Каталізатор громадянської журналістики

Тетяна Мацкєвіч

Опубліковано: 11-02-2014

Розділи: За що критикують медіа?, Медіафілософія, Нові технології медіа, Огляди, аналітика, Стандарти якісної журналістики.

0

До Євромайдану журналісти в унісон говорили про необхідність створення нової медійної платформи – громадського телебачення. Йшлося не тільки про різновид одного з канонічних ЗМІ, але й про нові стандарти інформування суспільства. Організатори громадського мовлення акцентують увагу на достовірності, неупередженості, максимальній об’єктивності й всеохоплюваності контенту. До його формування долучаються глядачі, уподобання яких визначають вектор тематичного наповнення. […]

Ів Аньєс: «Журналістика – це щось більше, ніж професія!»

Вікторія Михальчук

Опубліковано: 18-11-2013

Розділи: Медіафілософія.

0

Французький репортер, екс-редактор газети «Le Monde», директор Центру підготовки і перепідготовки журналістів у Парижі, автор «Підручника журналістики», Ів Аньєс прочитав лекцію на тему «Журналістська професійна етика як мета для мас-медіа, журналістів, публіки» в приміщенні Школи журналістики УКУ. Ів Аньєс розповів про особливості французької журналістики та зізнався, що у Франції журналістика має спеціальний статус, оскільки суспільство визнає […]

Отар Довженко: «Чим бідніша країна, тим більше в її медіакритиці намагань врятувати світ»

Остап Яриш

Опубліковано: 02-10-2013

Розділи: За що критикують медіа?, Медіафілософія.

0

Нещодавно у стінах ЛНУ імені Івана Франка відбулась зустріч студентів-журналістів з відомим медіакритиком  Отаром Довженком. Діалог вийшов доволі цікавий: розмовляли про політику, проблеми журналістики, відповідальний копіпейст та… віагру. Тож зараз пропонуємо до огляду декілька цікавих думок Довженка, які прозвучали під час зустрічі. “Медіакритика – це бути весь час «там». Ви можете теоретично писати про економіку, […]

Скільки громадського в Hromadske.tv?

Тарас Назарук

Опубліковано: 17-09-2013

Розділи: За що критикують медіа?, Медіафілософія, Огляди, аналітика.

0

12 вересня у Львові презентували Hromadske.tv. Проект представляли керівник компанії pro.mova Євген Глібовицький, журналісти Роман Скрипін, Наталія Гуменюк, Данило Яневський та ін. Власне намір створити Hromadske.tv  ініціативна група журналістів задекларувала ще  у червні цього року  – сформувати якість, якої позбавлене традиційне українське телебачення. Останні кілька місяців команда проекту працювала над підготовкою концепції та пошуком фінансування. Проект […]

НЕВИДИМЕ ДОВКІЛЛЯ МЕДІА-ЕКОЛОГІЇ

Борис Потятиник

Опубліковано: 01-09-2013

Розділи: За що критикують медіа?, Медіафілософія, Огляди, аналітика.

0

Минуло 10 років з того часу, як авторові цих рядків запропонували увійти на громадських засадах у редколегію новоствореного, базованого у  США, міжнародного журналу Explorations in Media Ecology («Дослідження з медіа-екології»).  Мабуть, варто  детальніше ознайомити українського читача з цим науковим напрямом, зробивши короткий огляд свіжого числа (Explorations in Media Ecology (EME), Journal of the  Media Ecology Association. […]

Журналістика як бізнес: українські особливості

Анна Романдаш

Опубліковано: 06-07-2013

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда, Медіафілософія, Нові технології медіа.

0

«Куди йдуть медіа світу і чи встигне за ними Україна?» Це головне запитання Львівського Медіафоруму так і залишилося без відповіді. Відомі журналісти із декількох країни намагалися визначити основні світові тенденції та напрям України щодо них. І якщо за три дні спікерам усе-таки вдалося накреслити чітку структуру, за якою розвиватимуться медіа за кордоном, то питання вітчизняних […]

Майбутнє медіа: соціальність vs ізоляція

Наталія Єрьоменко

Опубліковано: 16-04-2013

Розділи: Медіафілософія, Нові технології медіа, Огляди, аналітика.

0

Експерти бачать медіа наступних десятиліть демонополізованими, нішевими, орієнтованими на сучасні технології та старі добрі історії. Прогнозів щодо напрямку, в якому рухатимуться засоби масової комунікації, і конкретних змін, які в них відбудуться, не бракує і в спеціалізованій пресі та літературі, і в популярних візіях майбутнього. Одні пророкують традиційним медіа остаточной занепад або злиття з соціальними мережами, […]

Твітер-революція на службі фундаменталізму

Борис Потятиник

Опубліковано: 19-11-2012

Розділи: За що критикують медіа?, Медіафілософія, Нові технології медіа.

0

Наша гіпотеза полягає в тому, що нові комунікаційні технології збільшують дистанцію між демократичними та авторитарними суспільствами. Завдяки цим технологіям класичні демократії стають ще більш демократичними, а автократії отримують додаткові засоби контролю поведінки своїх громадян. На таку думку наштовхують віддалені результати так званої  «твітер-революції». Це поняття було одним з ключових у подіях 2009 р. у країнах […]

Українська медіаосвіта: у пошуках сенсу

Юлія Голоднікова

Опубліковано: 22-06-2012

Розділи: Медіафілософія.

0

Сучасні медіа відкривають дедалі ширші можливості у сфері освіти і кар’єрного росту, змінюючи якість повсякденного життя людини, а деколи – підміняючи різними формами медіактивізму і саме життя. Мало хто здивується, що восьми-дев’ятилітня дитина має декілька аккаунтів в соціальних мережах, легко вправляється з кнопками iPod і щодня стає покорювачем кіберпростору. Школа і виш вже не можуть […]

Медіаосвіта та медіакритика у контексті українських медіастудій

Юлія Голоднікова

Опубліковано: 15-06-2012

Розділи: Медіафілософія.

1

Питання про статус наукового знання, яке породжують дослідження соціальних комунікацій, не виокремлено як проблему в академічному середовищі України. У межах  академічного дискурсу продовжують множитися й затверджуватися «філологоцентричні» (філологоцентризм – переобтяженість навчальної програми філологічними дисциплінами [1, з. 27/40] підходи до аналізу текстів медіа і процесів, що відбуваються у медіасередовищі. Це не дозволяє науковому співтовариству вийти на […]