Скажи мені, хто ти, і я скажу, який серіал тобі сподобається
Софія Трощук
Опубліковано: 02-11-2017
Розділи: Огляди, аналітика.
0
Коротка історія про потокове мультимедіа Netflix
Трохи історії
Netflix – потокова мультимедійна компанія, яка займається виготовленням та поширенням фільмів і серіалів. Платформа має свій сайт у мережі, тож можна оформити підписку на кіноновинки від Big Film Brother – ціна коливається від восьми до дванадцяти євро у місяць. Заснована компанія ще 1997 року, проте до засніженого успіхом Евересту добралася аж у 2007 році.
Первісна бізнес-модель Netflix – це продаж та прокат фільмів і серіалів різних компаній за принципом DVD-by-mail. З розвитком інтернету платформа ввела свій продукт на канадський, новозеландський, японський та європейський ринки. Тепер Netflix працює і в Україні, і в Росії (в Криму із переглядом серіалів, щоправда, виникають певні проблеми). Згодом з’явилася можливість переглядати серіали в Північній Кореї за допомогою IPTV Manban. Тож тепер Netflix – це удосконалена платформа прокату фільмів за тим же принципом DVD-by-Mail. Тільки зараз фільми можна переглядати як на сайті, так і через розсилку на електронну пошту. До того ж, Netflix випускає й свої власні фільми, ток-шоу і серіали.
Що це, в біса, таке?
Netflix – це «розливний» Hollywood. Масовий популістський продукт, цільовою аудиторією якого є молоді люди віком од 16 (+-) до 35 (+-) років. Аналог Netflix на просторах (майже) українського інтернету – Megogo, де підписка, щоправда, коштує набагато дешевше. Зараз Netflix має в асортименті чимало містичних серіалів (Stranger Things, Riverdale, Jessica Jones…), проте, випускає й політикодраматичний (House of Cards), драматичний (13 reasons Why…) та комедійний (Unbreakable Kimmy Schmidt…) продукт. Усі серіали та фільми компанії містять продуману «від і до» історію та красивий відеоряд із симпатичними (інколи й не дуже) героями. Netflix – це картковий будинок, у якому відбуваються дивні речі, де перетинаються між собою супергероїня Джесіка Джонс та божевільна Кіммі Шмідт. Розташована компанія в Рівердейлі (насправді – у Каліфорнії, просто то посилання до серіалів).
Netflix у цифрах
Станом на 2017 рік на платформі є 4,400 продуктів (серіалів, фільмів, ток-шоу).
Зараз компанія працює в 230 країнах.
За 2016 рік Netflix зайняв 37% трафіку Північної Америки (для порівняння – YouTube – всього лише 18%).
$6 млрд бюджет на виготовлення продукту в 2017 році. У 2018 році він зросте до 8-ми.
На колір і смак…
Мабуть, колись Netflix створить універсальний тест для юзерів, який автоматично «перекине» реципієнта на сторінку із серіалом, який тому найбільше підходить. Для любителів детективо-драмо-чорнухи тут – «Помаранчевий – новий чорний», для істориків-фанатиків – «Марко Поло», для наркоманів – «Кінь БоДжек», для чуйних красунь – «Корона», для підлітків у депресії – «Тринадцять причин чому».
Перлинки сього дна морського (із власного досвіду пірнальника)
- Нумо бавитися в детективів! («Рівердейл»)
Вінілова забігайлівка, молочні коктейлі, короткі спідниці, «домашні» вечірки й одне небанальне вбивство – ось що робить серіал «Рівердейл» таким привабливим і красивим. В основі картини – маленькі люди маленького містечка, які дихають в унісон поколіннями – у них одна і та ж робота, одна і та ж фірма, одна і та ж забігайлівка. Все раптово змінюється після смерті першого красунчика школи Джейсона Блоссома. Оскільки офіс шерифа у цій ситуації безсильний, підлітки самі беруться розслідувати справу однокласника. У серіалі є два сезони, перший вийшов у 2016 році, другий розпочався цьогоріч у жовтні.
- Наївна, але дуже щира («Незламна Кіммі Шмідт»)
У центрі сюжету – тридцятирічна жінка, яка понад десять років просиділа у бункері. Колись вона була учасницею культу божевільного преподобного, який закрився в «криївці» під приводом кінця світу. Тож тепер Кіммі із ентузіазмом та ледь чи не дитячою щирістю пристосовується до Нью Йорка, намагається знайти роботу й уперше (!) поцілуватися. У неї є друг-гей і саркастична домовласниця. Рекомендується до перегляду учасникам духовного центру «Відродження». Раптом за кілька років їм також доведеться вилізти із морального бункера й наново пристосовуватися до столиці?!
- P.S.: Перша причина – оте дурбецало за сусідньою партою («Тринадцять причин чому»)
Ханна навчалася у середній школі. У неї були друзі, хлопець, у якого вона закохалася, турботлива мама і…тринадцять причин для самогубства. Опісля трагедії на порозі людей, які добре зналися із дівчиною, з’являється коробка. В ній – сім касет із двома записами на кожній. На них записані причини для того, аби звести рахунки із життям. Кожна касета – дві ситуації, дві людини й два розчарування, які змусили дівчину заплющити очі навіки. Тож до чого тут Клей Дженсен, який завжди приязно ставився до Ханни й був потайки закоханий у неї? Коротко про головне: серіал, попри середню тривалість серії, можна (і дуже-дуже хочеться) переглянути за одну ніч.
Підсумовуючи написане
Netflix – це якісний контент, який заворожує красивою картинкою й цікавою історією. Це – гігант, у якого кілька голів і дуже великі рубінові очі. Щойно час відрубує йому одну голову (читай: закінчення серіалу), на її місці одразу ж виростає кілька інших – таких же вражаючих. Тож не забудьте запастися попкорном або ж кавою (вона потрібна, якщо переглядати увесь той, курва, захоплюючий сезон за одну ніч). І прихопіть із собою шовкову стрічечку – нею будете підв’язувати щелепу, коли вкотре відкриватимете рота на несподіваних моментах.
Софія Трощук, студентка факультету журналістики ЛНУ ім. І. Франка