Реклама в українському шоу “Холостяк”. Чому все так погано?
Анастасія Анісімова
Опубліковано: 17-02-2023
Розділи: За що критикують медіа?, Реклама.
0
Не потрібно бути експертом, щоб помітити, що в українських телешоу реклама часто зроблена неякісно. Вмикаємо “Супермодель по-українськи” і бачимо як моделі, які ще нещодавно непогано грали роль у шоу, в одну мить змінюються і неначе з листочка читають підготовлений текст про те, який цитрус класний. В своїх інстаграмах вони роблять і то якіснішу рекламу. Або вмикаємо реаліті-шоу “Екси” і бачимо як вільний час ефіру в кожному випуску заповнюють учасники, які їдять суші від “СушиЯ”.
Але це ще квіточки. В реаліті-шоу “Холостяк” протягом всіх 12 сезонів головним героєм є зовсім не холостяк, а “Карпатська джерельна”, якій навіть в першому випуску 12-го сезону виділено більше ефірного часу, ніж кожній з учасниць, ніж ведучому Григорію Решетнику і, напевно, й самому холостяку.
З усіх боків нам показують спонсора, який найбільше заплатив грошей за рекламу. І просто бокали стоять повсюди, і дівчата з них п’ють, і сам холостяк наливає воду з пляшки “Карпатська джерельна” в келих “Карпатська джерельна”. Коли ви робите рекламу, в споживача має з’явитись бажання придбати продукт спонсора, а не вирвати собі око.
Періодично на задньому плані з’являються келихи з шампанським, але в кадрі всі учасниці, звичайно ж, п’ють воду. Навіть коли холостяк вирішує усамітнитись з однією з учасниць, щоб про щось поговорити, він наливає їм обом водичку.
Річ у тому, що відповідного маркування про інтеграцію реклами у випуску не було, а отже це – прихована реклама. Але вона настільки прихована, що з’являється мало не в кожному кадрі. Що вже казати про те, що ця рекламна інтеграція нудна, не оригінальна і вже за перший випуск встигає набриднути. А попереду ще десяток таких випусків.
Розглянемо й інші інтеграції.
Реклама спідньої білизни в промо роликах дівчат. Всього таких реклам у випуску було дві. Зазвичай, промо ролик має розповідати нам про учасницю, ким вона працює, чим захоплюється, хто вона і звідки. Одна з учасниць розповідала про те, що вона вже довгий час працює в казино. В її промо ролику під її закадровий голос показують почергово кадри з казино і кадри з ліжка, де вона в білизні від спонсора. Те, про що вона говорить, і те, що показують у відеоряді, не збігається одне з одним. Відповідно це викликає дисонанс.
Ще одна цікавинка – подарунок від холостяка одній з учасниць. В коробці лежав сертифікат на масаж від одного зі спонсорів проекту. Але хороша інтеграція має чітко формулювати ринкову позицію товару, тобто містити інформацію про специфіку його використання, відмінності від товарів конкурентів. До того ж, якісна реклама має привертати увагу і містити оригінальну подачу. Якби не скріншот, я б ніколи не згадала назву бренду, який вони рекламували. СТБ, за що люди платять вам гроші?
Часто сценаристи полюбляють давати дівчатам в руки бренди, як подарунок від них холостяку. Напевно, ця дівчина принесла з собою лише пакунок, а сценаристи додали до нього термос з написом одного зі спонсорів. Якби це був не спонсор, назву б зацензурили (були ситуації, коли режисери “Холостяка” вже таке робили). А так можемо зробити висновок, що цей чай – бренд одного зі спонсорів.
Невеличкий висновок
Реклама чаю, постільної білизни зроблені не геть погано. Вони запам’ятовуються, не забирають багато ефірного часу, показують основні функції товарів. І не набридають за той ефірний час, який на них виділили. Але ж “Карпатська джерельна” постійний спонсор. Щороку у ній нічого не змінюється, вона занадто нав’язлива й одноманітна. Тоді як варто би було докласти зусиль, щоб подати продукт з іншого боку. Щоб була якась рекламна ідея, а не вставляння де тільки можна крупним планом келихів і пляшок із написом спонсора. Тож загалом для покращення рекламної продукції українському телебаченню є над чим працювати.
Анастасія Анісімова, студентка факультету журналістики ЛНУ ім. І. Франка