Обережно: шок-контент! Навіщо потрібна шокова терапія в ЗМІ

Дар’я Шабаниця

Опубліковано: 08-08-2019

Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?.

0

Термін «шокова терапія» має різні значення. В медицині це метод психіатричного лікування, при якому електричний струм пропускають через головний мозок людини. В економіці так називають комплекс радикальних реформ, спрямованих на виведення країни з кризи. В журналістиці цей термін також існує, та під ним розуміють використання шокового контенту для досягнення певного ефекту. Наскільки виправданим є його застосування у ЗМІ?

Українська журналістика: подвійна халепа

Борис Потятиник

Опубліковано: 14-05-2019

Розділи: За що критикують медіа?, Медіафілософія, Стандарти якісної журналістики.

0

Ще у далекому 1984 Ліотар опублікував есей “Могила інтелектуала” (Jean-François Lyotard, “Tombeau de l’intellectuel et autres papiers”, у деяких перекладах − “Смерть інтелектуала”). Втім виглядає, що тільки останні кілька років, коли хвиля за хвилею світом прокочується популізм, глибинно справджується це сумне пророцтво французького філософа. Зокрема й в Україні. Багато інтелектуалів, яких заслужено вважають моральними авторитетами […]

«Слуга народу»: (не)нове слово у нативній рекламі?

Ірина Яремчук

Опубліковано: 08-05-2019

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда, Реклама.

0

Перемога кіноперсонажа на виборах в Україні-2019 стала новим феноменом, однак тенденція до цього вже розвивалася тривалий час. І схоже, у майбутньому розвиватиметься надалі...

Джинсуємо по-українськи

Зоряна Юзвін

Опубліковано: 17-04-2019

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда, Реклама.

0

У період президентських виборів ЗМІ – особлива мішень для політичної реклами. Шалені обсяги джинсованих публікацій змушують медіаекспертів бити на сполох. Як розпізнати джинсу і чому її так ретельно ховають журналісти?

Перше враження буває хибним: страх і тривога у випусках “ТСН”

Тетяна Гожельна

Опубліковано: 09-01-2019

Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?.

0

Якщо у вас довгий час не припиняє сіпатися око,  ви погано спите, систематично страждаєте від нападів паніки й істерії, боїтеся голоду, холоду, застуди, прийдешнього кінця світу й власної тіні, а також думаєте, що живете на самому дні і ніколи в житті звідти не виберетеся – не спішіть звертатися до психотерапевта! Можливо,  вам просто слід менше дивитися телевізор, зокрема випуски новин, а ще точніше – на телеканалі “1+1”.  Хоча перед трансляцією “ТСН” ніхто не попереджає про можливу загрозу для психічного здоров’я реципієнта, втім на чіпсах і кока-колі теж не пишуть “отрута” відкритим текстом. Будьте певні – те, що зовні виглядає привабливим, не завжди є якісним і корисним.

Скандали, прокляття, материнські сльози. Чим нас дивує новий сезон «Битви екстрасенсів»?

Анастасія Лубенська

Опубліковано: 09-11-2018

Розділи: Фальсифікація, містифікація.

0

Цілком очевидно, творці програми стверджуватимуть, що їхні чаклуни справжні, і всі містичні події на кшталт дерева, що впало на автівку, пташки на плечі матері, яка горює за донькою, в жодному разі не є постановкою. Чи справді їхні слова правдиві, чи це всього лише солодка брехня, щоб зберегти позитивний імідж проекту в очах довірливої аудиторії? Спробуємо розібратись.

Contra se ipsum, або трансляція з місця власної страти

Борис Потятиник

Опубліковано: 17-10-2018

Розділи: За що критикують медіа?, Свобода і цензура.

0

У цій моторошній історії не обійшлося без нових медій, завдяки яким відбувалася остання, так би мовити, трансляція з місця власної страти*. 2 жовтня 2018 р. 59-літній саудівський журналіст Джамал Хашкаджі (англійською зазвичай перекладають з арабської як Khashoggi) зайшов у справах до консуляту Саудівської Аравії в Стамбулі і з того часу більше ніхто його ніде не […]

Транай наш: фейкові новини, вдячні аудиторії і правильні журналісти як запорука успішного життя держави у постправді

Юрій Залізняк

Опубліковано: 03-10-2018

Розділи: Фальсифікація, містифікація.

0

Видатний письменник-фантаст і сатирик водночас Роберт Шеклі у своєму доробку має повість «Квиток на планету Транай». У ній йдеться про молодого чоловіка зі Землі, який усе своє життя був активістом і борцем за різні права та свободи. Втомлений майже марним протистоянням з усталеним порядком речей він захопився розповіддю літнього чоловіка у барі про чудо-планету Транай як втілення всіх його мрій. У пошуках ідеального суспільства герой вирушає на край космосу і непогано влаштовується у дружньому і прихильному на перший погляд середовищі, що відкриває перед ним чудові соціальні та навіть політичні можливості.

Обіцяли пролити світло, а лили тільки воду: «Секретні матеріали» про загибель Андрія Кузьменка

Любомир Федоришин

Опубліковано: 07-09-2018

Розділи: Огляди, аналітика, Фальсифікація, містифікація.

0

В кінці, за класикою сценарію – вишенька на торті. Висновки екстрасенсів! Вони заявляють, що Кузьменка могли підставити і аварію підлаштувати. Не можеш довести – вигадай. Здається, саме таким правилом керувалися автори. Розповідають, що мати Андрія зверталася до екстрасенса. Що, звісно, нічого не доводить, адже навіть якби до нього сам Папа звернувся – це не зробило б з шарлатана експерта.

Сексизм у мережевій рекламі: як виявити і як боротися?

Ірина Ладика

Опубліковано: 05-09-2018

Розділи: Еротизація та сексизм, Реклама.

0

Дискримінація жінок у рекламі – не рідкість в українському медіапросторі. Сексистська реклама трапляється доволі часто, але ми не завжди можемо її відрізнити. То що ж таке «сексизм», які види сексистської реклами бувають, як їх виявити у конкретній ситуації і чи можна побороти?