Соціальні мережі в британських монархів: чому ми за ними стежимо та як це впливає на їхній імідж

Уляна Корицька

Опубліковано: 25-04-2018

Розділи: Огляди, аналітика.

0

Герцогиня Кембриджська Кейт Міддлтон, яка 23 квітня втретє стала матір’ю та народила сина від принца Вільяма, вже давно стала улюбленицею мільйонів прихильників королівської сім’ї. Але ще кілька років тому британські монархи не могли похизуватись таким високим рівнем уваги до себе. Так у чому ж справа?

Впродовж останніх кількох років стрімкий розвиток соціальних мереж неабияк вплинув на великі суспільно-політичні процеси в світі. Люди все більше почали довіряти мережам Facebook, Twitter, Instagram, та віднедавна – Telegram, тому що таке середовище для них є найбільше комфортним та доступним. Часто мобільні оператори пропонують своїм користувачам у пакеті послуг безкоштовний ліміт на користування соцмережами, оскільки представники компаній знають, що соціальні мережі – це те, чим користується нове молоде покоління.

Цим, схоже, скористалися і представники королівської сім’ї. Варто знати, що всі британські монархи століттями користуються королівським статутом, який ні в якому разі не варто порушувати. Також вони слідують за протоколом та притримуються певних правил етикету. Набір формальностей вже давно обмежує представників королівської сім’ї у їхніх вольностях.

Королівська сім’я повинна найперше відстоювати права та бажання своїх громадян, особливо – якщо король чи королева є головою англіканської церкви. Їм заборонено висвітлювати будь-яку політичну позицію як у самому королівському товаристві, так і поза його межами. Але така аполітичність зіграла не на руку ще молодій королеві Єлизаветі II, яка в 1950 роках після Другої світової війни відчувала розгубленість після смерті батька та прийняття всіх повноважень управління королівством на себе.

Розпад колоній, проблеми в сім’ї та надто велика неприхильність громадян до її персони глибоко зачепила почуття королеви. Саме тоді один чоловік порадив їй вперше звернутись до людей через радіо ВВС, привітавши їх зі святом Різдва. Трансляція відбувалась у 1952 році. Відтоді королева Єлизавета II щороку вітає своїх підданих зі святом на телебаченні, традиційно розміщуючи біля себе фотографії найближчих її родичів. Правителька наголошує на проблемах та робить акценти на важливих питаннях в межах її королівства.

Різдвяне привітання королеви Єлизавети II у грудні 2017 року

Тому це була одна з перших співпраць королівської родини зі ЗМІ. Відтоді прихильність до сім’ї монархів лише зростала, часто навіть у негативному світлі, особливо коли йшлось про масу теорій змов щодо загибелі невістки королеви – принцеси Діани.

Але протягом останніх років про найближче коло королівських нащадків «загуділи» і соціальні мережі, оскільки в мережах Facebook, Twitter та  Instagram з’явились офіційні сторінки прес-служб королівської сім’ї. Така подія стала справжнім шоком для суспільства, оскільки про події в монархів писали лише ЗМІ, але не вони самі та ще й у соціальних мережах. Але такий задум і справді був виграшним, оскільки про королівську сім’ю почали дізнаватись по всьому світові.

Варто знати, що королева Єлизавета II та її чоловік герцог Единбурзький принц Філіп мають свій акаунт в соцмережах під назвою «The Royal Family». Якщо розглядати мережу Twitter, то їхнє представництво з’явилось там у квітні 2009 року, тобто через 3 роки після створення самої мережі. В описі аканту зазначено, що там ви знайдете: «Оновлення, фотографії і відео з Букінгемського палацу про життя та дозвілля королеви та членів королівської сім’ї».

Так, на цій сторінці можна знайти найоперативнішу інформацію про офіційні візити королеви, народження нащадків сім’ї або ж нещасливі випадки. Сторінка королівського подружжя нараховує 3,5 мільйонів підписників, майже 30 тисяч «твіттів» та більше 7 тисяч одиниць візуального контенту. Можна сказати, що прес-служба сторінки працює оперативно та якісно.

