Юлія Голоднікова: «Зараз у нас продукуються месиджі, які видають за сенси»

Опубліковано: 05-12-2015

Розділи: Інтерв'ю, Медіафілософія, Нові технології медіа.

0

Які якості притаманні професійному критику, як формується культурний простір України і перед ким несуть відповідальність журналісти, які пишуть рецензії розповіла в інтерв’ю медіадослідниця Юлія Голоднікова. В чому полягає Ваше розуміння якісної медіакритики? Я так розумію, що критика є або професійна, або непрофесійна. І тут питання якості просто автоматично відпадає. Якщо ми кажемо, що є професійна […]

Декілька парадоксів  веб-журналістики

Борис Потятиник

Опубліковано: 18-11-2015

Розділи: За що критикують медіа?, Медіафілософія, Нові технології медіа.

0

Їх може бути й більше. Проте ці здаються найбільш промовистими. Отже, за порядком. У Мережі немає нічого легшого, як висловитись, і нічого важчого, як бути почутим. Наша магістрантка з Харкова Катерина Андреєва, якось зауважила на занятті з курсу «Критика новий медій», що в Мережі дуже тісно. Висловлюванням так тісно, як пасажирам на вокзалі. Дуже легко […]

Отар Довженко: «Людині, яка критикує медіа, не можна помилятись»

 Оксана ГРУБА, Олександра ПРИСТАШ

Опубліковано: 07-10-2015

Розділи: Інтерв'ю, Медіафілософія, Нові технології медіа, Стандарти якісної журналістики.

0

У рамках курсу «Медіакритики» до студентів факультету журналістики, щоб поділитись із медійним досвідом завітав Отар Довженко. Впродовж двогодинної дискусії студентів найбільше цікавили питання джинси в ЗМІ, витіснення журналістики копірайтингом, оплачуваності журналістської праці, завдань медіакритики. А розпочав гість свій майстер-клас із розповіді про медіакритику: «Медіакритика впливає на багато речей, — вважає журналіст. — Будучи сегментом журналістики, […]

Журнал «ШО»: ювілейні роздуми про «формулу» культурної критики

Юлія Голоднікова

Опубліковано: 30-01-2015

Розділи: Медіафілософія, Огляди, аналітика.

0

قفا نبك من ذِكرى حبيب ومنزل” – Зупинімося, щоб обмити слізьми кохану Імру-аль-Кайса  Журнал культурного спротиву «ШО» (назву якого доповнює тематичне розширення: «ШО: дивитися, слухати, читати») з’явився у 2005 році на зламі міфу про «помаранчеву надію», коли українське суспільство почало відчувати дефіцит нового інтелектуального камертону. Видання залучало до діалогу професіоналів і початківців – письменників, художників, […]

Партиципаторна культура у соціальних мережах: утопія чи економічний обмін?

Юлія Голоднікова

Опубліковано: 06-11-2014

Розділи: Медіафілософія, Нові технології медіа.

1

Якщо порівняти інформаційний ринок з шоу-румом, де представлені зразки медійної продукції, тестування яких може здійснюватися у формі різноманітних практик уявного привласнення, то перед нами постане економічна дилема: чи вважати ілюзію психофізіологічної участі споживача в певних подіях товаром? І що потрібно віддати, якщо хочеш його придбати? Ситуація сучасної культури, коли «наративні можливості не просто виснажуються і […]

Журналістика і пропаганда: у пошуках правильних рішень

Мирослава Чабаненко

Опубліковано: 23-10-2014

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда, Медіафілософія.

1

Чи має пропаганда у засобах масової інформації право на життя і, якщо так, то в якому вигляді? Сама постановка питання може здатися дивною, точніше, вона здалася б такою ще півтора року тому. Але в умовах, коли українське суспільство опинилось перед навалою старанно організованих інформаційних нападів з боку північного сусіда, не зайве по-новому проаналізувати деякі важливі […]

Фейки: ключове не спростування, а вміння спростовувати

Тарас Назарук

Опубліковано: 22-10-2014

Розділи: За що критикують медіа?, Медіафілософія, Фальсифікація, містифікація.

0

Легкий доступ до Інтернету та порівняно дешеві пристрої для публікування інформації спричинили різке зростання інформаційної пропозиції в Мережі. Тепер тільки сам автор вирішує, що саме буде опубліковано без огляду на тематику, розмір чи якість повідомлення – відбулося вивільнення авторства (Мірошніченко). Це також стосується новин. Все частіше людина зі смартфоном у руці починає виконувати функцію репортера. […]

Отар Довженко: «Як тільки перестаєш критикувати медіа, вони починають тебе використовувати»

Юлія Девда

Опубліковано: 17-09-2014

Розділи: За що критикують медіа?, Медіафілософія.

0

Журналіст і громадський діяч Отар Довженко провів у Львівському національному університеті імені Івана Франка  лекцію «Що означає бути медіакритиком?» Гість розповів студентам-журналістам третього курсу про роль і функції критики ЗМІ для суспільства та впливи на неї. Журналіст «Телекритики» й викладач магістерської програми Українського католицького університету Отар Довженко розповів, як ще у 2006 році, обійнявши посаду заступника шеф-редактора цього видання, змушений був опановувати найпростіші […]

«КІНЕЦЬ ПРОПАГАНДИ» ТА ІНШІ ПОМИЛКОВІ ІСТОРІЇ

Борис Потятиник

Опубліковано: 11-07-2014

Розділи: Медіафілософія.

1

Події в Україні та Росії кінця 2013 – першої половини 2014 р. змушують суттєво переглянути наші уявлення про можливості пропаганди у ХХІ ст. Дехто, як от Георгій Почепцов, знизив свої оцінки Росії як гравця на інформаційному полі. Зокрема він вважає стратегічною помилкою РФ мілітарну експансію, яка суттєво підриває її можливості м’якого інформаційного впливу. Читаючи міркування […]

Євромайданні містифікації: скандали, інтриги, розслідування

Ірина Вихрущ

Опубліковано: 11-02-2014

Розділи: За що критикують медіа?, Медіафілософія, Огляди, аналітика, Фальсифікація, містифікація.

1

Ось уже третій місяць Київ нагадує Рим. По-перше до нього ведуть всі дороги, себто з’їжджаються люди із різних регіонів, по-друге, тут існує своєрідний Ватикан,- ім’я цій державі – Євромайдан, форма державного правління – ліберальна анархія. (Махнові рештки виконують зарядку,- це, коли ніби безвладдя, але мирне). Оскільки утворення знаходиться в Україні, то й не дивно, що […]