Санта Клаус чи Дід Мороз: хто частіше з’являється в рекламних роликах:)

Юлія Данилюк

Опубліковано: 28-12-2021

Розділи: Реклама.

0

Напередодні нового року люди у всьому світі витрачають купу грошей на подарунки рідним і близьким. З кожним роком компаніям стає дедалі важче здивувати та заманити потенційних покупців (клієнтів). У далекому 1931-му році компанія Coca-Cola випустила різдвяну рекламу з огрядним бороданем-веселуном у червоному костюмі – Санта Клаусом, чим викликала фурор на ринку. Відомі світові бренди перейняли цю тенденцію, і сьогодні майже у всіх культових новорічних рекламних роликах красується Санта Клаус. Пізніше в бородача з’явився конкурент – усіма любимий Дід Мороз, образ якого почали активно використовувати різні компанії, зокрема, українські.

Спробуємо розібратися, кого ж частіше обирають для рекламних інтеграцій: старого доброго Діда Мороза на трійці коней чи Санта Клауса на оленях?

Якщо ми вже згадали про найуспішнішу рекламну колаборацію Coca-Cola, з неї й почнемо. Є думка, що образ Санта Клауса, як одного з головних персонажів Різдва, вигадала саме ця компанія. Насправді вперше в друкованому джерелі його ім’я згадується в 1773 році, але без будь-яких ілюстрацій його зовнішнього вигляду та супутніх атрибутів. До появи канонічного образу Санту зображували у різних форматах: від гіганта до крихітного ельфа. Щоби збільшити продаж свого напою взимку, Coca-Cola запустила велику рекламну кампанію. Американський художник Хеддон Сандблом для цього створив новий образ Санти. Відтак худорлявий чоловік у коричневому чи зеленому одязі став добродушним товстуном у розкішному червоному кожусі з білою бородою. З того часу Санта є частиною попкультури й асоціюється з Coca-Cola.

На жаль, мені не вдалося знайти найперший рекламний ролик, проте за покликанням ви можете переглянути добірку пізніших новорічних відеороликів Coca-Cola із Сантою.

Згодом образ Санта Клауса у своїй рекламній кампанії використав головний конкурент Coca-Cola – Pepsi. Влітку 2011 року Pepsi випустила рекламу, у якій здоровань п’є газовану воду бренду під час літньої відпустки. Санта ж відповідає, що перебуває у відпустці, тому може дозволити собі відійти від умов контракту, нібито укладеного з Coca-Cola.

Минулого 2020-го року компанія зняла ролик уже звичної зимової тематики.

Популярну ідею також перейняла улюблена торгова марка дітей усього світу – Kinder. У своїй новорічні колекції компанія Kinder  зобразила Санта Клауса на обгортка яєць, упаковках і навіть випустила партію шоколадок у вигляді бородатого героя. Спочатку покупців Kinder-Сюрприз підкуповувала простотою та оригінальністю. Нині шоколадні яйця популярні не лише серед дітей, а й дорослих, які колекціонують іграшки.

«Він справжній! Вони справжні!». Напевно, усі знають новорічну рекламу від компанії M&Ms із Санта Клаусом. Феномен цієї реклами в тому, що вона з року в рік транслюється без змін у сюжеті. За сюжетом Червоний та Жовтий знаходять Санту, а коли Червоний і Санта усвідомлюють існування один одного, то непритомніють.

Не менш цікавий відеоролик представила компанія Audi, у якому Санта Клаус тренується, щоби стати гідним нового автомобіля цієї марки. Старий добрий Санта модернізувався й хоче змінити свої санчата на дещо не таке казкове, зате дуже швидке.

На цьому підбірка новорічних реклам не закінчується. Є безліч відеороликів, у яких слов’янський Дід Мороз потіснив американського Санту.

Минулого року на телеекранах з’явилася нова реклама від МТС із відомим українським боксером Олександром Усиком, де він дарує людям новорічне диво в образі Діда Мороза. Компанія МТС зробила Діда Мороза сучаснішим. Тепер він крокує в ногу з часом, освоює нові технології. Не потрібно за місяць наперед відправляти листи, аби вчасно дійшли, можна просто зателефонувати.

Ще одним офіційним помічником Діда Мороза став інтернет-магазин Rozetka. Компанія звернулася по допомогу до найпопулярнішого новорічного персонажа, аби збільшити продажі напередодні свята. Відтак покупці можуть розповісти про всі матеріальні бажання старому, і той вмить віднайде потрібний товар на Rozetka.

Мережа супермаркетів АТБ також не зраджує традиційному Діду Морозу. З року в рік вони знімають проморолики новорічних знижок, які дарує казковий дідусь. А для того, щоби зацікавити покупців, компанія віддає роль Діда Мороза зіркам. До прикладу, одного року ним став мегапопулярний Дзідзьо.

Як бачимо, Санта Клауса й Діда Мороза однаково багато. Зазвичай, українські компанії віддають перевагу Діду Морозу, адже його образ ближчий для нашого народу, тоді як образ Санти більш популярний закордоном. Та як би там не було, їм обом доводиться з кожним роком змінюватися, аби відповідати бажанням людей. А рекламотворці добре вміють змінювати героїв відповідно до своїх комунікативних стратегій.

Юлія Данилюк, студентка факультету журналістики ЛНУ ім. І.Франка

Comments are closed.