Twitter-сторінка «The Royal Family»

Схожа Twitter-сторінка є у сина та першого претендента на престол королеви Єлизавети II, принца Уельського Чарльза, та його другої офіційної дружини Каміли Паркер Боулз під назвою «Clarence House». Сторінку було створено в жовтні 2010 року та на ній можна побачити: «Оновлення, фотографії і відео з Кларенс-гаузу, про принца Уельського і герцогиню Корноульську».

Цю сторінку читають більше 700 тисяч користувачів, на ній розміщено більше 12 тисяч дописів та більше 3 тисяч фотографій. На цій сторінці дещо менша активність, ніж на сторінці-представництві королеви.

Twitter-сторінка «Clarence House»

І третя сторінка, яка є чи не найпопулярнішою серед представництв у Twitter британських монархів – це сторінка внуків королеви Єлизавети II та принца Філіпа по синові принцу Чарльзу. До їхнього числа входить принц Вільям та його дружина Кейт Міддлтон, а також принц Гаррі та його новоспечена наречена Меган Маркл.

Twitter-сторінка має назву «Kensington Palace» і її створили у вересні 2014 року. В описі йдеться про те, що на даній сторінці можна буде побачити: «Оновлення, фотографії та відео із Кенсингтонського палацу, про герцога та герцогиню Кембриджських, про принца Гаррі та про їхній Королівський фонд». Сьогодні їх читає 1,3 мільйона читачів, на ній розміщено близько 8 тисяч дописів та більше 4 тисяч фотографій.

Twitter-сторінка «Kensington Palace»

Окрім цих трьох Twitter-представництв в соціальній мережі можна зустріти лише декількох королівських нащадків (сина королеви − англійського герцога Йоркського принца Ендрю, та його доньку – принцесу Беатріс , оскільки іншим не дозволено вести власні сторінки в соціальних мережах.

Це і стосувалось Меган Маркл – нареченої принца Гаррі, яка в минулому була актрисою та вела активне життя в соціальних мережах. Але після неофіційного приєднання її в коло королівської сім’ї, вона видалила свою Instagram-сторінку назавжди.

Instagram-сторінка Меган Маркл, яку вона видалила в січні 2018 року

Всі ці Twitter-сторінки репрезентують найкращу та найоперативнішу інформацію про життя британських монархів. Сторінки у соціальній мережі часто між собою «комунікують», поширюючи дописи одних сторінок на інших. До прикладу, так сталось зі звісткою про народження Кейт Міддлтон третьої дитини та вже п’ятого у черзі на трон королівського нащадка.

Перші «твітти» про пологи і народження дитини Кейт та принца Вільяма з’явились на сторінці Кенсингтонського палацу і це повідомлення одразу ж поширили на сторінці «Королівської сім’ї» та «Кларенс-гаузу». Коли ж королева Єлизавета підписала офіційне оголошення про народження малюка у королівській сім’ї та представила його на подвір’ї Букінгемського палацу, звістка про це одразу ж з’явилась на Twitter-сторінці «Королівської сім’ї» і її одразу ж поширили на сторінках «Кларенс-гаузу» та «Кенсингтонського палацу».

Оригінальний допис про народження третьої дитини Кейт Міддлтон і принца Вільяма на Twitter-сторінці «The Royal Family»

Ретвіт публікації на Twitter-сторінці «Clarence House»

Ретвіт публікації на Twitter-сторінці «Kensington Palace»

Така взаємодія є дуже цікавою та особливою, оскільки зважаючи на аполітичність королівської сім’ї, вони все одно демонструють високий рівень зацікавленості до себе своїх громадян та людей зі всього світу. Три покоління королівської сім’ї, які наче дуже схожі між собою, однак все ж зовсім по-іншому дивляться на світ та вибудовують комунікацію з ним, що можна побачити в соцмережі. Такі результати не можуть продемонстувати сучасні монархи інших королівських держав.

Тому, окрім телебачення, радіо, газетної продукції та онлайн-видань, соціальні мережі вже декілька років демонструють високий рівень зацікавленості до своєї сторони з боку користувачів. Імідж, який вони додатково створили у соціальних мережах, не лише дозволяє підписникам бачити життя монархів, а й наче ставати учасником цих подій, коментувати їх, задавати питання та просто поширювати у своїй стрічці.

Уляна Корицька, студентка факультету журналістики ЛНУ ім. І. Франка

Comments are closed.