Споживаймо інформацію вдумливо: добірка цікавих проектів з медіаграмотності
Вікторія Піх
Опубліковано: 13-02-2024
Розділи: Огляди, аналітика.
0
Медіаосвіта – це частина освітнього процесу, яка передбачає підготувати особистість до безпечного та ефективного споживання продукту, що виробляє велика система сучасного масмедіа, а також пояснити як ця система працює. Бути медіаграмотним корисно не лише журналістам, а й тим, хто активно живе в соціальному просторі.
Інноваційні підходи у вивченні медіаграмотності є дуже різні та цікаві. Розгляньмо декілька якісних прикладів.
У 2021 році, щоб об’єднати зусилля держави, громадського сектору, міжнародних організацій та медіаспільноти задля покращення рівня медійної обізнаності українців, було створено національний проєкт з медіаграмотності Міністерства культури та інформаційної політики України під назвою «Фільтр».
Кредом проєкту є «Медіаграмотність – твій фільтр споживання інформації». Сама ж задумка була реалізована для того, щоб дати українському народу можливість захистити себе від дезінформації в час війни. Варто зазначити, що розробники класифікували рубрику «Медіаосвіта» окремо для учителів та учнів; батьків; викладачів та студентів; журналістів та узагальнено для всіх.
Насправді творці проєкту добряче постаралися і вмістили багато «плюшок» у своєму доробку. Наприклад, однією з цікавинок стала інтерактивна карта областей України з місцевими інформаційними каналами, яким можна довіряти.
Партнерами національного проєкту стали UNDP Ukraine, Центр демократії та верховенства права, Посольство Швеції в Києві, IMS та OSCE (ОБСЄ – Організація з безпеки і співробітництва в Європі.
Схожим об’єктом покращення рівня медіаграмотності стала гра «Медіазнайко». Академія української преси пише, що це перша навчальна гра з медіаосвіти в Україні, яка була заснована в травні 2014 року. Мета – допомогти якомога більше дізнатися про інформаційне/медійне поле. Суть гри полягає в тому, щоб пройти дев’ять рівнів, відповідаючи на запитання, пацюючи журналістом, створюючи телепрограми, веб-сайти та газети, дізнаючись, як працюють медіа та як впливають на споживачів інформації.
Гра «Медіазнайко» розроблена та створена Центром медіа-ініціатив (Вірменія) у партнерстві з Інтерньюз (США) та за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) в рамках програми Світового банку «Альтернативні ресурси для медіа».
Наступним яскравим прикладом буде проєкт «Media IQ».
«Зараз Media IQ – це комплексний інформаційно-освітній онлайн-проект з розвитку медіаграмотності. Наше завдання – інформувати, навчати та розширювати методологію тих, хто дивиться з нами в одному напрямку» – пише про себе «Media IQ».
До речі, «Media IQ» обрали собі доволі радикальне кредо – «Вмикай мозок!» та запевняють, що їхнім завданням є пробудити, навчити та постійно не давати спати!
Серед проєктів творці пропонують 3 варіанти джерела, а саме фейсбук-сторінку, телеграм-канал та освітню гру.
Вікторія Піх, студентка факультету журналістики ЛНУ ім. Івана Франка