Ексклюзив з Євромайдану: як створити СВІЙ велосипед?

Юрко Семашко

Опубліковано: 15-01-2014

Розділи: За що критикують медіа?, Нові технології медіа, Огляди, аналітика, Стандарти якісної журналістики.

0

Як знайти свого читача в час, коли є одна панівна тема для ЗМІ? Про Єврореволюцію може писати як досвідчений аналітик, так і починаючий блогер — головне аби читали, аби робота не була марною. Українці звикли до того, що вітчизняні ЗМІ час від часу в один голос висвітлюють резонансну тему. Наприклад “маленька” революція у Врадіївці. Не кожне […]

Отар Довженко: «Чим бідніша країна, тим більше в її медіакритиці намагань врятувати світ»

Остап Яриш

Опубліковано: 02-10-2013

Розділи: За що критикують медіа?, Медіафілософія.

0

Нещодавно у стінах ЛНУ імені Івана Франка відбулась зустріч студентів-журналістів з відомим медіакритиком  Отаром Довженком. Діалог вийшов доволі цікавий: розмовляли про політику, проблеми журналістики, відповідальний копіпейст та… віагру. Тож зараз пропонуємо до огляду декілька цікавих думок Довженка, які прозвучали під час зустрічі. “Медіакритика – це бути весь час «там». Ви можете теоретично писати про економіку, […]

Скільки громадського в Hromadske.tv?

Тарас Назарук

Опубліковано: 17-09-2013

Розділи: За що критикують медіа?, Медіафілософія, Огляди, аналітика.

0

12 вересня у Львові презентували Hromadske.tv. Проект представляли керівник компанії pro.mova Євген Глібовицький, журналісти Роман Скрипін, Наталія Гуменюк, Данило Яневський та ін. Власне намір створити Hromadske.tv  ініціативна група журналістів задекларувала ще  у червні цього року  – сформувати якість, якої позбавлене традиційне українське телебачення. Останні кілька місяців команда проекту працювала над підготовкою концепції та пошуком фінансування. Проект […]

НЕВИДИМЕ ДОВКІЛЛЯ МЕДІА-ЕКОЛОГІЇ

Борис Потятиник

Опубліковано: 01-09-2013

Розділи: За що критикують медіа?, Медіафілософія, Огляди, аналітика.

0

Минуло 10 років з того часу, як авторові цих рядків запропонували увійти на громадських засадах у редколегію новоствореного, базованого у  США, міжнародного журналу Explorations in Media Ecology («Дослідження з медіа-екології»).  Мабуть, варто  детальніше ознайомити українського читача з цим науковим напрямом, зробивши короткий огляд свіжого числа (Explorations in Media Ecology (EME), Journal of the  Media Ecology Association. […]

Журналістика як бізнес: українські особливості

Анна Романдаш

Опубліковано: 06-07-2013

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда, Медіафілософія, Нові технології медіа.

0

«Куди йдуть медіа світу і чи встигне за ними Україна?» Це головне запитання Львівського Медіафоруму так і залишилося без відповіді. Відомі журналісти із декількох країни намагалися визначити основні світові тенденції та напрям України щодо них. І якщо за три дні спікерам усе-таки вдалося накреслити чітку структуру, за якою розвиватимуться медіа за кордоном, то питання вітчизняних […]

«Нова» етика світських ЗМІ чи мода на антикатолицизм?

Наталя Гадьо

Опубліковано: 15-03-2013

Розділи: Маніпуляція, пропаганда.

2

«Існує спотворений механізм роботи медій, якому дуже важко чинити опір», Папа Римський Бенедикт XVI (Проповідь на свято Непорочного Зачаття Діви Марії, 8 грудня 2009 року) Слідом за репортеркою інформагенції «Аnsa», яка першою з Ватикану повідомила світові про зречення Папи, новину передрукували усі світові ЗМІ. І після короткого здивування вже наступного дня деякі з них висували […]

Журналістика соціальних мереж: не “Like”-ом єдиним

Юрій Залізняк

Опубліковано: 18-02-2013

Розділи: За що критикують медіа?, Нові технології медіа, Огляди, аналітика.

0

Коли ми чуємо словосполучення “журналістика соціальних мереж”, в певної частини аудиторії виникає підозра, що йдеться про щось аматорського рівня, щось таке, яке не може претендувати на серйозність трактувань та довіру. Це не цілком так, бо, як я вже написав, лише в частини аудиторії нині виникають подібні сумніви. Якщо колись до інтернету як до джерела інформації […]

Реальне життя чи реаліті-шоу

Вероніка Хідченко

Опубліковано: 30-01-2013

Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?, Стандарти якісної журналістики.

0

Чотири вбивства, одне зґвалтування,  дві аварії і ще купа дрібних неприємностей. Якщо хтось думає, що це назва блокбастера, то він глибоко помиляється. Це перелік з випуску новин одного  із відомих всеукраїнських телеканалів.  Хоча той, хто подумав про фільм усе ж правий, до трилера такі події пасують більше. Та й не дивно – у «Священному лісі» […]

Моніторингова журналістика як тренд розвитку сучасної новинної журналістики

Ірина Марушкіна

Опубліковано: 01-01-2013

Розділи: За що критикують медіа?, Нові технології медіа.

4

Одна із центральних дискусій, що відбувається сьогодні у середовищі українських інтернат-журналістів, є з’ясування того, який підхід до творення новин є більш продуктивний: копіпаст чи копірайт. Така постановка питання на перший погляд видається спрощеною і навіть дещо некоректною з позицій журналістської етики, адже складно назвати журналістом людину, котра виконує механічну функцію копіювання текстів. До того ж […]

Past-Апокаліпсис: «кінець світу» в українських медіа

Надія Калачова,Надія Калачова

Опубліковано: 30-12-2012

Розділи: За що критикують медіа?, Фальсифікація, містифікація.

0

Журналісти скористались забобонністю українців, перетворивши очікування «кінця світу за календарем майя» на шоу. Науковці скасовують, священники закликають до визволення «від гріха» і просять не поширювати чутки, «британські вчені» і чергові астрологи роблять нові прогнози, а журналісти про це пишуть. Сьогодні очікується кінець світу, вчені подарували нам ще два дні, «кінець світу» продовжено до неділі, кінець […]