Модні і не-модні тексти української журналістики

Ірина Брунова-Калісецька, координатор проекту «Моніторинг дотримання журналістами етичних принципів толерантності і міжкультурного діалогу»

Опубліковано: 25-09-2009

Розділи: №16, Агресія і тривога, Друковані версії, За що критикують медіа?.

7

«Мова ворожнечі» – поширена форма виразу ксенофобії, етноцентризму, расизму в мас-медіях. Але наразі жоден український журналіст не був притягнутий до судової відповідальності через зловживання цією мовою. Чи готове співтовариство журналістів відкрито обговорювати цю тему? Чи  для того, щоб були прийняті конструктивні рішення, які б мали реальний вплив на ЗМІ, досить публікації результатів досліджень (так відбувається, […]

Соціальні страхи крізь призму медіа

Павло Александров

Опубліковано: 25-09-2009

Розділи: №16, Агресія і тривога, Друковані версії, За що критикують медіа?.

1

Страх, шок, тривога, заціпеніння… ось неповний перелік нових журналістських методів впливу на аудиторію У кожній людині живуть дві протилежності: з одного боку – це відкриті або потаємні страхи, з іншого – тяга відчути емоції через переживання страшних подій і, можливо, бажання взяти гору над своїми страхами. На цю особливість людської психіки спрямовані тривожні телесюжети, газетні […]

Реклама вчора і завтра: порівняльний дискурс

Катерина КРУТОУС

Опубліковано: 05-08-2009

Розділи: №16, Маніпуляція, пропаганда.

0

Невтішний прогноз для рекламного ринку – зростання кількості недоброякісної та прихованої реклами Ринок рекламних послуг – це одна зі сфер, яка нині розвивається найбільш динамічно. З чим це пов’язане? Важко однозначно відповісти на це запитання. Однак можемо стверджувати, що отримання прибутку, а відтак – виживання на медійному ринку – основна мета теперішніх медій. Більшість сучасних […]

Еротика в ЗМІ по-українськи

Лілія Шутяк

Опубліковано: 31-12-2008

Розділи: Еротизація та сексизм, За що критикують медіа?.

2

Так вже сталось, що в Україні нема якісних еротичних видань. А ті, що претендують так називатися, не вражають ані різноманітністю, ані оригінальною тематикою. Більше того, уся продукція подібного характеру – російськомовна. Загалом її можна поділити на так звану “елітарну” і “масову”, але радше не за якістю, а за вартістю одного примірника. До “масової” віднесемо усю […]

Засоби психологічного впливу та маніпуляції громадською свідомістю у рекламі: чи впливають вони на вибір львів’ян? (частина друга)

Христина Процак,Христина Процак

Опубліковано: 25-12-2008

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда.

0

(на основі соціологічного дослідження) Тепер повернімося до терміну «психологія реклами», який на сьогодні вже дуже відомий. Перші психологічні науково-прикладні дослідження про рекламу почали проводити у ХІХ-ХХ століттях. Основним джерелом стала монографія доктора психологічних наук, професора, засновника першої в Росії асоціації для психологічних досліджень у рекламі  А.І. Лебедєва-Любимова «Психологія реклами» (2006 року), далі – книга німецького […]

Засоби психологічного впливу та маніпуляції громадською свідомістю у рекламі: чи впливають вони на вибір львів’ян? (частина перша)

Христина Процак

Опубліковано: 25-12-2008

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда.

1

(на основі соціологічного дослідження) Реклама – це потрібне явище ринкової економіки. Так вважає 36,67% львів’ян. Містяни ще точно не визначили свого ставлення до такого елементу медійного простору сьогодні, як реклама. Адже, 51,67% опитаних сприймає рекламу як засіб впливу на свідомість людей. Соціологічне дослідження доводить, що самі ж львів’яни також не раз піддавалися такому впливові. Які […]

Екранне насильство: вплив мас-медіа (частина друга)

Подаємо в українському перекладі фрагменти книги: Брайант Д., Томпсон С. Основы воздействия СМИ. Москва, Киев. 2004. 424 с. С. 193 - 214, 237-254.

Опубліковано: 05-12-2008

Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?.

2

ПОВЕДІНКОВІ ПРОЯВИ Чотирирічний хлопчик дивиться чергову серію “Могутніх Рейнджерів”,  а потім зображає Червоного Рейнджера, штовхаючи і дубасячи куркульками “лиходія” (свого дворічного братика). У поведінці цієї дитини виявляється дія телевізійного насильства. Точніше, дитина використовує механізм  імітації, один з п’яти ОСНОВНИХ процесів, за допомогою яких реалізуються  подібні наслідки медіа-впливу. Інші важливі процеси – катарсис, збудження, дизингібація  (розгальмування), […]

Екранне насильство: вплив мас-медіа (частина перша)

Подаємо в українському перекладі фрагменти книги: Брайант Д., Томпсон С. Основы воздействия СМИ. Москва, Киев. 2004. 424 с. С. 193 - 214, 237-254.

Опубліковано: 05-12-2008

Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?.

0

Вплив медіа-насильства Два сучасні дослідження надають додаткові свідчення причинно-наслідкового зв’язку між тривалою дією медіа-насильства  і агресивною поведінкою. У своїх експериментах д. Зіллман і Дж. Уівер показували учасникам або нешкідливі фільми, на зразок “Шофер міс Дейзі”, або бойовики, як, наприклад, “Універсальний солдат” або “В облозі”. Ті учасники, які дивилися бойовики чотири дні підряд, були більш схильні […]

Кохання в небезпеці, або Правда про порнографію

Тетяна Ключарьова http://www.ukma.kiev.ua/pub/KTM/2002/1/porno.html

Опубліковано: 05-12-2008

Розділи: Еротизація та сексизм.

4

Будь-який підліток чи дитина, яка уміє читати, легко може судити про те, чим переважно цікавляться дорослі, достатньо тільки вивчити асортимент першої-ліпшої книжкової розкладки біля станції метро. Отож, наші шановні дорослі цікавляться любовними романами, мріють очистити організм і продіагностувати карму, вивчити іноземну мову і закони бізнесу. Крім останніх новин, найохочіше розкуповуються видання, які містять цінні відомості […]

Порночума: анамнез та діагностика

Людмила Шпанер

Опубліковано: 05-12-2008

Розділи: №04, Друковані версії, Еротизація та сексизм.

0

“Нікому на вдасться викликати у вас почуття неповноцінності без вашої на те згоди” Елеонора Рузвельт З появою нової суперцивілізації людина стала відчувати себе здебільшого резервуаром споживання. Вона витрачає багато енергії на гонитву за маркою автомобіля, за моделлю мобільного телефона, за модою: від вибору одягу до відвідування того чи іншого нічного клубу. Ми переживаємо буйний розквіт […]