Порнографізація країни плюс комунікація

Вікторія Гомза

Опубліковано: 05-12-2008

Розділи: №04, Друковані версії, Еротизація та сексизм.

0

Порнографiя  – явище суперечливе. Якщо ще у XVI столiттi порнографiчнi тексти часто зображали рiзнi “ліві” походеньки аристократiв чи священнослужителiв  з благородною метою – викрити розпусність окремих суспiльних елементiв, то вже з XX столiття порно живе лишень заради самого себе, найважливішою метою якого сьогоднi є одна з найнебезпечнiших хвороб людської природи –  грошi. Та якби грошi […]

Медіакритика: кому перепадає найбільше?

Борис Потятиник

Опубліковано: 04-12-2008

Розділи: №02, Друковані версії, Фальсифікація, містифікація.

2

Найпопулярніші  медіа, зазнають найбільшої критики. Їх звинувачують в занепаді суспільної моралі, негативізмі, сенсаційності та надмірній розважальності. Так було з масовою періодикою кінця ХІХ — першої половини ХХ ст. Особливо діставалось так званій жовтій пресі. Однак відколи  телебачення стало найпотужнішим медіа, основне вістря критики спрямоване саме проти нього. Критику телебачення можна поділити на дві великі категорії […]

Світе мій, дзеркальце, скажи

Оксана Косюк

Опубліковано: 11-11-2008

Розділи: №02, Друковані версії, Фальсифікація, містифікація.

0

Ми часто спостерігаємо, з  якою експресією діти реаґують на чергову криваву сутичку, яку продукують сучасні ЗМК, і боїмося, що вони “врешті-решт переситяться телевізійним насильством і, озброївшись усіма методами бандитських паскудств, що ними так рясніють наші екрани, вийдуть на вулицю”, — зазначає М. Веклик [Веклик М. Теленасильство // Медіа-атака. Львів: Західноукраїнський медіацентр “Нова журналістика”. 2002. С.15]. […]

Фільми жахів як осучаснена казка (частина друга)

Ольга Петрунько – канд. психол. наук, ст. наук. співробітник Інституту соціальної та політичної психології АПНУ, м.Київ

Опубліковано: 11-11-2008

Розділи: №01, Агресія і тривога.

0

Аналогічні прийоми психологічного захисту закладені й у “страшних” казках, які дорослі читають дошкільнятам. Зло у цих казках, зазвичай, не є людиною і живе далеко від людей;  зустріч з ним майже завжди відбувається не з його ініціативи; воно не з’являються раптово, а попереджає про свою появу, тому до його приходу можна підготуватися, від нього можна врятуватися. […]

Фільми жахів як благо?

Борис Потятиник, Наталка Габор

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01, Агресія і тривога.

0

Є відмінність між журналістською освітою і тим, що ми називаємо медіаосвітою. Найважливіша мета журналістської освіти  –  допомогти стати журналістом у широкому сенсі слова. Натомість медіаосвіта – не ставить такої мети. Це – як інструкція з користування праскою, в якій обов’язково є розділ про техніку безпеки. Тобто описується, за яких умов цей корисний інструмент стає небезпечним. […]

Фільми жахів як осучаснена казка (частина перша)

Ольга Петрунько – канд. психол. наук, ст. наук. співробітник Інституту соціальної та політичної психології АПНУ, м.Київ

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01, Агресія і тривога.

1

У дискусіях щодо охорони суспільної моралі від патогенного впливу інформаційного довкілля чи не найактуальнішим є питання про можливі наслідки споживання населенням телевізійної інформації з елементами насильства й жахів. Відповідні фільми — бойовики, трилери, фільми жахів — громадська думка кваліфікує як “соціально небезпечні”, такі, що мають деструктивний вплив на психіку й поведінку глядачів. Особливий наголос робиться […]

Світ реальний і трансльований

Оксана Косюк

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01, Фальсифікація, містифікація.

1

ГРОТЕСКНИЙ РЕАЛІЗМ Сучасні політико-ідеологічні, особливо передвиборні, заходи (інваріанти колишніх обрядів) направду нагадують потлач (свято на честь зміни соціального статусу). Бо блискавичне примірювання масок та зміна образів тут обов’язковий (якщо не найважливіший!) компонент “дійства”. І хоча “показові виступи” політиків, супроводжувані  гаслами, давно замінила вміло змонтована рекламна пропаґанда із вдало підібраним “репертуаром”, влада, як справедливо вважав Блез […]

Сторіччя фальсифікацій

Борис Потятиник

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01, Фальсифікація, містифікація.

0

Після трагедії на Мангеттені 11 вересня 2001 року, зокрема, пожвавилося намагання реанімувати поняття “пропаґанда” у його позитивному сенсі. Посилалися на те, що ініціатива буцімто йде від самого “оплоту демократії”. “Реабілітація пропаґанди йде із Заходу” – стверджує Зиновій Кулик, – натякаючи передусім на США, де, за його словами “вся, без винятку, незалежна американська преса вишикувалась в […]

Потіхи час: Reality Show

Борис Потятиник

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01, Фальсифікація, містифікація.

0

Нова хвиля дискусій щодо можливого патогенного впливу телебачення піднялася з приходом на наші екрани численних talk і reality show. Поширення реальних видовищ позначене двома цілком протилежними реакціями. Перша – схвалення  глядачів та учасників, зацікавлення широкої публіки. А це означає зацікавлення продюсерів. Тим паче, що деякі з цих передач – зовсім недорогі. Друга реакція  цілком протилежна […]

Образ жінки у телерекламі: погляд психолога

Людмила Шпанер

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01, Маніпуляція, пропаганда.

1

Реклама – своєрідне явище сучасного життя, мікроклітина економіки. Вона акумулює почуття і досвід суспільства. В економічно розвинених країнах четвертою владою називають пресу, а п’ятою – рекламу. Вона формує світосприйняття і впливає на психіку. Реклама стала частиною громадської думки, визначає свідомість людини так само, як визначає її батьківський дім, школа тощо. Це – магія перетворення акту […]