Італійські ЗМІ, як, зрештою, і ЗМІ інших європейських держав на піку внутрішніх економічних проблем, чи то загострень у стосунках народ-влада, пережили серйозну кризу довіри до них. Однак на тлі європейської демократичності ситуація ЗМІ Італії була доволі неординарною. Позаяк без перебільшення можна сказати, що нормально комунікувати зі своїми споживачами поза цензурою влади і цензурою власника медій, […]
Тарас Назарук
Опубліковано: 10-05-2011
Розділи: Нові технології медіа, Огляди, аналітика.
20
Рефлексії, навіяні монографією Мирослави Чабаненко “Інтернет-ЗМІ як складова частина системи засобів масової інформації України” (Запоріжжя, 2011). До прочитання цієї книжки, я вважав Інтернет і його відносно мізерну частинку – УАнет – величезним хаотичним нагромадженням, яке неможливо і навіть не варто структурувати. Неосяжність Інтернету породжувала ілюзію цілковитої некерованості процесів у ньому. Зрештою, моя думка про Інтернет, […]
У різдвяному вертепі Неаполя, окрім Богоматері з Немовлям та інших євангельських персонажів, цього року була фігура засновника WikiLeaks з лептопом в руках – Джуліана Асанжа. Це можна було би вважати святотатством, якби не одна обставина: річ у тому, що італійський скульптор Дженнаро Ді Вірджіліо робить це щороку, розміщуючи у своєму вертепі щонайменше одну зайву постать […]
Тарас Назарук
Опубліковано: 16-12-2010
Розділи: Медіафілософія, Нові технології медіа, Огляди, аналітика.
4
У час глобалізації медіаринку та стрімкого зростання інтернет-аудиторії перед традиційними медіа постали виклики, які змушують редакції змінювати принципи роботи з інформацією, подачі матеріалу, спілкування з аудиторією. На ці виклики сьогодні реагують новим менеджерським та технологічним рішенням – конвергентними ньюзрумами, які подають новини з мінімальними витратами ресурсів та часу максимально різними каналами комунікації. Ковергентний ньюзрум на […]
Юліана Лавриш
Опубліковано: 22-11-2010
Розділи: Нові технології медіа.
1
Із зростанням темпів розвитку технологій відбувається і пришвидшений розвиток журналістського середовища. Сьогодні для багатьох недостатньо отримувати інформацію із якогось конкретного джерела, адже у більшості інформаційний ранок розпочинається не лише із прослуховування радіоматеріалів у маршрутних таксі, перегляду «свіжої» преси, але і з стрічки новин в Інтернеті. Журналісти не могли не відреагувати на збільшення запитів аудиторії, тому […]
Тарас Назарук
Опубліковано: 22-10-2010
Розділи: Медіафілософія, Нові технології медіа.
0
Очевидно, так би звучав слоган The New York Times, якби його видавець, Адольф Окс, жив і працював сьогодні. Можливо, і сама The New York Times була би не газетою, а блоґом, якби виникла в наші дні. А створити блоґ у наш час не пробував хіба що лінивий. Більшість цих новоявлених блоґерів зупинились на першому або […]
Габор Наталія
Опубліковано: 05-05-2010
Розділи: Медіафілософія, Нові технології медіа.
0
Розростання і поширення інтернету серед рядових споживачів традиційних медій призвело до появи нового типу ЗМК. Йдеться не про розміщення у глобальному просторі копій паперових видань, а про нові медії, які об’єднали і успішно використали можливості телебачення, газети та енциклопедичні глибини у одному феномені. Більше того, цей феномен породив інший, не менш цікавий – блогерську журналістику, […]
Борис Потятиник
Опубліковано: 09-04-2010
Розділи: За що критикують медіа?, Нові технології медіа.
4
«В Інтернеті говорять», «Інтернет стверджує», «Як пишуть в Інтернеті», – ці та подібні вислови упродовж останніх 20-ти років набули рис сталих мовних зворотів. Отож не дивно, що для декого Інтернет став синонімом засобів масової інформації. Тим часом ЗМІ, а тим паче інтернет-журналістика (ІЖ) – усього лише невелика частина Мережі. У цьому пункті важливо, з нашого […]
Марія Яцимірська, професор, зав. каф. мови ЗМІ факультету журналістики ЛНУ ім. І. Франка
Опубліковано: 15-12-2009
Розділи: Нові технології медіа.
5
Глобальна система WWW (World Wide Web) як об’єкт наукових досліджень привертає увагу вчених з багатьох причин. По-перше, унікальним феноменом є сама організація та структурування інформації у WWW; по-друге, принципово новими є методи та засоби формування відкритої сфери обміну інформацією; по-третє, необмеженими є можливості застосування WWW у дистанційній освіті, соціальній комунікації, журналістиці, електронній комерції, електронному урядуванні […]
Олена Кузнецова, професор, докт. філол. наук
Опубліковано: 11-11-2009
Розділи: Нові технології медіа.
4
Нерозв‘язані проблеми правової охорони суб’єктивних прав інтелектуальної власності щодо Інтернет-журналістики дозволяють копіпастерам запозичувати чужий контент в Інтернет-ЗМІ. Як розв’язати цю проблему до суду й в суді? Поняття та причини плагіату в Інтернет-ЗМІ Зі збільшенням кількості Інтернет-ЗМІ плагіат як приписування собі чужої інтелектуальної власності або її творче використання: переклад, адаптація, аранжування без отримання належного дозволу набуває […]