Мова інтернет-видань: термінологія, персвазивність

Марія Яцимірська, професор, зав. каф. мови ЗМІ факультету журналістики ЛНУ ім. І. Франка

Опубліковано: 15-12-2009

Розділи: Нові технології медіа.

5

Глобальна система WWW (World Wide Web) як об’єкт наукових досліджень привертає увагу вчених з багатьох причин. По-перше, унікальним феноменом є сама організація та структурування інформації у WWW; по-друге, принципово новими є методи та засоби формування відкритої сфери обміну інформацією; по-третє, необмеженими є можливості застосування WWW у дистанційній освіті, соціальній комунікації, журналістиці, електронній комерції, електронному урядуванні […]

Плагіат в Інтернет-ЗМІ України: правове регулювання

Олена Кузнецова, професор, докт. філол. наук

Опубліковано: 11-11-2009

Розділи: Нові технології медіа.

4

Нерозв‘язані проблеми правової охорони суб’єктивних прав інтелектуальної власності щодо Інтернет-журналістики дозволяють копіпастерам запозичувати чужий контент в Інтернет-ЗМІ. Як розв’язати цю проблему до суду й в суді? Поняття та причини плагіату в Інтернет-ЗМІ Зі збільшенням кількості Інтернет-ЗМІ плагіат як приписування собі чужої інтелектуальної власності або її творче використання: переклад, адаптація, аранжування без отримання належного дозволу набуває […]

Отар Довженко: “Піпл не є задоволеним тим, що він хаває”

Юліана Лавриш

Опубліковано: 04-11-2009

Розділи: Медіафілософія, Нові технології медіа, Огляди, аналітика.

3

Друг –  Платон, але істина дорожча. Приблизно так виглядає основний напрям роботи інтернет-видання і водночас журналу “Телекритика” – критика для змін на краще. Чи можуть окремі медіа об’єктивно аналізувати своїх колег, перебуваючи у тому ж  журналістському спектрі? Питання більш ніж риторичне. Під час зустрічі зі студентами факультету журналістики Львівського національного університету ім. Івана Франка, журналіст […]

(Без)-культура веб-коментарів

Володимир Пиріг

Опубліковано: 04-11-2009

Розділи: Нові технології медіа.

0

Інтернет-простір, так само як і інтернет-журналістика, розвиваються дуже швидкими темпами. Так, наприклад, зараз кожна друкована газета, яка хоч трохи себе поважає, кожна радіостанція та телеканал мають свій власний сайт, на якому або подають публікації, або ведуть трансляцію. Звісно, що розвиток інтернет-простору — позитивний крок, принаймні, природні ресурси на довше зберігаються. До того ж в інтернет-матеріали […]

100-ПРОЦЕНТНА ЖУРНАЛІСТИКА?

Борис Потятиник

Опубліковано: 02-10-2009

Розділи: Нові технології медіа.

4

Ми ризикуємо викликати обурення прихильників традиційних медій (як от преси, радіо, телебачення). Але, з нашого погляду, тільки з появою всесвітньої комп’ютерної мережі журналістика отримує шанс стати ПОВНОЦІННОЮ. І це не твердження людини, яка має «пунктик» на новітніх технологіях і  зневажає все, що було до того. Якраз навпаки, автор цього матеріалу володіє чималим досвідом роботи саме […]

Правові взаємини електронних видань та держави

Леся Городенко

Опубліковано: 15-07-2009

Розділи: №16, Друковані версії, Нові технології медіа.

0

Телекомунікації – одна із галузей української економіки, що розвивається швидкими темпами, а комп’ютерний зв’язок за темпами зростання лідирує серед усіх видів зв’язку. Показовою в цьому сенсі є Концепція формування системи національних електронних інформаційних ресурсів, яка визначає «стратегію» розвитку медіа в інтернеті. Відповідно, жодних стандартів щодо правил оформлення та діяльності мережевих ЗМІ немає, на відміну від […]

Правове врегулювання діяльності інтернет-ЗМІ

Катерина Афанасьєва

Опубліковано: 15-07-2009

Розділи: №16, Друковані версії, Нові технології медіа.

0

Ще не так давно інтернет не могли розглядати як загальнодоступний засіб спілкування, а отже, і не було нагальної потреби у правовому регулюванні цієї сфери. Однак, із приходом до мережі великої кількості користувачів, інтернет виявився зоною, виведеною з-під дії законодавчих норм. Основне призначення мережі – передавання даних – зробило її ідеальним інструментом для неконтрольованого авторами поширення […]

Українські мережеві інформаційні служби: погляд користувача

О. Левченко, Львівський Національний університет ім. І. Франка

Опубліковано: 07-05-2009

Розділи: Нові технології медіа.

2

Два роки тому автором було виконано перше дослідження діяльності найбільших інформаційних агентств України, які працюють у мережі Інтернет [1]. Тоді було розглянуто роботу популярних вітчизняних мережевих служб новин за два дні – 26 лютого та 20 березня 2007 року, виконано порівняльний аналіз кількісних та якісних показників. Що ж змінилося за цих два роки? Чи з’явилися […]

Веб-сайт телеканалу “24”

Олена Щерба

Опубліковано: 22-01-2009

Розділи: №14, Друковані версії, Нові технології медіа.

0

Інформаційний ринок України досі формується, адже з постійним розвитком ІТ-технологій він проходить поступовий процес глобалізації ЗМІ. Для будь-якого повноцінного суспільства Інтернет є відкриттям для традиційних ЗМІ, оскільки їхньою головною функцією є інформувати, а швидкість подачі інформації відіграє чи не найважливішу роль у даному процесі. Тому більшість українських телеканалів, радіостанцій та друкованих видань паралельно відкривають свої […]

Віртуальна Польща

Світлана Одинець

Опубліковано: 22-01-2009

Розділи: №14, Друковані версії, Нові технології медіа.

1

Поява такої цивілізаційної технології як Інтернет стало справжньою революцією для всіх цивілізованих країн, а водночас – гострим викликом світовому співтовариству. Інтернет, без сумніву, можна вважати однією з найбільш глобальних науково-технічних революцій, особливо якщо оцінювати його за рівнем впливу на людину та здатністю її змінювати. Окремого і ретельного обговорення, безперечно, потребують всі ті кардинальні зміни, що […]