Модні і не-модні тексти української журналістики

Ірина Брунова-Калісецька, координатор проекту «Моніторинг дотримання журналістами етичних принципів толерантності і міжкультурного діалогу»

Опубліковано: 25-09-2009

Розділи: №16, Агресія і тривога, Друковані версії, За що критикують медіа?.

7

«Мова ворожнечі» – поширена форма виразу ксенофобії, етноцентризму, расизму в мас-медіях. Але наразі жоден український журналіст не був притягнутий до судової відповідальності через зловживання цією мовою. Чи готове співтовариство журналістів відкрито обговорювати цю тему? Чи  для того, щоб були прийняті конструктивні рішення, які б мали реальний вплив на ЗМІ, досить публікації результатів досліджень (так відбувається, […]

Соціальні страхи крізь призму медіа

Павло Александров

Опубліковано: 25-09-2009

Розділи: №16, Агресія і тривога, Друковані версії, За що критикують медіа?.

1

Страх, шок, тривога, заціпеніння… ось неповний перелік нових журналістських методів впливу на аудиторію У кожній людині живуть дві протилежності: з одного боку – це відкриті або потаємні страхи, з іншого – тяга відчути емоції через переживання страшних подій і, можливо, бажання взяти гору над своїми страхами. На цю особливість людської психіки спрямовані тривожні телесюжети, газетні […]

Реклама вчора і завтра: порівняльний дискурс

Катерина КРУТОУС

Опубліковано: 05-08-2009

Розділи: №16, Маніпуляція, пропаганда.

0

Невтішний прогноз для рекламного ринку – зростання кількості недоброякісної та прихованої реклами Ринок рекламних послуг – це одна зі сфер, яка нині розвивається найбільш динамічно. З чим це пов’язане? Важко однозначно відповісти на це запитання. Однак можемо стверджувати, що отримання прибутку, а відтак – виживання на медійному ринку – основна мета теперішніх медій. Більшість сучасних […]

Роман Головенко, юрист Інституту масової інформації: “У країні тотального правового нігілізму журналісти знають свої права на “трієчку”

Опубліковано: 05-08-2009

Розділи: №16, Огляди, аналітика.

0

Що більше особа є публічною, то відкритішим для суспільства стає її життя. Але часто публічні особи не розуміють таких особливостей свого статусу і подають безпідставні позови – Пане Романе, оцініть, будь ласка, як юрист, характер позовів до українських журналістів? – У більшості позовів до журналістів в Україні йдеться про вимогу спростування інформації. Їх ще називають […]

Правові взаємини електронних видань та держави

Леся Городенко

Опубліковано: 15-07-2009

Розділи: №16, Друковані версії, Нові технології медіа.

0

Телекомунікації – одна із галузей української економіки, що розвивається швидкими темпами, а комп’ютерний зв’язок за темпами зростання лідирує серед усіх видів зв’язку. Показовою в цьому сенсі є Концепція формування системи національних електронних інформаційних ресурсів, яка визначає «стратегію» розвитку медіа в інтернеті. Відповідно, жодних стандартів щодо правил оформлення та діяльності мережевих ЗМІ немає, на відміну від […]

Правове врегулювання діяльності інтернет-ЗМІ

Катерина Афанасьєва

Опубліковано: 15-07-2009

Розділи: №16, Друковані версії, Нові технології медіа.

0

Ще не так давно інтернет не могли розглядати як загальнодоступний засіб спілкування, а отже, і не було нагальної потреби у правовому регулюванні цієї сфери. Однак, із приходом до мережі великої кількості користувачів, інтернет виявився зоною, виведеною з-під дії законодавчих норм. Основне призначення мережі – передавання даних – зробило її ідеальним інструментом для неконтрольованого авторами поширення […]

Протистояння третьої та четвертої влад: інтерпретація проблеми

Оксана Косюк

Опубліковано: 17-04-2009

Розділи: №16, Друковані версії, Огляди, аналітика.

0

В Україні кожен судовий процес – це потенційна загроза зникнення ЗМІ, адже ні захиститися, ні заплатити шестизначну винагороду в разі фіаско вони не здатні. У той час, як в інших країнах той, кого звинувачено в ЗМІ, доводить свою невинність, у нас, як правило, мас-медіа змушені доводити свою правоту

Верховенство безправ’я

Опубліковано: 17-04-2009

Розділи: №16, Друковані версії, Огляди, аналітика.

0

Засоби масової інформації значно частіше констатують верховенство безправ’я, ніж силу й торжество його величності Закону

Cкандал чи публічність?

Валентина Самар

Опубліковано: 17-04-2009

Розділи: №16, Друковані версії, Огляди, аналітика.

0

Валентина Самар – керівник проекту «Центр журналістських розслідувань» переконана у тому, що журналіст може знайти будь-яку інформацію. Це його право і його обов’язок. Що відбувається на практиктиці регіональних ЗМІ і як зробити інформацію відкритою і доступною – про це вона розповіла нашому кримському кореспонденту. Я дуже скептично ставлюся до скарг журналістів на те, що їм […]

Кризовий компас українських медій: як утриматися на плаву? (частина друга)

Борис Потятиник

Опубліковано: 06-04-2009

Розділи: №16, Друковані версії, Огляди, аналітика.

1

КОМУСЬ – ВИКЛИК, КОМУСЬ – ШАНС Так, це правда, що рекламний ринок скорочено, а журналістів звільняють із редакцій. Але правда і те, що у цей час деякі рекламодавці побачать свій ШАНС. Тобто є нагода виготовити і запустити рекламу дешевше, ніж це було торік. Так само і в журналістиці: якщо вже хтось зважився на новий медійний […]