Соцмережі і музика: як програмісти опанують нові медіа
Анна Романдаш
Опубліковано: 27-09-2014
Розділи: Огляди, аналітика.
0
“Я пишу у блог як божевільний. Саме тому я тут, і з вами. Якби не писав, про мене би не знали,» – говорить Яцек Лясковські, програміст і блогер із Польщі. На вересневій конференції Lviv Java Day він розповідає про власне бачення медійності, соціальності та IT.
“За 15 років, які я присвятив роботі на корпорації, я став достатньо компетентним аби працювати самостійно. Соціальні мережі дають мені таку змогу,» – каже Яцек. – «Я веду три блоги, пишу на Твіттер та професійні соцмережі розробників, і це стало моєю роботою, яка займає багато годин щодня». Завдяки своїй Інтернет-активності, Яцек зміг себе розрекламувати і привернути увагу до свого імені.
«Програмісти часто недооцінюють роль соціальних мереж,» – переконаний Яцек. І справді, доволі поширена думка, що це IT впливає на медіа, а не навпаки. Тим не менше, сучасні реалії доводять протилежне. Ми не можемо більше заперечувати, що так само, як інформаційні технології визначають, як розвиватиметься медіа завтра, так і медіа та соціальні мережі визначають, як працюватимуть програмісти вже сьогодні.
«Коли ти працюєш як типовий програміст, ти робиш ті проекти, які тобі призначають. Однак у тебе немає можливості обирати, і ти часто робиш те, що тобі не подобається. Із соцмережами по-іншому,» – наголошує Яцек. Коли він працює онлайн, він має змогу спілкуватися із людьми і шукати відповіді на ті запитання, які його цікавлять. У такий спосіб, програміст розширює коло свого спілкування та рекомендує себе людям, яких би не зустрів, працюючи у компанії.
«Коли я кажу про соціальність як складову роботи програміста, я уявляю собі джазмена. Він виступає із тими, із ким хоче, і записує альбом такий, як йому подобається. Він не обмежується одним напрямком чи колективом. Блогінг та соціальна медійність – це ті самі джаз-інструменти для програміста. Просто треба використовувати те, що ми самі створюємо». Яцек впевнений, що скоро соціальні мережі стануть незамінними у роботі розробників, так як вони замінять типову роботу і спілкування в компанії. Тому варто підготуватися до цих змін опановуючи мережі вже зараз.
Яцек додає, що соціальність – прерогатива не лише індивідуалів, адже великі корпорації та компанії дуже потужно використовують соціальні мережі. «Деякі компанії використовують Твіттер лише, щоб показати, які вони круті,» – каже поляк. Це добра реклама і можливість пропіарити себе серед найширшої аудиторії. Це також дає можливість вивчити ту ж таки аудиторію, а саме людей, яким твоя робота цікава.
«Соціальні мережі – це коли обираєш ти, а не тебе. Ось чому це важливо для IT,” – підсумував Яцек. І ця тенденція стає все більш зрозумілою для програмістів і людей, які працюють в IT-сфері. Зараз маємо ситуацію, коли медійність стала всюдисущою, проникаючи у ті аспекти та спеціальності, які раніше всіляко від неї відмежовувалися. Як результат, маємо програмістів, які жити не можуть без соцмереж і сприймають їх як роботодавців. Можна сказати, що блогінг давно перестав бути прерогативою журналістів та гуманітаріїв, охочих поділитися власною інформацією, а перетворився на засіб спілкування та обміну професіоналів із різних сфер. Так само як технологічні новинки у свій час визначили, що ж буде з медійним розвитком, так тепер медіа визначають, що буде із програмуванням. Завдяки соцмережам користувачі можуть із легкістю визначати власні преференції, то ж програмістам варто брати це до уваги і з тими ж користувачами спілкуватися. Така ситуація – це win-win, який підтверджує, що медіа-впливу таки не можна опиратися.