Гендерні стереотипи і гендерна чутливість комунікації (частина друга)

Людмила Павлюк

Опубліковано: 18-11-2008

Розділи: №01, Друковані версії, Огляди, аналітика.

0

У гендерному аналізі як у жодному іншому значною є вага не лише риторичних фігур мовлення, а й риторичних фігур мовчання. Те, що не сказано про жінку у медіальному дискурсі, не меншою мірою може характеризувати упередження суспільства, як те, що про неї сказано. Звідси інтерес гендерних критиків до тем із диспропорційним розподілом уваги до чоловічих та […]

Фільми жахів як осучаснена казка (частина друга)

Ольга Петрунько – канд. психол. наук, ст. наук. співробітник Інституту соціальної та політичної психології АПНУ, м.Київ

Опубліковано: 11-11-2008

Розділи: №01, Агресія і тривога.

0

Аналогічні прийоми психологічного захисту закладені й у “страшних” казках, які дорослі читають дошкільнятам. Зло у цих казках, зазвичай, не є людиною і живе далеко від людей;  зустріч з ним майже завжди відбувається не з його ініціативи; воно не з’являються раптово, а попереджає про свою появу, тому до його приходу можна підготуватися, від нього можна врятуватися. […]

Фільми жахів як благо?

Борис Потятиник, Наталка Габор

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01, Агресія і тривога.

0

Є відмінність між журналістською освітою і тим, що ми називаємо медіаосвітою. Найважливіша мета журналістської освіти  –  допомогти стати журналістом у широкому сенсі слова. Натомість медіаосвіта – не ставить такої мети. Це – як інструкція з користування праскою, в якій обов’язково є розділ про техніку безпеки. Тобто описується, за яких умов цей корисний інструмент стає небезпечним. […]

Фільми жахів як осучаснена казка (частина перша)

Ольга Петрунько – канд. психол. наук, ст. наук. співробітник Інституту соціальної та політичної психології АПНУ, м.Київ

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01, Агресія і тривога.

1

У дискусіях щодо охорони суспільної моралі від патогенного впливу інформаційного довкілля чи не найактуальнішим є питання про можливі наслідки споживання населенням телевізійної інформації з елементами насильства й жахів. Відповідні фільми — бойовики, трилери, фільми жахів — громадська думка кваліфікує як “соціально небезпечні”, такі, що мають деструктивний вплив на психіку й поведінку глядачів. Особливий наголос робиться […]

Хто ти, останній герою?

Павло Александров

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01.

0

Сучасні реальні видовища поступово завойовують аудиторію українського телебачення. Якщо не творчим рівнем, то незвичними декораціями та підгляданням за чиїмось особистим життям. Започаткували світовий рух reality TV американці. Саме їхня версія проекту “Той, хто вижив” (“Survivor”) уперше завоювала величезну популярність у телеглядачів. Нині “Survivor” з успіхом іде на провідних телеканалах Швейцарії, Бельгії, Іспанії, Італії, Німеччини, Аргентини. […]

Гендерні стереотипи і гендерна чутливість комунікації (частина перша)

Людмила Павлюк

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01, Друковані версії, Огляди, аналітика.

6

Гендерними стереотипами називають стійкі уявлення про риси, якості, можливості і поведінку статей. Стереотипи тісно пов’язані з гендерними ролями, закріпленими через систему культурних норм функціональними спеціалізаціями чоловіка і жінки у суспільстві. У певному сенсі поняття гендерних стереотипів обґрунтовує саму концепцію гендеру, що відкрито чи імпліцитно оперта на конструктивістську логіку. Гендер, на відміну від статі, яка є […]

Психоаналітичний критицизм і мас – медіа

Людмила Павлюк

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01, Медіафілософія.

0

Комунікативний процес – це передача від адресата до адресанта не лише раціональних логічних схем, а й емотивних імпульсів, чуттєвих сигналів. Що більше  концепти  здатні розвивати і  передавати сенсорні вібрації, тим легше вони вкарбовуються у пам”ять, проникають у підсвідомість і, отже, приходять до влади. Максимально еротизована, сенсуалізована сучасна масова культура  робить образ адресата повідомлень імперсональним, а […]

Світ реальний і трансльований

Оксана Косюк

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01, Фальсифікація, містифікація.

1

ГРОТЕСКНИЙ РЕАЛІЗМ Сучасні політико-ідеологічні, особливо передвиборні, заходи (інваріанти колишніх обрядів) направду нагадують потлач (свято на честь зміни соціального статусу). Бо блискавичне примірювання масок та зміна образів тут обов’язковий (якщо не найважливіший!) компонент “дійства”. І хоча “показові виступи” політиків, супроводжувані  гаслами, давно замінила вміло змонтована рекламна пропаґанда із вдало підібраним “репертуаром”, влада, як справедливо вважав Блез […]

Мережева журналістика. Яка вона?

Арсен Данилюк

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01.

0

В Україні вже з’явилось чимало видань, які функціонують тільки в Інтернеті і не мають своєї off-line копії. Як зазначає у статті “Сетелистика” Д.Смірнов, ідея використання Інтернету як ЗМК має два джерела походження: прихід “стандартної” газетної журналістики в мережу, і власне Інтернет, точніше одна з його наймасовіших складників — Всесвітнє павутиння (WorldWideWeb). Д. Смірнов пише про […]

Сторіччя фальсифікацій

Борис Потятиник

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01, Фальсифікація, містифікація.

0

Після трагедії на Мангеттені 11 вересня 2001 року, зокрема, пожвавилося намагання реанімувати поняття “пропаґанда” у його позитивному сенсі. Посилалися на те, що ініціатива буцімто йде від самого “оплоту демократії”. “Реабілітація пропаґанди йде із Заходу” – стверджує Зиновій Кулик, – натякаючи передусім на США, де, за його словами “вся, без винятку, незалежна американська преса вишикувалась в […]