Пошук правди в тоннах сумнівного тексту може призвести до інформаційної апатії, коли користувачі почнуть сумніватися у всьому, що читають. Теорія успіху вирішення цієї проблеми залежить від того, наскільки ефективно співпрацюватимуть журналісти, влада, технології та соціальні мережі.
Ірина Ладика
Опубліковано: 29-11-2019
Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда.
0
Вагомою складовою сучасної інформаційної війни Росії проти України є історична пропаганда. Історія приховується, переписується, а подекуди – створюється нова. Це якраз той випадок, коли головною зброєю можуть стати знання. Знання історії. Як виявити російські історичні міфи та їм протистояти – далі у матеріалі.
Наталя Стареправо
Опубліковано: 13-11-2019
Розділи: Еротизація та сексизм, За що критикують медіа?.
0
Щодня на сайти для дорослих завантажують нові еротичні матеріали без відома того, хто зображений. Через необережність кожен наражає себе на небезпеку стати «порнозіркою», але замість грошового прибутку набути горе-славу. Як відверті фото й відео опиняються в інтернеті проти волі власника і як вберегти себе від порношахрайства? Спробуємо з’ясувати.
Анастасія Браташ
Опубліковано: 11-11-2019
Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?.
0
У Малайзії 16-річна дівчина скоїла самогубство після того як провела опитування на своїй інстаграм-сторінці, запитавши у користувачів, чи має вона померти. 69% відповіли «так». Рідня дівчини хоче притягнути до відповідальності тих, хто проголосував за. Цю інформацію поширюють як приклад, що будь-яка дія в інтернеті може мати серйозні наслідки в реальному житті.
Христина Фроляк
Опубліковано: 08-11-2019
Розділи: За що критикують медіа?, Фальсифікація, містифікація.
0
Інформаційний хаос в сьогоденні зумовлений громіздкою кількістю фейків, які створюють значну конкуренцію достовірним публікаціям і вводять в оману безліч інтернет-користувачів. Щороку фото- та відеопідробки стають дедалі переконливішими. Нині набирає обертів явище «deep fakе», яке журналісти Радіо Свободи вже найменували «наступним поколінням фейкових новин».
Закінчити війну і повернути окуповані та «споконвічні території України», зробити так, щоб у кожного українця був повний холодильник, побороти бідність, збільшити витрати на оборонну сферу, збільшити зарплати і студентські стипендії… За які з цих обіцянок ви віддали свій голос кандидатам для їх виконання? Політики часом здатні підлити меду своїм виборцям, не кажучи вже про гречку, але чи починаються після слів дії? Дізнаємось про те, як можна вивести політика на чисту воду і перевірити чи виконує він свої обіцянки за допомогою фактчекінгових медіаресурсів та відповідальності самих високопосадовців.
Ольга Мацьків
Опубліковано: 01-11-2019
Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда.
0
У гонитві за переглядами й трафіком і з’явився один з видів фейків – клікбейт – заголовок маніпулятивного характеру, що створюється з метою привернення уваги. Часто назва матеріалу не має нічого спільного з його вмістом, або спотворено передає суть. Українські ЗМІ використовують цей прийом доволі «успішно». Розглянемо кілька ресурсів, де клікбейтові заголовки – щоденна практика.
Наприкінці вересня стало відомо, що Нацрада з питань телебачення і радіомовлення позбавила телеканал «112 Україна» ліцензії на регіональне мовлення. Підставою для такого рішення стало порушення умов ліценції, адже компанії були зобов’язані мовити як регіональні, а натомість ретранслювали загальнонаціональний канал. Редакція «112» заявила, що такі дії є проявом жорсткої цензури та обмеженням свободи слова.... Як вплине цей інцидент на редакційну політику каналу, який нерідко називають «популяризатором російської пропаганди»? Чи справді телеканали медіахолдингу «Новини» відповідають цьому визначенню? Спробуємо розібратися.
Дар’я Шабаниця
Опубліковано: 22-08-2019
Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда.
0
Традиційно перші підсумки щодо діяльності нового президента підводять через 100 днів від моменту його призначення. У випадку з Володимиром Зеленським три місяці не чекають, і його дії ретельно аналізують вже з перших днів роботи. Отож, як висвітлюють перші кроки новообраного голови держави на ТБ та як позиції каналів відображаються на тому, що ми бачимо на екранах?
У сучасному медіапросторі монтаж – це не лише процес обробки та зведення відео-матеріалів, але й інструмент для маніпуляцій. Люди більше вірять тому, що бачать на власні очі, тому й перегляд відео викликає впевненість у тому, що показане на екрані відповідає реальності. Це працює за принципом «помилки бути не може, бо я все бачив сам». Цим і зловживають маніпулятори, застосовуючи різні прийоми впливів. Отож, спробуємо розібратися, які існують найпоширеніші методи відео-маніпуляцій та як їх розпізнати.