Від іхтамнєтов до часткової мобілізації. Як Кремль пояснює присутність свого війська в Україні

Антон Клименко

Опубліковано: 05-11-2022

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда.

0

На початку листопада 2022 амбіції Кремля істотно зменшились. Путін досі запевняє, що спецоперація йде за планом. Втім, його риторика змінилась. Тепер російський режим дедалі більше говорить про захист Л/ДНР «у рамках Конституцій» та наполягає на перемовинах. Але з чого все починалось? Де були та чого хотіли війська РФ в Україні останні вісім років? Згадуємо, розбираємось і цитуємо брехню Путіна.

Фотофейки:  програми й поради для перевірки зображень

Яна Шекеряк

Опубліковано: 17-10-2022

Розділи: Нові технології медіа.

0

Нещодавня новина зі світу фактчекінгу - Гугл перевірятиме зображення на правдивість. Відтепер під час пошуку фото у Google Images під зображенням можна буде побачити мітку «Перевірка фактів», з підсумком роботи незалежних фактчекерів. Зрештою, фотофейки це найпоширеніша форма неправдивих повідомлень. Які ще є інструменти для перевірки зображення на правдивість?

ТСН: 2014 VS 2022: дещо про коректність висвітлення новин

Анастасія Погорілець

Опубліковано: 15-10-2022

Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?.

0

Розглянемо, як поводилися у кризові моменти, на початку гібридної агресії та на початку повномасштабної війни, а саме, в перший тиждень березня 2014 і 2022 років, журналісти популярного ЗМІ в Україні «ТСН»: чи дотримувалися журналістських стандартів чи все ж таки їх порушували і грішили на темі війни.

Чек-лист від ЗМІ: як створити паніку в умовах воєнного часу

Анастасія Погорілець

Опубліковано: 11-10-2022

Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?.

0

Новини потрібно вміти споживати. Особливо, на таку делікатну та психологічно важку тему, як війна. Журналісти-початківці чи «журналісти-хайполюби» полюбляють писати «сенсаційні», «ексклюзивні» новини, після яких піднімається тиск і сивіє пара волосків. А користувачі не завжди вміють фільтрувати те, що споживають, особливо, якщо бачать емоційно насичену інформацію в якісних ЗМІ, яким довіряють. Адже навіть «Радіо Свобода» та «ВВС» не без гріха... Отже, розберемо у формі «шкідливих порад» кілька прийомів як не треба подавати новини:

NFT: що це взагалі таке і як його можна використовувати в журналістиці

Яна Шекеряк

Опубліковано: 09-10-2022

Розділи: Нові технології медіа.

0

Ще не усі встигли розібратися з різними криптовалютами, біткоїнами, блокчейнами й іншими технологіями, як тут раптом “вистрілив” NFT. Як і чому якісь твіти чи картинки продають за тисячі доларів? І чи можна цю платформу використовувати для підтримування діяльності ЗМІ чи ЗСУ.

То ось, що таке крінж! Або топ-5 фейків про війну з Україною

Анастасія Погорілець

Опубліковано: 08-10-2022

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда, Фальсифікація, містифікація.

0

У кожного є якесь хобі. От, наприклад, в російських провладних журналістів хобі вигадувати фейкові новини про Україну. Інколи вони настільки зашкварні, що, можливо, навіть самі автори не сподіваються, що в них повірять. Але після чергового «успіху» в них з’являється азарт і вони продовжують «творити» з більшими обертами. Тож давайте розберемо 5 поширених фейків, вигаданих росЗМІ, про російсько-українську війну.

Мийте руки перед їжею: як дотримуватися інформаційної гігієни під час війни

Марта Ковальчук

Опубліковано: 07-10-2022

Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?.

0

Ми миємо руки перед їжею, щоб уникнути інфекції, їмо розумну кількість здорової їжі, щоб почуватися добре. Але чи с такою ж дбайливістю ставимось до споживання інформації – щоб не наїстися інформаційного сміття? Адже так само як ми дбаємо про своє здоров'я, варто захищати свій розум від надлишку інформації. Не тільки фейкової, але й просто зайвої.

Розважальні шоу під час війни: реакції користувачів на нові випуски «Холостяка», «Пари на мільйон» та «Голосу країни»

Юлія Лесько

Опубліковано: 30-09-2022

Розділи: Огляди, аналітика.

0

Українське телебачення процвітало, розважаючи нас різними новими шоу та дивуючи цікавими проєктами. Проте після повномасштабного вторгнення росії в Україну було не до розваг. Зараз, на 7-ий місяць війни деякі канали вирішили підняти людям настрій та випустити ті шоу, які були відзняті ще у 2021 році. Але чи готові українці дивитись розважальні шоу, коли  в країні триває війна та якою є реакція на запуск таких шоу?

Інформаційний супротив: ресурси, що борються з російською дезінформацією

Яна Шекеряк

Опубліковано: 26-09-2022

Розділи: За що критикують медіа?, Фальсифікація, містифікація.

0

Війна не ведеться лише на одному фронті. Силову експансію супроводжує культурна, інформаційна, смислова. З повномасштабного вторгнення ми відчули ще потужнішу хвилю кремлівської дезінформації: як направлену усередину, власне на російський народ, так і назовні (Україна, Європа). Однак інформацію можна верифікувати й перевіряти, якщо не самому, то за допомогою спеціальних ресурсів. Хто допомагає не потонути у вирі неправдивої інформації українцям – далі.

«Ебаут». Оголена відвертість до війни та під час неї

Ірина Стоколоса

Опубліковано: 25-09-2022

Розділи: Огляди, аналітика.

0

У березні 2021 року в український YouTube стрімко увірвався «Ебаут» – «відверте шоу на життєві, але табуйовані теми». Його співзасновницями та ведучими стали піарниця Катерина Мотрич і модель, продюсерка «The Village Україна» Наті Авдєєва. Третьою ведучою вони запросили хазяйку «Дикого театру», теле- і радіоведучу Ярославу Кравченко. Обравши досить незвичний формат як для україномовного контенту в YouTube, шоу стрімко набрало популярність.