Не миття, а промивання

Левко Стек, студент факультету журналістики ЛНУ ім. І.Франка

Опубліковано: 19-03-2010

Розділи: Огляди, аналітика.

0

Нічим іншим, як промиванням мізків перше інтелектуально-оригінальне шоу для чоловіків “Памилаандерсон” не назвеш. І якщо оригінальність все ж де-не-де проступає, то присутність інтелектуальності в новому проекті на ICTV викликає великі сумніви. Хоча, звичайно, наївно було б звинувачувати шоу схожого формату у недостатній інтелектуальності, адже акцент тут роблять на іншому.

Спочатку про структуру і формат програми. Два герої на своїх автомобілях заїжджають в студію де їх вже чекають шість, м’яко кажучи, легко одягнених красунь і… Кузьма. Гра триває три тури. В кожному з них герої повинні відповісти на три запитання, після чого машину найрозумнішого і найспритнішого, кнопку також треба вміти швидко натискати, миють дівчата. Після першого туру одна дівчина – “Легка мойка”, після другого дві – “Мощна мойка” і після третього, головний приз, усі шестеро мийниць-спокусниць – “Супер мойка” доводять автівку переможця до блиску, а переможеного до “білої”заздрості та гарячки . Також на героя-невдаху чекає покарання – відро бутафорських помий на голову.

Проект розрахований на цільову аудиторію каналу, а це чоловіки віком 25-45 років, та, як виявилося після першого випуску, ще й на їхніх дружин – 414 тисяч жінок переглянули прем’єрний випуск. ICTV подає наступну статистику після першої програми від 12 лютого – 10,7% за аудиторією 14-49, міста 50+.

Тому саме еротика, на думку творців проекту,  є тим, чим вони зможуть завоювати українського глядача. “Це перше еротичне шоу на українському телебаченні. Причому саме еротичне, а не порнографічне, як найчастіше буває”, –  запевнив глянцеве інтернет-видання “E-motion” ведучий проекту Кузьма “Скрябін”. І, читаючи анонси на сайті телеканалу, в це хотілося би вірити, бо ж дійсно передач такого формату на вітчизняному ТБ ще не було, а все нове – це завжди цікаво, якщо не сказати – добре. Та вже після прем’єри всі ілюзії та надії лопнули наче мильна бульбашка, яких так багато в “Памилаандерсон”.

Бульбашка перша – еротизм. Погодьмося, можливо, в студії, у безпосередній близькості з дівчатами, це дійсно виглядає еротично, але програма все-ж-таки телевізійна. Тож найперше мали би враховуватися потреби та інтереси телеглядачів. Цього на жаль не спостерігаємо. Я, як людина, що чесно віднудилась перед  “тєліком” цілих три(!!!) випуски, можу без застережень сказати, що еротики там стільки ж, скільки м’яса в докторській ковбасі. Взагалі важко собі уявити дійсно еротичне шоу  в “праймі”. Продукт із таким означенням має шанс з’явитися на наших екранах ближче до півночі, тоді дійсно саме час для цього. А так спостерігаємо прісну подобу, що радше смішить, аніж приносить естетичне задоволення.

Бульбашка друга – інтелектуальна. Де він, той інтелект? От є програми “Що? Де? Коли?”, “Найрозумніший”, та хоч “Перший мільйон” – тут усе зрозуміло.  “Задавай умниє вапроси – палучяй умниє атвєти” – розумно, цікаво, пізнавально. Жодних зауважень. Що ж до поєднання еротики і поняття “інтелектуальна програма”, то тут явно щось не клеїться. Запитання до героїв не те що на інтелектуальне – на розважальне шоу заледве тягнуть. Для того щоб не виникало зайвих сумнівів наведу декілька прикладів : “Якого пальця не буває на руці людини?”, “Ким доводиться двоюрідний брат своїй мамі?”, “За якою ознакою люди раніше визначали, що таксі вільне?” і т. д.

Бульбашка третя – волохата. Не маю нічого проти Кузьми, як ведучого. Він вміє це робити, але не можна не зауважити, що в цьому форматі він виглядає дещо неорганічно. Затиснутий рамками “застільного ведучого” (застільний не від слова “застілля”, а від – “стіл”), він втрачає свій головний козир – вміння дотепно і вдало імпровізувати в кадрі. Прекрасними прикладами такого фрістайлу були проекти “SHAKEанемо, бейбі” та “Шанс”, де не було цієї звичної для українського телебачення тривіальності. Це, як то кажуть, його! В студії ж, за столом зі зв’язаними руками, чи вірніше буде сказати ротом, Скрябін втрачає свою фішку.

Щоправда є у “Памилаандерсон” і сильні сторони. Найперше це підбір пар учасників. Практично всі вони є вдалими. Особливо сподобався дует Дядя Жора-Ангел Педан.  Українські камедіклабівці влаштували справжнє шоу із танцями, співами, влучними жартами та дотепними коментарями. Цікаво було спостерігати за тандемом Вірастюк-Вірчіс. Не такі вже й часті гості на телебаченні, вони органічно виглядали на фоні красивих дівчат та дорогих автомобілів. Такий собі коктейль з жіночої краси та чоловічої сили. А якщо говорити на загал, то, звичайно ж, головним та беззаперечним плюсом шоу є справді красиві дівчата. І якби не умови та рамки в які їх поставили організатори програми, то самі по собі вони були б надзвичайно цікавим та популярним телевізійним проектом… і без усіх цих миючих засобів.

Comments are closed.