

Оскільки чат-бот розширює свої можливості, його використання у журналістиці теж набуває нових форм. ChatGPT може проаналізувати різноманітні загальнодоступні джерела та коротко проаналізувати їх вміст.

  • Можливості перекладу.

Коли потрібно негайно зробити переклад на іноземну мову, ChatGPT — ідеальний інструмент для цього. Він може працювати з матеріалами різними мовами і адаптовувати контент під ваші специфічні вимоги.

  • Спілкування з аудиторією.

Однією з корисних властивостей чат-боту є можливість аналізу, яку можна використати для спілкування з аудиторією. ChatGPT може підготувати відповіді на поширені запитання від читачів, а також проаналізувати їх відгуки та реакції на опублікований контент, аби в майбутньому уникати помилок.

Смарт-журналітика: нові можливості з ChatGPT

Тож ChatGPT може допомогти з генерацією концепцій для статей та сюжетів, створити питальник для інтерв’ю, відредагувати готовий матеріал або ж написати перелік синонімів. Функції чат-бота є унікальними а нехтувати ними чи активно користуватися — вибір кожного.

Звісно, штучний інтелект не замінить людську працю, і відредагувати текст або ж перевірити інформацію на достовірність є обов’язками журналіста. Однак додаткові фішки є приємним бонусом, які покращують робочий процес та стимулюють створювати нові ідеї для унікальних матеріалів.

Ірина Паращенко, студентка факультету журналістики ЛНУ ім. І. Франка

Comments are closed.