Реалії української пропаганди

Юрій Опока

Опубліковано: 03-03-2012

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда, Фальсифікація, містифікація.

3

Передвиборча кампанія фактично в Україні стартувала. Офіційно, звичайно, ще ні, але оприлюднення диктофонних записів, що отримані шляхом «депутатського шпіонажу», феєричні об’єднання, одіозні заяви політиків різного штибу і партійної приналежності, вперто на це натякають. Як і часті прояви політичної джинси, що має закономірність збільшуватися у ЗМІ, прямо пропорційно з наближенням виборів. От тільки несмак і стандартизація […]

Нова епоха та нові виклики для ЗМІ Італії

Наталя Гадьо

Опубліковано: 25-02-2012

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда, Нові технології медіа, Огляди, аналітика, Свобода і цензура, Стандарти якісної журналістики.

2

Італійські ЗМІ, як, зрештою, і ЗМІ інших європейських держав на піку внутрішніх економічних проблем, чи то загострень у стосунках народ-влада, пережили серйозну кризу довіри до них. Однак на тлі європейської демократичності ситуація ЗМІ Італії була доволі неординарною. Позаяк без перебільшення можна сказати, що нормально комунікувати зі своїми споживачами поза цензурою влади і цензурою власника медій, […]

Насильство в мультфільмах: уявний світ чи жорстока реальність?

Назарій Заноз

Опубліковано: 16-02-2012

Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?.

0

Діти є однією з найуразливіших категорій населення нашої планети, вони є й її майбутнім, тому, від того, як почуваються сучасні малюки, багато в чому залежатиме, яким житиметься на Землі уже в наступні кілька десятків років. В час бурхливого розвитку сучасних технологій та медіа діти стають все більш включеними в процес розвитку медіа індустрії. Як показує […]

Рольові ігри в журналістиці

Богдан Ворон

Опубліковано: 14-02-2012

Розділи: За що критикують медіа?, Медіафілософія, Огляди, аналітика, Фальсифікація, містифікація.

1

«Народ виявився публікою... Масам підносять сенс, а вони прагнуть видовищ» (Жан Бодріяр) Проблема рольових ігор в журналістиці надзвичайно ємна і багатогранна, це своєрідний театр медіа, в якому актори –як журналісти так і реципієнти.

Мова ворожнечі українських ЗМК

Ірина Чулівська

Опубліковано: 13-12-2011

Розділи: Агресія і тривога.

8

Напевно, добре, що Україну у світі асоціюють із вишиванками, писанками та борщем з салом. У кожного з нас існує якесь своє бачення різних народів. Наприклад, для мене Франція — це Ейфелева вежа, вино, парфуми та кінофестивалі, Німеччина — хороші автомобілі, пиво та сосиски. Такі стереотипи дозволяють країнам розвивати свої «фішки», приваблювати туристів та створюють широкі […]

Георгій Почепцов: «Ми, як і Білорусь, є вигідним негативним об’єктом, на фоні якого можна краще породжувати розповіді про успіхи самої Росії»

Опубліковано: 29-11-2011

Розділи: За що критикують медіа?, Фальсифікація, містифікація.

1

У світлі справи Юлії Тимошенко пригас інтерес до Росії в українському контексті. Більшість облич звернені на Захід в очікуванні: зроблять європейські політики якийсь крок в бік України чи ні,  чи їх погрози таки будуть зреалізовані? Проте не лише думка Заходу повинна хвилювати Україну. Що про нас думають сусіди і як презентують світові свою думку, не […]

Політичне вбивство. Обійдемося без крові?

Марта Пересада

Опубліковано: 25-11-2011

Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?.

0

Війна та зміна правлячого режиму у Лівії – це історія, яка,  завдяки медіям,  відбувається на наших  очах. Проте, бажаючи  стати свідком  історії, далеко не кожен  хоче ставати свідком брутального вбивства. Екранне насильство, незважаючи на всі протести, в тому числі науково обґрунтовані, залишається одним із найбільш стійких і найбільш рейтингових явищ українського медіа-простору. Використання насильницьких сцен […]

Для чого потрібна медіакритика?

Отар Довженко

Опубліковано: 18-11-2011

Розділи: За що критикують медіа?, Фальсифікація, містифікація.

2

(Чернетка розмови із студентами магістерської програми з журналістики Українського католицького університету). Ми з професором Борисом Потятиником відповіли на це запитання приблизно однаково, не змовляючись. Він обрав для видання «Медіакритика» гасло «змінимо медіа на краще», я для колись своєї «Медіаграмотності» – «до кращих медіа через краще розуміння». Інакше кажучи, медіакритика претендує на те, щоб змінити медіа. […]

Телебачення як плацдарм селективної комунікативної технології

Мар’ян Житарюк

Опубліковано: 27-10-2011

Розділи: За що критикують медіа?, Огляди, аналітика, Фальсифікація, містифікація.

1

Відомі такі різновиди комунікативних технологій як пропагандистська, рекламна, політична, переговорна, перформенсна, PR, релігійна тощо… Більшість із них вивчають, аналізують, відшліфовують. Натомість мало афішують ще один різновид, науково сформульований Дж.Брауном ще у 1963 р., а успішно апробований значно раніше – і в часи Наполеона, і в міжвоєнний та воєнний період більшовиками і нацистами, і вдало застосовуваний […]

Золота Роза: фальсифікація і мовчання

Лана Чорна, Анна Роз

Опубліковано: 19-10-2011

Розділи: За що критикують медіа?, Фальсифікація, містифікація.

1

Lana Chorna, Anna Ros. Golden Rose: Forgery and Silence. The authors investigate the media scandal, initiated by Tom Gross (Goodbye, Golden Rose, The Guardian, September 2, 2011).