Що почитати: огляд 7-ми найякісніших онлайн-медіа за версією ІМІ

Наталія Каплун

Опубліковано: 12-03-2024

Розділи: Огляди, аналітика.

0

У сучасному цифровому світі, де інформація змінюється щохвилини, майже кожен має змогу створити новинний канал і швидко набрати аудиторію, знайти надійні джерела новин стає все більш важкою задачею.

Недобросовісні медіа, користуючись довірою читачів, часто маніпулюють інформацією, або й взагалі – поширюють недостовірні факти.

Читачам потрібно знати, що інформація, яку вони отримують, є об’єктивною, достовірною та збалансованою. Саме тому сьогодні ми розглянемо п’ять найякісніших онлайн медіа, які заслуговують на увагу своїх читачів за версією ІМІ – Інституту масової інформації. Як вказано в результатах дослідження ІМІ – рівень дотримання професійних журналістських стандартів у виданнях становить близько 95%. Отже, розглянемо їх детальніше.

1. “Суспільне”
“Суспільне” – це державна медіаорганізація, яка має на меті забезпечення об’єктивної та достовірної інформації для українців. Засноване в 2015 році. Мета “Суспільного” – побудувати медіа, якому довіряють українці. І, згідно з дослідженнями ІМІ, “Суспільне” впевнено рухається до цього, а також цінує свою репутацію.
До речі, серед суспільних мовників – український наймолодший. Найстаршому, британському “BBC” – 102 роки.

2. “Громадське”
Засноване у 2013 році групою журналістів, які транслювали події Революції гідності. Медіа позиціонує себе як незалежна онлайн-платформа для пошуку рішень і висвітлення проблем. Також, як вказано на сайті видання, вони не мають власників і працюють лише в інтересах суспільства. Активна взаємодія медіа з читачами – організація громадських обговорень, де кожен може вільно висловлювати свою думку, це одна з багатьох причин, чому “Громадському” довіряють
Цікаво, що “Громадське” отримує позитивну оцінку від ІМІ вже декілька років підряд – і відповідає всім критеріям якісного незалежного медіа.

3. “Ліга”
Онлайн медіа, що розпочало свою роботу з 1997 року. Завдання “Ліги” – розповідати про складні теми простими словами. Такий підхід дозволяє читачам легше розуміти усі суспільні та політичні процеси, що відбуваються в Україні та світі.
Увага медіа однаково зосереджена на усі сфери життя, зокрема на політику, економіку, культуру та спорт. Завдяки цьому їм вдається охопити та залучити більшу аудиторію.

4. “Українська правда”
Одне з найбільш відомих українських онлайн медіа, засноване журналістом Георгієм Гонгадзе у 2000 році. “Українська правда” має багато активних дочірніх проектів, кожен з яких працює над незалежним висвітленням подій в Україні та світі. Крім того, “Українська правда” відома своєю високою якістю журналістики та дотриманням етичних стандартів. Їхні матеріали часто є добре дослідженими та підкріпленими фактами, що додає їм авторитетності серед читачів.

5. “Укрінформ”
Національне інформаційне агентство України, засноване в 1918 році. Медіа має велику історію змін та переформувань, але від свого створення та до сьогодні продовжує публікувати якісні новинні матеріали. Як зазначено на сайті “Укрінформ”, щодня медіа публікує понад 300 новин. Незважаючи на велику кількість інформаційного матеріалу, медіа залишається однією з найякісніших медіа платформ.

6. ZN.ua
“Дзеркало тижня” – це медіа, що спеціалізується на створенні аналітичних матеріалів. Засновано у 1994, проте українська мова зʼявилась на медіа лише з 2002 року, до цього – основною була російська. Тим не менш, медіа здобуло багато нагород за журналістську діяльність, таких як «Золоте перо». Всеукраїнський щорічний конкурс ЗМІ, «Всенародне визнання». Всеукраїнський фестиваль журналістики, та інші. Як і більшість медіа з цього списку, “Дзеркало тижня” неодноразово потрапляє до “білого списку” українських медіа за версією ІМІ.

7. “Бабель”
“Мене завжди цікавить – як і чому” гасло онлайн-медіа “Бабель” – заснованого в 2018 році. “Бабель” позиціонується як суспільно-політичне видання, що пише про культуру, політику та суспільство. Основний прибуток медіа – підтримка міжнародних донорів, зокрема USAID.

До речі, медіа “Бабель”, незважаючи на свій доволі юний вік серед інших видань, пройшло доволі складний шлях від створення до закриття, а згодом – перезапуску. Цікаво, що медіа одне з небагатьох, що перестали використовувати російську мову на сайті після повномасштабного вторгнення.

___

Якість та достовірність інформації, що подається в медіа – завжди була важливим критерієм, який впливав на відгуки про те чи інше видання. Проте, після початку повномасштабного вторгнення питання достовірності та дотримання журналістських стандартів стоїть гостріше, ніж будь-коли. І якщо раніше недостовірність в публікаціях – це ймовірність отримати негативну оцінку, то зараз – загроза репутації та існування медіа.
Читаймо якісне!

Огляд підготувала Наталія Каплун, студентка факультету журналістики ЛНУ ім. І. Франка

Comments are closed.