Моніторингова журналістика як тренд розвитку сучасної новинної журналістики

Ірина Марушкіна

Опубліковано: 01-01-2013

Розділи: За що критикують медіа?, Нові технології медіа.

4

Одна із центральних дискусій, що відбувається сьогодні у середовищі українських інтернат-журналістів, є з’ясування того, який підхід до творення новин є більш продуктивний: копіпаст чи копірайт. Така постановка питання на перший погляд видається спрощеною і навіть дещо некоректною з позицій журналістської етики, адже складно назвати журналістом людину, котра виконує механічну функцію копіювання текстів. До того ж […]

Past-Апокаліпсис: «кінець світу» в українських медіа

Надія Калачова,Надія Калачова

Опубліковано: 30-12-2012

Розділи: За що критикують медіа?, Фальсифікація, містифікація.

0

Журналісти скористались забобонністю українців, перетворивши очікування «кінця світу за календарем майя» на шоу. Науковці скасовують, священники закликають до визволення «від гріха» і просять не поширювати чутки, «британські вчені» і чергові астрологи роблять нові прогнози, а журналісти про це пишуть. Сьогодні очікується кінець світу, вчені подарували нам ще два дні, «кінець світу» продовжено до неділі, кінець […]

Шість рівнів естетики телереклами

Маркіян Прохасько

Опубліковано: 19-12-2012

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда.

0

Що змушує нас перемикати канал, коли в шоу чи фільмі настає рекламна пауза? Реклама – невід’ємна частина комерційного телебачення, яку, втім, стереотипно вважають «найслабшою ланкою» ефіру. Коли починається рекламний блок, глядачі часто вимикають чи стишують звук, відволікаються на інші справи або й перемикають канал у пошуку чогось цікавішого. Проте за якістю звуку й картинки реклама […]

Політична реклама в ЗМІ: що спільного між обличчям політика … і кремом до обличчя

Вероніка Хідченко

Опубліковано: 22-11-2012

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда, Огляди, аналітика.

4

Дерматологи радять змінювати крем час від часу, щоб шкіра не звикала і зберігався ефект. Я й подалася до косметичного магазину. Переді мною одразу ж постала ціла батарея різноманітних баночок з барвистими наліпками і із загадковими назвами. Котрий з них обрати? Який найліпше виправить ситуацію: зволожить і наситить вітамінами виснажену шкіру.  Помітивши моє збентеження, тут же […]

Твітер-революція на службі фундаменталізму

Борис Потятиник

Опубліковано: 19-11-2012

Розділи: За що критикують медіа?, Медіафілософія, Нові технології медіа.

0

Наша гіпотеза полягає в тому, що нові комунікаційні технології збільшують дистанцію між демократичними та авторитарними суспільствами. Завдяки цим технологіям класичні демократії стають ще більш демократичними, а автократії отримують додаткові засоби контролю поведінки своїх громадян. На таку думку наштовхують віддалені результати так званої  «твітер-революції». Це поняття було одним з ключових у подіях 2009 р. у країнах […]

Електоральні дискурси парламентських змагань-2012: купівля “квитків на війну”

Людмила Павлюк

Опубліковано: 06-11-2012

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда.

0

Авторка колекції зразків електорального дискурсу, вміщеної нижче, писала подібні огляди протягом кількох електоральних сезонів. Завжди хотілося задокументувати найяскравіше з електоральних емоцій та змагальних колізій. Реалізовувати намір цьогоріч було непросто, бо декілька тижнів довелося провести поза Україною. Якісь ланки стратегій не потрапили у поле зору. Але з оцінкою смаку реклами така ж ситуація, як із дегустацією […]

Політичний Зодіак на замовлення

Ірина Наумець, Школа журналістики УКУ

Опубліковано: 04-11-2012

Розділи: За що критикують медіа?, Фальсифікація, містифікація.

1

Політично-астрологічні прогнози перед парламентськими виборами 2012 року – розвага чи завуальована пропаганда?   До початку 2012 року, коли Верховна Рада заборонила рекламу ворожок та трансляцію програм, у яких надаються послуги з ворожіння та платного знахарства, ніщо не заважало ЗМІ заробляти на забобонності українців. Відкриваєш газету, а зі шпальт на тебе дивляться очі всемогутніх Олен, Вікторій […]

Дитяче кіно стає недитячим

Марта Пересада

Опубліковано: 14-09-2012

Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?.

0

У рамках щорічного міжнародного фестивалю «КіноЛев» українські та польські кінематографісти, психологи та інші діячі зацікавлені особи дискутували про тенденції у сфері сучасного дитячого кіно та його роль у формуванні особистості юного глядача. Тема дитячої кінопродукції в усьому світі поставлена досить гостро, адже мова йде про передачу універсальних цінностей молодому поколінню. В Україні донедавна питання дитячого […]

Апокаліптичні прогнози у ЗМІ

Павло Александров

Опубліковано: 06-09-2012

Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?.

0

  З давніх-давен людину цікавила кінцева доля світу. Есхатологічні мотиви присутні майже в кожній релігії світу, а пророцтва про загибель людства з’являлися протягом усіє історії і знаходили тисячі прихильників, почасти провокуючи масову паніку. Першим описаним явищем масового страху перед кінцем світу був рік 999, коли європейський світ із жахом очікував прихід антихриста і Страшний Суд […]

Сліди радянської пропаганди у релігійних виданнях?

Наталя Гадьо

Опубліковано: 05-07-2012

Розділи: Маніпуляція, пропаганда.

8

Пропаганда – це переконування, яке корисне для того, хто переконує, але далеко не завжди відповідає інтересам тих, кого переконують. Роджер Браун, психолог Коли йдеться про пропаганду, не можна не погодитись з твердженням, що «на пропаганду має бути накладене табу», з огляду на вразливість і незахищеність людської психіки, яка не розрахована на такий маніпулятивний тиск, та […]